Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha stor gjeng kollegaer til fyrrifæst/vorspiel. Enkelt før julebord, for da er det jo selvskrevent med gløgg & pepperkaker. Før sommerfest er det også en rekke bowls og sprudlende som passer.

Men hva med februar?? Noe billig og enkelt... Kjør debatt!

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Striskjorte og havrelefse hadde passa utmerket her i hvert fall, sukk...

Skrevet

Lefser er jo egt enkelt, godt og genialt! Da må jeg bare komponere en drikkbar striskjorte...

:)

Bortsett fra det, stå på luften! Det blir ikke fest uten alle hverdagene i mellom... Snart vinterferie?

Skrevet

Kakao og kvikklunsj ;) sprit opp kakaoen.

Mmm, kryddret kakao med konjakk er jo godt! Høres ut som jeg må ha appelsiner og litt swix også ;)

Skrevet

Rødvin og tapasmat :)

Rødvin er jo typisk enkelt! Tapas derimot... Vi får jo mat dit vi skal videre. Potensielt 120 gjester, ha, ha! Blir spennende å se....

Gjest sug lut
Skrevet

Lefser er jo egt enkelt, godt og genialt! Da må jeg bare komponere en drikkbar striskjorte...

:)

Bortsett fra det, stå på luften! Det blir ikke fest uten alle hverdagene i mellom... Snart vinterferie?

Mulig jeg er enkel men - "stå på luften?" Er det et særuttrykk der du bor?

Jada, jeg digger hverdager egentlig, bare at jeg har et lite undertrykk i lommeboka akkurat nå etter litt heftig optimistisk innputting av penger på lånet... "ooo jeg har så mye at jeg kan betale ned litt ekstra" - nei, det kunne du faktisk egentlig ikke, ikke SÅ mye, i hvert fall, når forsikring og tvlisens og sfo og sånn også skal inn...

Skrevet

Mulig jeg er enkel men - "stå på luften?" Er det et særuttrykk der du bor?

Jada, jeg digger hverdager egentlig, bare at jeg har et lite undertrykk i lommeboka akkurat nå etter litt heftig optimistisk innputting av penger på lånet... "ooo jeg har så mye at jeg kan betale ned litt ekstra" - nei, det kunne du faktisk egentlig ikke, ikke SÅ mye, i hvert fall, når forsikring og tvlisens og sfo og sånn også skal inn...

Et fryktelig lokalt utrykk, bare jeg som har brukt det en gang.... Slo det ikke ann?(må se å få slått av den autorettinga!...).

Har du ikke sånn to-veis-lån? Som også funker som konto.... Det er skummelt, men kan til tider komme godt med. Jeg er i en sånn morsom situasjon nå, der jeg ikke er frisk nok til full jobb, og ikke syk nok til aap... Blæ!

Gjest sug lut
Skrevet

Tror ikke jeg hadde hatt så godt av toveis lån. Kan jo låne av sparekontoen men den er helligere enn helligst. Spiser heller knekkebrød. Men er et par sosiale greier nå før lønning som blir småtricky.

Isj, regelrytteri i din situasjon er ingen vinner...

Skrevet (endret)

Hm, hva med denne: http://www.ikea.com/...ducts/50250176/

(Pluss litt vodka...)?

Den må jo være perfekt! :D

Med mandariner, sjokolade og pepperkaker så er du i mål vil jeg si :)

Æsj, de hadde den ikke :(

Nei, nei, ja, ja... Da trur jeg jaggu jeg bare spicer og spritet opp no billig eplejuice selv! Så blir det langpanne krydderkake istedenfor pepperkaker. Klar for fæst!! ;)

Endret av bIomstre
Skrevet

Kakao med brun rom er en hit på vinteren.

Eplegløggen du linket til ser ut som en fin vinterdrikk!

De fleste Meny, Ultra osv har veldig bra eplemost/juice på 3liter baginbox.

Solbær og rødvinstoddy med vodka, smakt til med appelsin og honning

Skrevet

Smakte en helt fantastisk gløgg sist jeg var i Oslo. Ikke en typisk julegløgg, men en krydderblanding som trekkes i hvitvin. Frisk, syrlig og veeeeldig god! Laget lokalt på en liten gård (Krukkegården i Drøbak), og den var så god at jeg kjøpte med meg resten av lageret de hadde da.... Har fortsatt to poser stående til en gyllen anledning :D

Skrevet

Takk, takk for gode forslag dere! Akkurat nå heller jeg mot å lage en enkel punch av den grunn av at jeg har mer glass enn krus... Har jo derimot større kjele enn jeg har bolle så kanskje jeg ombestemmer meg igjen. Potensielt antall gjester har i allefall gått ned fra 120 til 80 :)

Gjest amandine
Skrevet

Trenger jo ikke feire jul mer, hva med en skikkelig sommerdrink?

Skrevet

Pimms må prøves, men ved en annen anledning, rekker ikke bestille. Blir en enkel punsj med hvitvin, mozell, sprite, eplemos og kanskje vodka. Med stjerner i!

Skrevet

Puh, vel overstått! ble 36 stk, så 7,5 liter stjernepunsj holdt akkurat, og passet fint i lokket til tupperware-kaketine! Flott kveld, masse kos, ny energi :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...