Gå til innhold

Foreldrepenger og ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må sende inn søknaden denne uken, så nå må vi fordele permisjonen. Har et spørsmål ang ferie. Når NAV utbetales foreldrepenger, hvordan gjøres det med ferie? Får jeg ikke betalt de ukene jeg tar ferie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, i de ukene du tar ferie stopper foreldrepengeutbetalingen fra NAV. Men permisjonen blir forlenget pga. ferien. Jeg får foreldrepengene utbetalt fra arbeidsgiver så jeg får vanlig utbetaling når jeg har ferie også, men min arbeidsgiver får ikke dette beløpet refundert fra NAV.

Skrevet

Nei, i de ukene du tar ferie stopper foreldrepengeutbetalingen fra NAV. Men permisjonen blir forlenget pga. ferien. Jeg får foreldrepengene utbetalt fra arbeidsgiver så jeg får vanlig utbetaling når jeg har ferie også, men min arbeidsgiver får ikke dette beløpet refundert fra NAV.

Men LP arbeidsgiveren din skal jo egentlig trekke en mnd lønn og så skal du ha feriepenger den måneden i stedet?

Om du får foreldrepenger fra NAV så vil du ikke få foreldrepenger den tiden du fører opp som ferie, du får jo feriepenger fra arbeidsgiver, men disse kan hende blir utbetalt på et annet tidspunkt enn når du tar ut ferie.

Tar du ut ferien (legger den inn i permisjonstiden) før arbeidsgiver vanligvis utbetaler feriepenger kan du be om å få dem før. Tar du ferien senere så bare husk å spare feripengene som du allered har mottatt :)

Skrevet

Jeg jobber i staten og får feriepenger i juni. Får vanlig lønn når jeg har oppført ferie. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...