Gå til innhold

Jeg har samboer men drømmer om en annen mann.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med samboeren i snart 3 år. Vi har et barn sammen og stort sett har vi det fint. Forelskelse og mange følelser er borte. Har ingen planer om å hverken gjør det slutt eller være utro. Det kunne jeg nok ikke fått meg til å gjøre. Ser for meg en framtid men samboeren min, men likevell klarer jeg ikke være helt tilfreds med å være fast i et forhold. Jeg har i det siste tatt meg i å tenke på andre menn.

Jeg har en mann på facebook som jeg kom i kontakt med over en annonse og vi har pratet en del i det siste. Ikke noe flørting og sånn og men bare helt vanlig snakk. Han er pilot og bor for tiden USA. Jeg blir glad når jeg snakker med han og merker at jeg ikke har noen følelser for samboeren min på den måten. Jeg elsker han og jeg elsker alt vi har sammen. Hva skal jeg gjøre? Nei, jeg vil ikke gjøre det slutt med samboeren min.

Kommer aldri til å gjøre noe mot samboeren min eller gjøre det slutt, men det er så slitsomt å ha det sånn. Jeg skulle av hele mitt hjerte ønske at jeg tente ordentlig på samboeren min, at sexlivet var bra og at vi trivdes veldig i hverandres selskap.

Alt er rutine, kjedelig og fastklemt. Vi har barnevakt i ny og ne men når vi først er sammen har vi ikke så me å prate om og blir oftest sittende å se på tv eller på hver sin data. Når vi skal finne på noe sammen blir det som regel en film eller kino.

Skulle ønske jeg hadde et nært forhold til samboeren min. At vi kunne være bestevenner og snakke om alt mulig sammen. Det virker som respekten har forsvunnet litt og at vi tar hverandre for gitt. Vi har det veldig fint sammen på mange måter og har aldri vurdert å gå fra hverandre.

Jeg har lyst på sex og blir fort tent når jeg tenker, prater med eller ser andre menn. Men ikke med samboeren min. Hvorfor?? :( Det er alt jeg ønsker, et godt forhold med han..

Anonym poster: d94b3695032e311483b5aca5157e0b0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på samme viset. Men du må bryte kontakten med de mennene du faller for, så det ikke eskalerer. Ellers vil det antakeligvis ende opp med utroskap. Snakk med din mann om at syns forholdet er dødt. Kanskje er han enig og dere kan finne løsninger sammen. Gjør noe bare dere to uten forstyrrelser fra tv eller mobil. Det trenger ikke koste noe spesielt, men bare noe som gjør at dere får bare være dere. Om dere har gode samtaler da vil allerede de andre mennene virke litt fjernere. Men skjønner at det er vanskelig. Lov å fantasere, men om du ikke stopper kontakten nå og dere en gang treffes er sjansen stor for utroskap, og det ville du jo ikke... sant?? Eller vil du om du får sjansen, sånn egentlig?

Anonym poster: a791db585f0edf0f4126020efc24959a

Skrevet

Jeg har det på samme viset. Men du må bryte kontakten med de mennene du faller for, så det ikke eskalerer. Ellers vil det antakeligvis ende opp med utroskap. Snakk med din mann om at syns forholdet er dødt. Kanskje er han enig og dere kan finne løsninger sammen. Gjør noe bare dere to uten forstyrrelser fra tv eller mobil. Det trenger ikke koste noe spesielt, men bare noe som gjør at dere får bare være dere. Om dere har gode samtaler da vil allerede de andre mennene virke litt fjernere. Men skjønner at det er vanskelig. Lov å fantasere, men om du ikke stopper kontakten nå og dere en gang treffes er sjansen stor for utroskap, og det ville du jo ikke... sant?? Eller vil du om du får sjansen, sånn egentlig?

Anonym poster: a791db585f0edf0f4126020efc24959a

Nei, det er kun vanlig snakk på facebook og vi skal heller aldri treffes. Jeg mener det når jeg sier det, jeg kommer aldri til å være utro. Men det er bare veldig trist å være i et forhold med en jeg ikke tenner på, har gode samtaler med og føler så mye for..

Vi har snakket gang på gang sammen om å prøve å gjøre noe med problemene men det ender opp med at vi snakker det ihjel og ingenting blir forandret. Det er vanskelig når mye av respekten har forsvunnet.. Føler vi er inne i en ond sirkel.. Bør man forlate et forhold man har det bra i og mannen man har barn med, for å kunne leve ut fantasiene, ha sex og kunne prae med andre menn? Nei.. Men det er vanskelig..

Anonym poster: d94b3695032e311483b5aca5157e0b0c

Skrevet (endret)

Tenkte på denne artikkelen da jeg leste innlegget ditt, kanskje ikke så mye trøst men... http://www.dagbladet.../barn/24054119/

(Ikke akkurat det samme mtp at mannen behandler henne dårlig da..)

Endret av trintra
Skrevet

Forhold må jobbes med hele tiden, følelser kommer og går. Tanker om andre er normalt innimellom og bør ignoreres, ikke dyrkes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...