nonstop79 Skrevet 30. januar 2013 #1 Skrevet 30. januar 2013 For ett års tid tilbake var vi innlagt med småen på sykehuset.. han fikk feber som gikk alt for fort opp igjen sjøl om han fikk smertestillende.. Så han fikk annenhver med paracet og ibux. Var fryktelig slapp også da.. de undersøkte alt de kunne finne på, men de klarte ikkje finne ut ka som feilte han.. Han hadde fryktelig høy crp, så han hadde jo en infeksjon i kroppen det var jo tydelig.. Etter noen dager begynte de med to sorter antibiotika tintravenøst. Da turte de ikke vente lenger tilfelle han ble dårligere.. DÅ ble han heldigvis bedre ganske snart.. men ka som feilte han, fann de aldri ut av.. og det skremte meg egentlig... Han har vert mye syk siden da.. men ikke på samme måten.. Helt til i dag.. han har hostet en del de siden i helga.. ble dårligere natt til i går, fikk feber og spydde mye slim i løpet av natten.. Var til legen , pga sykehistorien hans skal vi ha lav terskel på å gå til legen. Han sa det minnet om influensa, men siden han har fått influensavaksine var han usikker. men kunne være den ikkje virket og.. I dag har han blitt dårligere igjen.. Pleier ikke nødvendigvis gi han smertestillende når han runder 38 i feber, men når han har ligget på 38.5 her nå så er han jo skikkelig dårlig.. er fryktelig slapp, orker ingenting, og sitter bare å klynker.. fikk paracet kl 11 i dag, kl 15 hadde han feber igjen og var mye dårligere igjen.. da fikk han litt ibux, og kl 18 hadde han igjen feber.. Han er fremdeles fryktelig slapp... og klynker.. og fikk nettopp en ny paracet.. Syns det er skummelt at smertestillende skal virke så kort.. er det normalt? Noen andre som har erfaringer med det? At feberen går så fort opp igjen? Er jo en pine å vente lenge nok til at vi kan gi han noe nytt igjen.. Har så vondt av han stakkar... Får jo helt angst her sjøl og... Vi ringte barneklinikken og, men de sa det kunne være noemalt under influensa at de var sånn... så trengte ikke komme opp.. ble det verre eller vi virkelig ville, så måtte vi jo sjølsagt det.. men nå kjente ikke hun historien hans heller.. er det normalt at det er sånn under influensa? Det henger jo sjølsagt mye i meg den opplevelsen vi hadde i fjor.. Er det som gjør meg skremt.. er redd det er en gjentagelse.. Er eg overhysterisk? hehe.. Noen andre som har hatt det sånn med vanlig influensa`? Bør vi reise på barneklinikken å få sjekka han uansett? Har tenkt å reise til fastlegen i morgen uansett da.. Men er det for lenge å vente?
Februargullet2013 Skrevet 30. januar 2013 #2 Skrevet 30. januar 2013 ring legevakten? kanskje de kan se på han? ikke morsomt og være redd
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2013 #3 Skrevet 30. januar 2013 Her er det også liten respons på paracet alene, så vi gir en stikkpille paracet og 2,5-3 ml ibux i tillegg for at feberen skal gå skikkelig ned. Hvor gammel er han? Ville sett det litt an og holdt han under oppsikt, men ta han med til legen hvis det vedvarer. Anonym poster: dd9faefe215df4ab7df7cbb40fa1af02
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2013 #4 Skrevet 30. januar 2013 ring legevakten? kanskje de kan se på han? ikke morsomt og være redd Serisøst?! Les nå innlegget da! Det står jo at hun har ringt! Anonym poster: dd9faefe215df4ab7df7cbb40fa1af02
nonstop79 Skrevet 30. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2013 ja det glemte eg å skrive.. han er 2 år og 9 mnd
Gjest SHOC Skrevet 30. januar 2013 #7 Skrevet 30. januar 2013 Ville også prøvd Paracet og Ibux i kombinasjon. Hvis du har flytende gi halv dose av hver. Sjekket mange ganger i løpet av natten, blir du for bekymret reiser du på legevakta igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå