Gå til innhold

Fikk telefon fra helsesøster nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en barselgruppe som møtes en gang i uken. (babyene er nå rundt 5 mnd) Denne barselgruppen har ingenting med helsestasjonen å gjøre, men ble opprettet via facebook.

Har nevnt til helsesøster at vi har en sånn gruppe. Og i dag ringte hun og fortalte om en ung mamma på 18 (vi i gruppa er rundt 30) Som ikke kjente noen med barn, og lurte på om hun kunne få væe med i gruppa.

Helt ok det altså, det kan hun sikkert. Men er det ikke litt snodig av helsesøster å gjøre dette?

Anonym poster: 3472a9d577ea14fbeadc43cca4d9568e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men samtidig så gjør hun vel jobben sin ved å ta vare på den ensomme unge moren??

Anonym poster: aef5611bd93a2c5a737d33bcc395a07a

Skrevet

Nei. Det synes jeg ikke.. hun vil jo bare det beste for "mødrene sine" og spesielt når jenta ikke har noen..

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Synes ikke det er snodig i det hele tatt!

Jeg opprettet en fb-profil for vår barselgruppe, og litt senere spurte hs om vi kunne ta med en dame til. Hun hadde et litt eldre barn enn oss, men pga innleggelse på sykehus osv hadde hun gått glipp av treffene til den andre gruppen.

Gjest Morn du
Skrevet

Er vel ikke så rart det? Såfremt det ikke er noen andre barselgrupper som passer for den unge moren akkurat nå, er det helt ok i mine øyne.

Skrevet

Nei det syntes jeg ikke i det hele tatt! Jeg syntes det er flott av helsesøster å spørre, det er sikkert ikke så lett for denne 18-åringen å gjøre det selv. Dessuten så kan ikke helsesøster gå ut med navn og tlf. nr. til dere i gruppen.

Anonym poster: 2b052d20c85244014b68ea248ca22014

Skrevet

Synes det var en koselig ekstraservice helsesøster gjorde for jenta jeg :-)

Skrevet

Vi har en barselgruppe som møtes en gang i uken. (babyene er nå rundt 5 mnd) Denne barselgruppen har ingenting med helsestasjonen å gjøre, men ble opprettet via facebook.

Har nevnt til helsesøster at vi har en sånn gruppe. Og i dag ringte hun og fortalte om en ung mamma på 18 (vi i gruppa er rundt 30) Som ikke kjente noen med barn, og lurte på om hun kunne få væe med i gruppa.

Helt ok det altså, det kan hun sikkert. Men er det ikke litt snodig av helsesøster å gjøre dette?

Så flott av helsesøster som går lengre enn hun må, for å kunne bidra til at denne jenta får litt støtte rundt seg :D

Skrevet

Egentlig ikke?

Anonym poster: ce4c306bf3dbf0888afbe1d054c9763b

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg syns det hørtes flott ut, jeg :)

Så bra at helsesøster tar initiativ til dette ;)

Skrevet

Ja, jeg mente på ingen måte at det var snodig på en negativ måte altså. Jeg bare var ikke klar over at helsesøster gjorde slikt.

hi

Skrevet

Så koselig :) syns det er hyggelig at helsesøster strekker seg litt lenger for "mødrene" sine :)

Gjest sussie77
Skrevet

Syntes det var supert gjort av helsesøsteren jeg :)

Skrevet

Flott av helsesøster :) Godt at de tar vare på og hjelper de som bruker helsestasjonen!

Skrevet

Jeg syns det var litt rart av helsesøsteren. Men kommer litt an på fremgangsmåten hennes. Kunne tatt det opp med deg når du var på helsestasjonen og fisket litt etter hvilken gruppe dette var. bare bekjente f.eks. Jeg hadde sannsynligvis ikke ønsket å være med i en facebookgruppe helsesøster hadde presset meg inn i. Jeg vet jo at det er vanskelig å si nei til en slik forespørsel, så jeg hadde vært i tvil om jeg egentlig var velkommen selv om helsesøster hadde fått ja.

Skrevet

Flott gjort av helsesøster og jeg håper dere tar godt i mot henne :)

Skrevet

Nei, det var absolutt ikke rart. Fint at hun forsøker å inkludere den unge moren.

Skrevet

Det syns jeg var fott gjort av helsesøster.

Når jeg ble gravid, og min samboer valgte å forlate meg tidlig i svangerskapet valgte jeg å flytte hjem til mitt hjemsted. Har masse familie her, men få venner- de fleste var borte og studerte og jeg kjente ingen med barn. Når jeg var på helsestasjon og barnet var ca 3 mnd spurte jeg om slik gruppe siden jeg følte meg litt ensom. Fikk da beskjed om at gruppen var veletablert og at jeg var for sen.

I ettertid, nå mange år etterpå kjenner jeg at svaret helsesøster ga var veldig feil. I mine øyne.

Anonym poster: 0020b7a196b16ab3fa21ad4a8989feb8

Skrevet

Jeg synes også det var flott gjort av helsesøster!

Skrevet

Håper det ikke er rart. For jeg var i utgangspunktet ikke interessert i barselgruppe pga tvillinger som kom langt før tiden.

Men nå som de har fått litt vekt og det ikke lengre er krise å bli syk, så er jeg interessert. Så jeg kommer til å spørre om det er en barselgruppe nå som vi skal til vaksinering.

Anonym poster: 2da724726e71bda70de1ba311ddd7fb0

Skrevet

Nei, det er ikke rart, men et veldig viktig tiltak.

Ta godt i mot nykommeren. Jeg ble selv "plassert" i en barselgruppe, og har aldri følt meg så liten og lite velkommen i et fellesskap. Forbanna ugler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...