Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 30. januar 2013 #1 Skrevet 30. januar 2013 Hvordan velger dere faddere?? Jeg har to venninner som har betydd mye for meg opp igjennom årene.. De ble av forskjellige grunner ikke valgt som fadder til min første. Jeg er fadder på et barn hos hver av de, og har hele tiden tenkt å velge de to på neste. Så kommer problemet.. Jeg ber de begge i hver bursdag til jenta jeg alt har, men de dukker sjelden opp, ja, hun ene har aldri deltatt i bursdagsfeiringen til jenta vår, mens hun andre har kommet en eller to ganger av fem.. Hun som aldri har deltatt har jeg stort sett nesten daglig kontakt med, men da på mobil, facebook etc.. Ser de sjelden ellers, men stikker innom så ofte jeg er nærheten av dem og kommer alltid på bursdagsfeiringer vi blir bedt i. Foreldrene hennes bor ikke så langt unna her, ca 40 minutters kjøring.. Og hun er der ofte i helgene, men kommer aldri hit.. Det passer liksom aldri. Hun andre ser jeg oftere, men har alt i alt sjeldnere kontakt med, men vi stikker oftere innom hverandre. Da jeg ba henne i bursdag nå sist, fikk jeg ikke en gang svar.. Og de er fryktelig opptatt hele tiden med et eller annet, så er egentlig vanskelig å finne et tidspunkt for å besøke de.. De skal alltid enten hit eller dit, eller gjøre sånn eller slik.. Så kan lett bruke en måned på å finne et tidspunkt hvor det passer.. Ikke er det alltid hun svarer når jeg sender meldinger etc heller.. Så det som bekymrer meg litt er om de vil fortsette å ta så liten del i livet til småtrollet som skal komme om jeg velger de som fadder, for da ser jeg nesten ikke vitsen... Også er jeg da igjen litt redd for at om jeg ikke velger de så vil de bli fryktelig sure, for begge forventer nok at de skal bli spurt ettersom de har bedt meg være fadder til deres barn. Hvilke kriterier bruker dere andre og hva ville dere gjort i dette tilfellet?
Liljeduft Skrevet 30. januar 2013 #2 Skrevet 30. januar 2013 Vi går ut ifra hvem som betyr mye for oss, og hvem som kommer til å være tilstede i livet våres. Hadde egentlig tenkt å be hun som har vært bestevenninna mi i mange år, men det siste året så har vi nesten ikke snakket noe sammen. Etter hun fikk vite jeg er blitt gravid så er det plutselig kommet melding til helga osv.. Så for meg er det viktigere å spørre broren min om han vil være det, fordi jeg vet han blir en fantastisk onkel og fadder - sikkert så jeg får gråe hår til tider men.. Jeg tror det er best for barnet vi får. Hvem nr 2 skal være, er vi ikke sikker. Synes det er viktig at de ikke er fadder til noen i fra før og de er kristne/religionsnøytral(Fordi jeg er kristen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå