Gå til innhold

Tips mot kolikk??

Desemberprins kom 20des :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille prinsen min sliter med magen......det begynte med at han var så urolig om natten (fra han var født) og så tok jeg han til kiropraktor og var der tre ganger, fikk beskjed om at han var stiv i ryggen. Så de siste dagene har han sovet opp til 3-4t mellom hvert måltid, men han skriker så sårt i alt fra 1-3t om kvelden :( I går gav jeg han sukkervann og da roet han seg ganske raskt, men om natten var han urolig og det har han vært når han har sovet i dag også :(

Noen med erfaring som har gode tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minifom før måltid :) Hjalp veldig her!

Skrevet

Ok, leste om at det kunne være skadelig for barnet pga det var noe i det :(

Men da får jeg ta en tur på apoteket og kjøpe det, får jo så vondt av lille tassen ;(

Skrevet

tror ikke de ville solgt det hvis det var farlig altså...var redningen her...prompa som bare det! Noen dråpr før måltid, brukte det i flere måneder vi:) Lykke til, slitsomt for barn og mor det der!

Skrevet

Miniform som hun over sier :) Vi dro til kiropraktor og brukte miniform i tre uker og gutten var så god som ny :) Har ikke tatt skade av det og helsesøsteren vår som anbefalte det :)

Skrevet

Gubben kjøpte minifom så han har fått det en gang i kveld nå, den virker etter noen dager, men mini har sovnet for kvelden etter å ha tømt venstre pupp og halve høyre!!! Så håper han slipper mer vondt i magen stakkars :(

Skrevet

Minifom var redningen her i gården også. Den virker ved å sprekke luftboblene som er i tarmen og skaper ubehag.

Vi brukte den til babyen var ca 3 mnd. Prøvde å slutte etter noen uker, for vi tenkte at hun var kvitt problemet, men da fant vi fort ut at vi måtte bruke minifom litt til.

Skrevet

Det virket nesten med en gang her :) lille gutt er fortsatt litt urolig når han skal sovne på kvelden, men det overlever vi :) så nå er det minifom og ammete for alle penga ;) hi hi. Han fiser mye mer, raper uansett hvordan han ligger og har hatt store bæsjer :D;)

Skrevet

vibrerende vippestol var til veldig god hjelp hos en venninne av meg :)

Skrevet

Her ble babyen som ny da jeg sluttet med melkeprodukter, helt klart at den umodne lille magen reagerte negativt på at jeg spiste yoghurt og drakk melk...

Skrevet

Her ble babyen som ny da jeg sluttet med melkeprodukter, helt klart at den umodne lille magen reagerte negativt på at jeg spiste yoghurt og drakk melk...

Jeg trodde det hjalp med laktosefrie produkter, men det har ikke hjulpet, så nå er det kutt på alt med melk for å se :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Der er litt du kan gjøre. Sviskesaft, som står sammen med barnematglassene. Kan gi han ekstra av den. Så er der minifom dråper å a rett i munn eler i flaske, der er et pulver også, om d ikke har gått ut av produksjon. Og det brune greiene på glass, som ligna på sirup, huka ikke navnet no, ha ei skei i flaska. Du kan også massere lett opp gjennom ryggraden. Masser magen i stor sirkel mot klokka.. å ligge på magen over låret ditt, på skrå oppover kan også lindre, og løsne luft. Begynn med vanlig melk når du kan, godt å varmt i et teppe er godt også. Lykke til :) Husk han tar ikke skade av det, men sårt når gullet hardet ondt ja ;) Noen har god effekt av miniform, andre ikke.

Skrevet

Der er litt du kan gjøre. Sviskesaft, som står sammen med barnematglassene. Kan gi han ekstra av den. Så er der minifom dråper å a rett i munn eler i flaske, der er et pulver også, om d ikke har gått ut av produksjon. Og det brune greiene på glass, som ligna på sirup, huka ikke navnet no, ha ei skei i flaska. Du kan også massere lett opp gjennom ryggraden. Masser magen i stor sirkel mot klokka.. å ligge på magen over låret ditt, på skrå oppover kan også lindre, og løsne luft. Begynn med vanlig melk når du kan, godt å varmt i et teppe er godt også. Lykke til :) Husk han tar ikke skade av det, men sårt når gullet hardet ondt ja ;) Noen har god effekt av miniform, andre ikke.

Malt er d d heter.
Skrevet

Malt er d d heter.

