Gå til innhold

Pakke forsvunnet i posten, mangler kvitering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte en vare i retur i september. Ikke hørt noe mer om det, og antok derfor at alt var ok, før jeg i går plutselig fikk et inkassokrav på mange tusen. Ringte inkassoselskap som ba meg ta kontakt med nettbutikk. Ringte nettbutikk som ikke hadde registrert noen retur.

Tok vare på kviteringen en god stund, men er nå 4 mnd. siden nå, så gikk ut i fra at alt var i skjønneste orden siden jeg ikke har hørt noe. Og nå finner jeg ikke kvitering.

Er det noe å gjøre med dette? Surt å betale mange tusen for en vare jeg ikke har. Kan posten være behjelpelig?

(Skjønner ikke hvordan den kan ha kommet bort, ganske så stor tung pakke, og adressen var klistret på. Adressen til både meg og nettbutikken ligger jo også inni pakken)

Anonym poster: a7333332acf12d768001d0de94858c3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det vel noen som har stjålet den på veien da, lappen har ramlet av. Regner med du bare må betale og eventuelt få refundert om det skulle ordne seg senere.

Skrevet

Du må ringe posten og melde den savnet.

Viktig å ta vare på kviteringer til du vet mot har fått den. Lurt å følge pakken på posten.no for å se når de henter den.

Om du hadde hatt sporingsnummeret så hadde muligens posten erstattet den, uten så tror jeg ikke det er like lett.

Skrevet

Så lenge du ikke har noe sporingsnummer eller kvitteringen, har du desverre ingen garanti for å få igjen noe av summen. Du må nok bare bite i det sure eplet og betale regninga :(

Men ring posten og hør om de klarer å spore det opp på en måte, evt finne ut om gaven er signert ut eller ikke.

Anonym poster: 5985489bf76e288c760014973e0b35a2

Skrevet

Om du er registrert hos posten med mobilnummer kan du søke opp pakken med det!

Skrevet

Eller med mobilnummer til mottaker.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...