Gå til innhold

Jeg er så frustrert på barnehagen....!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir beskjeder som ALDRI blir fulgt opp osv...

I over to uker har jeg hver dag gitt beskjed om at 2åringen nå kun skal sove en time på dagtid, da han ikke sovner før nærmere kl 20 på kvelden.

Så går leggingen kjappere enn en time og vi slipper å starte dagene kl 05!

MEN har de hørt etter da?

Neida, hver eneste dag sover han 1t og nesten 45 min fordi han får sove til han våkner!!!

Altså, er det såå vanskelig å ta imot en beskjed. Har til og med hengt en lappe på hyllen hans og skrevet på tavlen med sovetider at han kun skal sove en time...

Er dere ikke enig i at 1t søvn på dagtid er nok for en 2åring som ikke klarer å sovne før nærmere kl 20 selv om vi legger alltid 19.10??

Anonym poster: de1de23e48b5065f663506b4232305ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør på en ekspert! Dette er ikke stedet for slike spørsmål! Du forstår det at her vanker det bare bhg ansatte og de kan MASSE mer om ditt barn enn hva du kan. Prater av erfaring :)

Anonym poster: edad2a421aa45792407c5a34fc5989f7

Skrevet

Skjønner utrolig godt at du blir frustrert av det!

Jeg jobber i barnehage, og selv om vi ikke alltid er helt enige med foreldre når det gjelder sovetider hos barn(dette gjelder 1 åringer som plutselig ikke får sove mer enn 45 min fordi de legger seg et kvarter senere enn vanlig...)

så skjønner jeg selvsagt at du blir frustrert! de SKAL høre etter deg, det er ditt barn og deres liv!

Hva sier de når du tar det opp med de?Har du hatt samtale med ped.leder? evt styrer?

Anonym poster: b2e2976d67f8604b50b8cc8a856fb07a

Skrevet

Klokka 20 er jo ikke ille....min 2 åring sovner kl 22 om hun sover en time, noe bhg lar henne gjøre ofte! Får kun sove 30 min, sover ikke hjemme lenger.

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Anonym poster: a82fdea13dc73f453b35323986f22345

Skrevet

Frusrerende når barnehagen trosser deg.

Jeg har alltid latt barna mine sove så lenge de har villet og det har barnehagen respektert, selv om det betyr at de ligger og sover mens de andre barna spiser el.

Anonym poster: a10151ae4f726ad0e1f45d9ec411755a

Skrevet (endret)

Veldig kjedelig når barnehagen ikke hører på deg ja!!

Når det er sagt så synes ikke jeg kl 20 var så seint heller egentlig da. Her er vanlig leggetid ca 19.30 og tar jo fort 15-30 min før hun sovner.. Hun er nå snart 3 år, men har hatt samme rutine og ikke sovet på dagtid siden hun var 1.5 år. Står da opp igjen ca kl 8 :-)

Skal også sies at vi måtte slutte så tildig med dagsoving pga nattsovingen ble et mareritt med et barn som aldri sovnet før 22 og konstant overtrøtt.

Ville tatt det opp med ped.leder. Tar du det opp med vanlig ansatt får ofte ikke alle det med seg og det går i glemmeboken :-)

Endret av Madam_mim
Skrevet

Jeg har heldigvis en barnehage som følger opp beskjeder. Det er helt vanlig at barn på den alderen kutter dagsøvnen, av og til også helt. Stå på ditt.

Skrevet

Har erfaring med egne barn fra 3 forskjellige bhg og alle har forsikret oss om at det er vi som bestemmer det. Oppfattet det som om det var policy hos bhg å ha tett dialog med foreldrene om det. Har sovebarn...

Her får du nok si i fra med store bokstaver! De må jo gjerne komme med argumenter mot og er de bedre enn dine kan du jo vurdere dem ;)

Anonym poster: 5bd2c5f666c7a65083e88281098ea736

Skrevet

Her kreves det kanskje en litt kraftigere reaksjon for at de skal høre. Skulle bare mangle at de gjør som du sier.

Kunne ikke falt meg inn å overkjøre foreldrene i min barnehage på denne måten. Der jenta mi går hører de på hva vi vil ;)

Skrevet

Hør på en ekspert! Dette er ikke stedet for slike spørsmål! Du forstår det at her vanker det bare bhg ansatte og de kan MASSE mer om ditt barn enn hva du kan. Prater av erfaring :)

Maange som ikke jobber i barnehage her, de fleste som vanker her er mødre :)

Anonym poster: 273842877d10e2ebdcac07a35f651812

Skrevet

Skulle gjerne fått sovet så lenge hun vil, men det er morgen kl 5, slik som idag....;(

Derfor ville vi prøve bare å sove en time:)

Skrevet

Skulle gjerne fått sovet så lenge hun vil, men det er morgen kl 5, slik som idag....;(

Derfor ville vi prøve bare å sove en time:)

Skrevet

Skjønner at det er frustrerende at barnehagen ikke holder avtaler.

Men at barnet ditt våkner kl 05.00 tror jeg ikke har noen sammenheng med at han sover 45 min ekstra på dagtid.

De aller fleste 2 åringer er noen skikkelige morgenfugler.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet (endret)

Hehehe :)

Jeg tror der kan være en sammenheng, uansett så skal de gjøre som du ber om ;)

Endret av Vicky Pollard

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...