Han får pupp enda for han er ikke 8 uker. Har gitt han minifom en stund nå uten den store bedring. Har ikke gitt han minifom i dag og i kveld har han hatt to korte gråtetokter bare og jeg har bøttet innpå med ammete.......fikk beskjed på apoteket at en av bivirkningene på minifom er luft i magen!! artig :( Synes han er blitt værre den siste uken og nå er vi ganske rådløse for lille gutten vår :( har merket at det kan hjelpe å ligge over lårene mine mens jeg vugger og dunker han forsiktig på rumpen eller koser på ryggen, da prumper han godt :)

Skrevet

[quote name=Desemberprins kom 20des :)' timestamp='1359570408' post='144999944]

Men da får jeg ta en tur på apoteket og kjøpe det, får jo så vondt av lille tassen ;(

Det virker vanligvis ikke over lengre tid. Jeg ville ikke ha gitt det over lengre tid for det er kunstig..

Skrevet

[quote name=Desemberprins kom 20des :)' timestamp='1361132376' post='145070520]

Malt er d d heter.

Han får pupp enda for han er ikke 8 uker. Har gitt han minifom en stund nå uten den store bedring. Har ikke gitt han minifom i dag og i kveld har han hatt to korte gråtetokter bare og jeg har bøttet innpå med ammete.......fikk beskjed på apoteket at en av bivirkningene på minifom er luft i magen!! artig :( Synes han er blitt værre den siste uken og nå er vi ganske rådløse for lille gutten vår :( har merket at det kan hjelpe å ligge over lårene mine mens jeg vugger og dunker han forsiktig på rumpen eller koser på ryggen, da prumper han godt :)

Ja det er desverre slik at det er ikke så mye som hjelper, gutten min hadde best effekt av sviskesaft, fra en teskei, der ble en del t shirt med sveskesaft på, og en stor god smikke er bra :) Og som sagt massere stor sirkel mot klokka på magen :) og han merker at du hjelper han vettu ;) Bare gi han den tryggheten med at du er der ;) Der er et punkt i sona mellom skulderbladene, inntil ryggraden. Legg en finger på hver side og trykk lett inn og masser, der er også et punkt i sona korsrykk. Gjør det samme der, , d kan løsne luft, og d er ikke farlig :) Malt også virka, men ikke mange dagene...... d går heldigvis over ;))

Skrevet

[quote name=Desemberprins kom 20des :)' timestamp='1361132376' post='145070520]

Malt er d d heter.

Ja det er desverre slik at det er ikke så mye som hjelper, gutten min hadde best effekt av sviskesaft, fra en teskei, der ble en del t shirt med sveskesaft på, og en stor god smikke er bra :) Og som sagt massere stor sirkel mot klokka på magen :) og han merker at du hjelper han vettu ;) Bare gi han den tryggheten med at du er der ;) Der er et punkt i sona mellom skulderbladene, inntil ryggraden. Legg en finger på hver side og trykk lett inn og masser, der er også et punkt i sona korsrykk. Gjør det samme der, , d kan løsne luft, og d er ikke farlig :) Malt også virka, men ikke mange dagene...... d går heldigvis over ;))

Rndt knærna også er en bra plass ;))

Skrevet

[quote name=Desemberprins kom 20des :)' timestamp='1359570408' post='144999944]

Minifom er "friskmeldt", de er tatt vekk det som var farlig i det =)

Skrevet

Guri malla, jeg har såå medfølelse når det gjelder kolikk barn :(

Jeg kommer fra ett annet land i Sør-Europa og der lager vi kamille te med karve

Slik gjør du:

Ta en halv liter vann, kok opp i gryte. Dypp en tepose (kamillete) i vannet, bare litt så den ikke blir sterk.

Så tar du 3-4 frø av karve oppi vannet. La det stå 20 minutter.

Dette kan du selv drikke hvis du ammer, da kommer det gjennom melken. Jeg gav min sønn en liten teskje før hvert måltid i tillegg.

Det hjalp her.

Jeg ønsker deg lykke til!! :):)

Skrevet

Hva har skjedd med gutten min nå???? Han har hatt 3 (!!!!!!) kvelder uten gråt og ligget i sengen sin fra kl 20 og kosa seg til han har sovnet :) :)

Takk for gode tips jenter!! De har blitt prøvd ut :) en venn av meg trodde kanskje han hadde en reaksjon på kuren jeg fikk mot brystbetennelsen når han var 6 dager.....jeg håper bare han er bedre i magen sin for godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...