Gå til innhold

Tanker om romfordeling i ny leilighet, trenger synspunkter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har barn fra før, vi har et sammen. Hans barn bor hos oss 50/50. Hans eldste har det største soverommet (utenom vårt). Når vi nå flytter, hva er mest rettferdig: at den eldste fortsatt får det største rommet eller at den minste som bor i huset hele tiden får det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er barna? Har dere spurt hva de synes?

Jeg tenker at den som er der mest bør ha det største, men jeg ser jo at det kan bli litt kjipt for den andre...

Er det stor forskjell på rommene?

Skrevet

Den som bor der mest burde få det største rommet synes jeg, er jo det barnet som kommer til å bruke rommet mest.

Anonym poster: bd96935bbcdf6cbcd3a3e2eb94bf155c

Skrevet

Tenker at det kommer litt ann på hvor gamle barna er også jeg da... og hva mannen din synes...?

Skrevet

Dere bør ha en dialog på det :-) Hva tenker eldstemann? hvor gammel er minstemann? Hvor stor størrelsesforskjell er det?

Skrevet

Takk for svar. Eldste er 13 og mini er nå 19 mnd. Har ikke diskutert det med mannen enda, men han kommer nok til å mene at den som bor der mest bør ha det største. Eldste kommer til å ønske det største rommet. ;-) (noe jeg swlvfølgelig skjønner) egentlig kunne de bare hatt 3 små kott med en seng i for de er jo aldri på rommene sine uansett :-)

Skrevet

Hva bruker de rommene sine til? Foreløpig sover kanskje bare den minste der, og da trenger han vel ikke så stort rom. Og den eldste - sover der, og sitter kanskje på PC, gjør lekser og lignende der?

I tillegg til at de har tingene/klærne sine der, dette trenger de kanskje omtrent like mye plass til?

Men etter hvert vil sikkert den minste trenge gulvplass til å leke på, det vil ikke tenåringen få behov for.

Jeg vil si at på sikt vil yngste trenge det største rommet mest. Han vil jo dessuten bo der i mange flere år enn den eldste.

Her i huset har vi også en del års aldersforskjell mellom eldste og yngste, og soverom av ulik størrelse. Tenker vi også må diskutere om rommene skal omfordeles litt når eldste blir tenåring og ikke bruker rommet til lek lenger...

Anonym poster: e2d3d3c660219abc692f8abe212495bb

Skrevet

Jeg ville latt eldste hatt det største rommet noen år. Det er greit å ha litt plass når man skal ha venner på besøk, og yngste kan jo foreløpig fint leke i stua.

Anonym poster: 444c9c819a02620251b040eca91fdbec

Skrevet

Kommer litt an på hvor mye eldste er hos dere, om dere har en ekstra stue, størrelsen på de to rommene osv. Regner med at eldste synes det er kjekt å ha plass til å ha med venner hjem til dere hvor de kan være litt i fred. Minstemann kommer vel til å bruke rommet sitt mest til soving og har kanskje ikke så stort behov for stort rom enda. Går jo an at eldste får det største rommet nå og så kan minstemann få det rommet når eldste er ferdig på videregående og kanskje flytter ut likevel??

Anonym poster: ac6276e1e0be327ba424d5933b1188ab

Skrevet

Om målet er å få 13-åringen til å føle seg "skikkelig velkommen" lar du jo han få det minste rommet, på bekostning av den på 19mnd...

Må huske på at det ikke er 13-åringen som har valgt livsstilen hans...DET er det dere voksne som har gjort (inkludert deg, da du bor sammen med faren hans, og dermed også han). Derimot KAN dere velge å inkludere han uavhengig av hvor mange "prosent" han må bo her eller der...

Ungen på 19 mnd vil helst leke i nærheten av voksne i flere år enda, og har ikke behov for et stort rom på lenge.

Anonym poster: 60451dbf3b70647938fcac243865ca9a

Skrevet

Hadde absolutt latt han på 13 år fått det største rommet. Minstemann klarer seg gong med et lite rom i mange år til.

Skrevet

Hvor store er rommene da?

I utgangspunktet ville jeg latt eldstemann få det største rommet. Om fem år er han 18, og det er ikke mange 18 åringer som bor 50/50 hos mor og far, da kan mini få det største rommet, mini har ikke brukt for stort rom før den tis uansett, tenker jeg.

Skrevet

Siden eldste er 13 år, og minste 19 mnd så synes jeg definitivt at eldste skal få det største rommet! Minste trenger jo ikke det rommet før 13-åringen har flytta hjemmefra uansett omtrent...

Skrevet

Eldste bør få det største rommet.

Når minsten trenger mer plass har eldste sannsynligvis flyttet ut. Da kan de bytte (så eldste har et rom å komme hjem til i ferier).

Skrevet

En 13åring har ikke stort annet enn en pc, sminke om det er ei jente, og klær og litt småting. og er på vei ut av redet.

Småunger har mange og store ting. Ogkrever enda større plass om få år. Telt og hytter, Og gyngehester, dukkekroker, hoppe puter, klatrevegg, bilbaner.

Tenåringer sitter i kroken på senga og trykker på telefonen sin, og kan fint gjøre de på få kvadrat.

Anonym poster: a7b2d669c105cde3933bb8acd8de5de6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...