Anonym bruker Skrevet 30. januar 2013 #1 Skrevet 30. januar 2013 Livet mitt består av rydding, vasking og barn. Er ikke huset ordentlig ryddet blir mannen suuuur. og er det i flere timer etterpå. ungene trasser og det er kun skrik og hyl hjemme. ikke sover de natten rundt heller. 4 og 1 år. jeg blir sprø. Jeg har ikke noe energi lenger. Orker ikke være med ungene ut. Lekingen er halvhjertet. er så trøtt hele tiden og totalt ubrukelig. :'( Anonym poster: 13b8ee546f625038fedce0b3daaa1431
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2013 #2 Skrevet 30. januar 2013 Du er såvisst ikke alene. Jeg har det helt likt, samme alder på barna også, mine sover heller ikke hele natten. Jeg vet ikke lenger hvordan det føles å være uthvilt. Huset får jeg aldri ryddig. Når jeg er ferdig i en ende er det bare å begynne på nytt i den andre og sånn går det. Men mannen blir ikke sur for rot da. Det tør han ikke, for da får han grei beskjed om å bidra selv. Anonym poster: d9e981271701aa89fd3da38c2ddf72de
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2013 #3 Skrevet 30. januar 2013 Livet mitt består av rydding, vasking og barn. Er ikke huset ordentlig ryddet blir mannen suuuur. og er det i flere timer etterpå. ungene trasser og det er kun skrik og hyl hjemme. ikke sover de natten rundt heller. 4 og 1 år. jeg blir sprø. Jeg har ikke noe energi lenger. Orker ikke være med ungene ut. Lekingen er halvhjertet. er så trøtt hele tiden og totalt ubrukelig. :'( Anonym poster: 13b8ee546f625038fedce0b3daaa1431 Da fårvel mannen din rydde mer.Hvor mye gjør han? Anonym poster: 43054185728a1c93fdb63a4ffe6807fc
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2013 #4 Skrevet 30. januar 2013 Da høres det ut som mannen din burde lukke opp øynene sine og bidra hjemme. Eller at du må fortelle hvordan det er å være deg så han kansje forstår alt du gjør for familien og hjemmet deres. Anonym poster: 3ea1be75b464c6563d9e646aa272b85b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2013 #5 Skrevet 30. januar 2013 Vet hvordan det føles. Nå har jeg litt mindre barn.og de sover ikke hele natten de heller. Men har heldigvis ikke en mann som blir sur når huset er rotete. Anonym poster: fe986dc5c2daba761f965290aaba8d7c
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2013 #6 Skrevet 30. januar 2013 Skal ikke han snart ha pappaperm med ansvar for nattevåk og rydding og annet husarbeid? Da kan han jo se hva han får til. Løsningen er kanskje å fire på kravene samt ha vaskehjelp? Anonym poster: 37e935fcbccb6aae0372b7a3d2564c72
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2013 #7 Skrevet 30. januar 2013 Jeg ville heller bestilt ryddehjelp Jeg hater å rydde, er ofte det som tar laaaang tid. Men å vaske etter at alt er ryddet går kjempelett og fort. Gøy er det å Men ryddingen, nei off....går det ann å leie noen til det? Kjære H.I jeg syns du skal la husarbeidet ligge litt, ta det som er viktig..thats it. Mannen din burde bidra mer, men man kan jo ikke tvinge noen heller, så da står dere vel på stedet hvil. Ut å leke? wææææ...kjedelig...hehe sender deg mange tanker og håper det kommer en bedre hverdag for deg. Anonym poster: 45c3fc0519d9d1f9548111c456033abc
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2013 #8 Skrevet 30. januar 2013 Du må rykke deg ut av psykosen, for det blir ikke bedre av seg selv. Jeg har fire barn og måtte ta en skikkelig opprydning i livet mitt for å komme ut av den negative spiralen hvor man bare blir mer og mer sliten fordi det er der fokuset ligger. Du må endre fokus, ta tak og forandre på tingene så ting føles mer lystbetont igjen. Livet som småbarnsmor består mye av rydding, husarbeid, irettesetting og mas, det er bare sånn det er. Men det er ikke dermed sagt at det ikke er plass til andre ting i livet som er mer lystbetont og som gir deg energi. Slutt å fokuser på hvor sliten du er og alt du har å gjøre, lag en ukeplan over tingene som må bli gjort hver dag og bare gjør de. Ikke bruk negativ energi på å grue deg, tenke på hvor sliten du blir osv, bare gjør det. Så må du sette av tid til ting som får deg til å le, ting som gir energi og som du kan glede deg til. Jeg opprettet en skravleklubb med fire venninner, nå møtes vi en fast dag i måneden, gleder oss til det og lever på det lenge etterpå (ellers blir det bare aldri noe av disse venninnebesøkene). Gå turer i skogen, begynn å trene eller samle på frimerker, bare lag deg et friminutt fra familiens mas og kjas av og til. Om far i huset er av den vriene sorten så bestem en dag, torsdag kveld fra 18 til 21 er mammatid og han må legge ungene den kvelden, basta! Om dere kan skrape sammen penger til en vaskehjelp så gjør det, det er verdt sin vekt i gull å komme hjem fra jobb til et nyvasket og grønnsåpeluktene hus. Om mannen din ikke gjør husarbeid får han betale for det av sine lommepenger! Jeg har som sagt fire barn selv og det var helt kaos i hodet, jeg kjøpte en diger familiekalender og en whiteboardtavle som jeg hang på kjøkkenveggen. Istedenfor å ha alt i hodet hele tiden skriver jeg ned ting som skal huskes der, da slipper jeg stresset ved å være redd for å glemme ting (alt fra gymtøy til barneselskaper, kjøring til trening, foreldremøter, dugnader osv må inn på kalenderen). Du må selv ta tak, for ingen andre kommer til å gjøre det for deg. Ønsker deg lykke til! Anonym poster: 1716c6222b368631549678a4bbb70e88
riri Skrevet 30. januar 2013 #9 Skrevet 30. januar 2013 Jeg jobber vaskehjelp så jeg bor på sagene Pr time 130kr
riri Skrevet 30. januar 2013 #10 Skrevet 30. januar 2013 Hvis dere trenger vaske klær jeg kan gjøre det så jeg vaske klær i hjemme mitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå