Gå til innhold

Brystløft vs. Silikon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid sakt at jeg vil ta brystløft når jeg er ferdi med å få barn, noe jeg har pratet med min samboer om flere ganger. Og under gårsdagens prat kom det fram at han ønsket at jeg skal ta silikon. Må si jeg ble ganske sjokkert.

I min familie er det slik at vi kvinnene går opp en cup for hver unge vi føder. Jeg gikk opp i fra C til D når jeg fikk sønnen vår. Riktignok noen slappe D'er i motsetning til de spenstige C'ene jeg hadde før. Nå har det seg slik at jeg er kjempe fornøyd med størrelsen på brystene og ønsker bare å få "satt de på plass" når vi er ferdi med å få barn. Vi holder på med planlegging av nr 2. Og under planleggingen kommer det fram at han ønsker en atpåklatt senere i livet. Så da kan man bare begynne å regne seg opp i cup str da :/

Jeg spurte samboeren min om han mente det seriøst at han ville at jeg skulle ta silikon og hvorfor. Fikk som svar at det var en gutteting. For meg selv tenkte jeg "for i h***** du er snart 28år og mener fortsatt silikon er en gutteting". Trodde mannfolk var forbi det stadiet når de nærmer seg slutten av 20årene og har fått barn, men så feil kunne jeg ta. Han sa også at de ble litt mer *skvørt skvørt* og klipper med henda i luften som om han tar på noen skikkelig spenstige pupper hvis man tok silikon. Han er fornøyd med størrelsen men blir ikke lei seg om de hadde blitt litt større. De litt større brystene skal han godt få med unge 2 og 3, men her i hus er det lite sansynslighet for silikon.

Hvordan er det med dere damer? Har dere noen planer om silikon eller løft etter hvert, eller har noen gjort det?

Puppene blir jo faste igjen med et løft, så i mitt tilfelle ser jeg ikke behovet for silikon, men skulle så klart ønsker samboeren var fornøyd. Jeg har fleipet til samboeren før at når vi kommer på aldershjemme og jeg har silikonpupper kan han si til andre "kona mi er hu som sitter der borte og fortsatt har puppene på plass". Hihi... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må nok dessverre putte silikon i mine bryster om jeg skal få noen fasong på de etter den siste ammeperioden som kommer snart. Svært lite innhold igjen etter å ha ammet to barn i henholdsvis 2 år og 14 måneder. Jeg er altså ikke like heldig som deg som har innhold i puppene igjen!! ;)) så om jeg hadde "kun"trengt et løft så hadde jeg selvfølgelig valgt det!! Dessuten vil kirurgen komme med sin anbefaling om det bør gjøres løft eller silikon.

Skrevet

Hadde kun tatt silikon hvis det bare var skinnet igjen.. Og så kjenner jeg ei som skal ta, men den ene puppen hennes er myye større enn den andre.. Jeg takker meg for de jeg har. Ikke de største, men har ingen behov for større.. Hold på ditt : )

Skrevet

Etter amming med førstemann var det kun skinn igjen. Bøyde jeg meg frem, var det som en pose med en ball i enden, haha :P Og i sports BH var jeg totalt flat. Og jeg har alltid hatt en god håndfull pupper:)

Endte med silikon, men de henger litt fortsatt faktisk, og jeg fyllte dem ganske godt opp. Så når jeg er ferdig med sistemann som kommer i år, så blir det brystløft & silikon. For min egen del, såklart. Hadde aldri gjort det for å glede mannen min.

Skrevet

*ugh* Skulle ønske jeg hadde turt å ta silikon... :/

Jeg har samme problematikken her som mamma til 3-snart 4, for bøyer jeg meg frem blir det nesten bare to poser skinn :S Kjempe pent... Men er enig at skal man først gjøre noe sånt må man gjøre det for egen del og ikke kjæreste/mann...Det er du som må ta alt fra bivirkninger på op./komplikasjoner osv. så det burde være kun du alene som står for det valget...

Skrevet

Puppene mine har tatt seg opp i etterkant av amming. Selv om de så tomme ut etter ammingen så ble de ganske ok en stund etter. Er spent på resultatet etter tredjemann.

Jeg tror mannen til HI ikke klarer å se for seg at et løft gir fylde. Mulig gutter ikke vet nok om alternativ til silikon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...