Gå til innhold

Ettåring med plutselig 39.2 i temp i kveld..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun fikk paracet, men virket i grei form. Sover nå søtt. Hun har ikke vært syk, men plutselig kjentes hun varm ut.. Jeg har to spm:

1, Ville dere vekket iløpet av natten eller latt henne sove?

2, Legekontoret er stengt i morgen... Ville dere tatt kontakt med legevakt eller sett an til torsdag? (legevakten er stort sett utrolig grei, og setter opp timer osv - bor på landet;-)

Anonym poster: 245d24559e6b9afa35ca4377019d9b8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så uvanlig at disse små plutselig kan få feber. Som oftest er det ikke noe galt.

Ser ikke grunn til å kontakte lege ennå hvis almenntilstand er bra. Om feberen fortsetter og barnet får i seg lite væske så hadde jeg kontaktet lege nærmere helgen.

Jeg hadde nok ikke fulgt med/vekket i løpet av natten heller. Men så har mine vanligvis våknet mange ganger om natten av seg selv i den alderen, så jeg har i grunn ikke vært borti problemstillingen

Anonym poster: b3807e76ad855ff5b0cbdf457627e378

Skrevet

Ville ikke vekket, men vært inne å sett til henne et par ganger. Kjenn da om du synes feberen har steget og ta tempen hvis nødvendig. Ingen vits i å vekke et barn som sover og har det bra :-)

Legevakt er heller ikke nødvendig i morgen. Hvis feberen går ned med paracet og allmenntilstanden forblir fin så er det heller ikke noe de gjør iallefall ikke den første dagen. Har ringt legevakt å hørt selv og har da fått til svar at jeg skal ringe igjen dersom feber stiger og paracet ikke virker :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...