Gå til innhold

Nå blir det lange kjedelige hverdager!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å hatt en hverdag som har gått ut på å opp i stallen, møkke, ri og ordne for hesten, så får jeg ikke lov til dette lengre. Så hverdagene er på vei til å bli veldig kjedelig!

I går (29.01) endte jeg opp i rideulykke hvor jeg ble sparket i låret av en hest. Er inn og ut av sykehus nå for å lete etter mulige brudd i lårbeinet (beinsplinter og annet), men de ser ikke noe grunnen hevelsene jeg har. Og ettersom jeg er gravid i uke 21, så får jeg ikke lov til å være opp til hesten min engang. Dette er så kjedelig! Alt er bra med lille gutt, det fikk vi sjekka like etter jeg kom inn på legevakta. Takk og pris!

Så hva skal jeg finne å mens jeg ikke får være opp til det kjæreste i mitt liv? Jeg takler ikke å sitte inne og gjøre ingenting! Gode tips taes imot med stort takk!

Må si ifra at mye aktiviteter får jeg ikke til å gjøre, da foten min ser ut som en basketball og ettersom det kanskje er brudd, så skal foten være i ro.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm... når jeg har vært sykemeldt tidligere har det blitt mye film/serier, men hva med noe håndarbeid? du kan jo strikke noe til den lille? Det gjorde jeg i forrige svangerskap og det var kjempekoselig å ha noe egenlaget til babyen :) Denne gangen har jeg vært for dårlig til å gjøre noenting når jeg har vært sykemeldt. Dagene kan fort bli lange ja så er smart å tenke ut ting..lese bøker? få besøk? kommer ikke på så mye.

God bedring! :)

Skrevet

Jeg måtte selge hesten min i forrige måned (unghest som jeg nå i uke 32 ikke fikk sjanse til å ri inn). I tillegg fikk jeg svineinfluensa og dagene borte fra jobb og stall ble laaaaange.....!

Jeg har ikke så mange aktivitetsråd å komme med da jeg selv ikke klarte å finne på nok til at jeg ikke kjedet meg halvt i hjel... Jeg begynte å strikke, men er ikke noe flink så det var begrenset gøy.. Laste ned en ny serie? Homeland kan anbefales.. Lese en bok(serie)?

Men det er ingenting som kan erstatte daglige stallbesøk så det er egentlig ikke så mye jeg kan si. Du må nok forberede deg på å kjede deg litt ;)

Men du kan da dra opp i stallen og bare henge litt og suge opp atmosfæren og litt hestelukt? Kanskje d hjelper litt ;)

Skrevet

Nå har jeg bestilt sånn 1000 perler og pynt som søstra mi skal ta med hjem fra Spania (masse sparte penger!), og ved neste lønning så blir det å bestille pannebånd til hest og halsbånd til hund og begynne å lage ting.

Nå holder jeg på med sesong 7 av Bones, og leter etter andre serier om fanger oppmerksomheten. Lesing har jeg faktisk blitt lei av, for lenge siden! Strikking ga jeg opp for mange år siden da jeg ikke greide å fullføre ett skjerf engang. :P

Må nok forberede meg på lange dager, men håper å få tak i enda mer hobbyting, sånn at jeg kanskje slipper å kjede meg så mye. Stakkars gubben blir jo gal av all sytinga om at ting er så kjedelig..

Blir å dra noen turer opp til hesten og bare nyte å være med henne, har bare fått beskjed om å holde meg langt unna bakbein i tilfelle de kommer til å sparke. :P

Takk for tips! :D

Skrevet

Skjønner deg veldig godt! Har selv 3 hester, og grunnet Været og litt vel spreke hester, så lever de livets glade dager og blir feite. Er kjempe kjedelig,men jeg tør rett og slett ikke å holde på med de. Mine går heldigvis på utegang, så jeg slipper å ta de ut og inn hver dag. Men jeg er den eneste som er i stallen, så er jeg som må fore de. Den ene hesten har jeg nå valgt å selge, og den blir hentet om to uker, mens de to andre vil jeg fortsatt ha :) prøver å få noen forryttere til de, men er veldig vanskelig da det tusser av hester :)

Jeg kjeder meg dag ut og dag inn, og vil så gjerne trene hest igjen.. Må nok bare vente.

Skrevet

Vi har heldigvis stalleiere som slipper ut tidlig på morgenen og tar inn seint på kvelden, så står hun ellers på fri tilgang og den maten hun får inn ordner stalleier. Så veldig enkelt det! Men fôrryttere som har en OK alder er problematisk å finne, nå som alle 12-15 åringene dukker opp over alt og skal ha fôrhester. Blir nærmest skremt jeg, for de ordner seg fôrhester uten å snakke med foreldrene sine, og hva om noe skjer? Nei, gi meg en ansvarlig fôrrytter på 18 år ++. :)

Håper dere begge som har hest får en mulighet til å begynne på igjen etter fødsel. :D Det er iallefall min store drøm. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...