Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #1 Skrevet 29. januar 2013 Hvordan fikk dere dette påvist?? Jeg er ganske sikker på at jeg har dette, men klarer ikke å kjenne det ved å føle... Synes det på røntgen? Leste et sted at det var enkelte mageøvelser en skal unngå om en har dette, siden de kan gjøre problemet større eller gi brokk. Vet noen hvilke? Og du som har hatt dette; måtte du opereres? Anonym poster: 961c470fbd5485071f4011d06e81cc84
litenmamma Skrevet 30. januar 2013 #2 Skrevet 30. januar 2013 Alle får delte magemuskler når man går gravid. De retter seg igjen etter fødselen. Litt tid tar det jo. Helt rett at man skal holde seg unna visse øvelser etter uke 20.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2013 #3 Skrevet 30. januar 2013 Alle får dette ja, men ikke alle klarer å trene tilbake... Det er derfor enklelte ALDRI klarer å trimme bort den lille magen som er igjen etter fødselen, uansett hvor mange sittups, og dietter man har prøvd... Og disse må faktisk opereres... Dette fortalte en plastisk kirurg meg en gang... Anonym poster: c6da33e37320ef3ef75ac46b1fe69ce6
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2013 #4 Skrevet 30. januar 2013 Ja, jeg har søkt og lest mye om dette nå, og leger skriver at magemusklene hos de fleste går tilbake igjen i løpet av noen måneder, men at noen prosent ikke opplever at de gjør dette og at det ser ut til å være genetisk og større risiko for det om man går over termin. Trening etterpå kan visst ikke gjøre noe fra eller til. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan vite om jeg er blant dem som ikke har magemuskler som går på plass igjen? Og hvordan jeg kan unngå å gjøre problemet verre ved å trene feil? Anonym poster: 961c470fbd5485071f4011d06e81cc84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå