Gjest sussie77 Skrevet 30. januar 2013 #26 Skrevet 30. januar 2013 Man trenger vel ikke nødvendigvis ha alt på stell. Men mat og klær til barnet bør man ha. Og det har vel de aller fleste her i Norge. Og alle kan komme i en vanskelig økonomisk situasjon. Man er vel ikke mindre egnet som foreldre av den grunn. Men man bør prioritere riktig da.
m&c Skrevet 30. januar 2013 #27 Skrevet 30. januar 2013 Litt satt på kanten den der.. Men jeg er til dels enig. Dersom man planlegger å få barn, så syns jeg at folk bør ha vesentlige ting som f.eks. hus/hjem og økonomi på stell først, for å skape best muligheter for fremtidig sikkerhet for hele familien. (Sammen med kjærlighet, mat, klær osv selvsagt) Men dersom det skjer uhell, man blir uplanlagt gravid (finnes det noe som heter det egentlig, man vet jo hva som kan være konsekvensen av sex?), så må man jo gjøre det beste ut av situasjonen, en blir ikke dårlige foreldre av den grunn.. Men - hvis en er "hjemløs", altså en som bor hjemme på pikerommet f.eks., uten jobb/økonomi/utdanning, "korttids" kjæreste, begynner å planlegge barn, så syns jeg det er litt på kanten, og ville nok ha gitt råd om å vente til andre ting er på stell først.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2013 #28 Skrevet 30. januar 2013 En kan slite økonomisk og likevel klare å dekke barnas materielle behov. Vi er heldige som bor i et land hvor vi har muligheter for å få hjelp om en trenger det. Godt ikke fagpersoner i verken Norge eller fattige land ellers i verden legger din definisjon til grunn for hva som er egnede foreldre. Anonym poster: eaf14ee0d6df6607e5ee030a5546e3ad
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2013 #29 Skrevet 30. januar 2013 Det er bare så veldig mange som "lener" seg tilbake på NAV eller kommer rekende hjem til foreldre å tigger penger.. Synes man faktisk skal være litt mer bevist FØR man får barn, klarer du ikke å styre økonomien din bør du heller ikke få barn. Jeg har full forståelse for man kan bli syk el det kan oppstå problemer på annen måte (skillsmisse, mister jobben etc) og at man trenger hjelp en periode. Det er jo det vi har velferdsordninger til, men det er de andre som ikke gidder å ta ansvar jeg mener er uegnet. F eks hun det blir fortalt om i et annet innlegg lenger opp som heller går på byn og ikke planlegger så hun har penger til mat. Anonym poster: f4e8cfb34ca130655018ca4c6176e0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå