Gå til innhold

Noen her med 4 åringer? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på; Hvordan er de språkmessig? Kan de f.eks noen engelske gloser? :P Er de intr. i bokstaver? Hva kan de tegne?

Min har akkurat fylt fire år. Hun er en stor og flink jente synes jeg. I helgen tegnet hun nylig, og imponerte meg faktisk. Tegnet en dame med kjole, og detaljert i ansiktet ( Røde lepper, nese, øyne og øyenvipper på øynene).

Hun liker dora the explorer veldig godt og har lært å telle til ti på engelsk. Husker også hva en del engelske gloser betyr. Hun spurte meg en dag hva kjeks er på engelsk. "Neei, Cookie"? svarte jeg.. "Nei mamma, biscuit er det" sa hun. Hun er flink å snakke men roter litt grammatisk. Sier drikkt istedetfor drukket, gådde istedetfor gikk osv. Også lurer jeg fælt på hva som skjer på en fireårskontroll, om noen kan svare på det :) Hvordan er deres? :-)

Anonym poster: 732171ca441443aab12bce11d3e321bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tegner ganske detaljert :) Hus med de fleste detaljer osv. Også veldig intr. i engelsk, siden hun har en engelsk tante. Teller og prater litt på engelsk. Kan skrive hele alfabetet, skrive sitt eget navn, og enkle andre ord. Teller til 150 uten problem :)

Anonym poster: 122d2e251737acdcc7d58cc96e534245

Skrevet

Tegner ganske detaljert smile.png Hus med de fleste detaljer osv. Også veldig intr. i engelsk, siden hun har en engelsk tante. Teller og prater litt på engelsk. Kan skrive hele alfabetet, skrive sitt eget navn, og enkle andre ord. Teller til 150 uten problem smile.png

Anonym poster: 122d2e251737acdcc7d58cc96e534245

Oi, flink da! :))

Anonym poster: 732171ca441443aab12bce11d3e321bc

Skrevet

Åj flinke deres jenter er da!! Min fireåring tegner krusseduller. Greier litt sirkler og noe som ligner litt på et menneske. Kan telle til 40 og litt av alfabete. Men engelsk? Han kan telle til tre men det er alt :-P

Veldig flink til å prate da :-P

Skrevet

Min 4åring tegner helt ok, men vil vel ikke si at hun ligger over gjenomsnittet.

Språkmessig er hun en kløpper, hun er fullstendig korrekt både i uttale og gramatikk. hun retter seg selv om hun sier feil, hun retter andre om de sier feil.

Hun kan noen engelske og spanske gloser og kan telle langt.

Hun har humoristisk sans og tar poengene som vanligvis er for avanserte for 4åring,

Hun er rett og slett ganske skarp.

På fireårskontrollen så sjekker de om de kan telle, farger, begreper og om om de kan si noe om noen bilder (i alle fall her)

De sjekker syn og hørsel ser på motorikk.

Skrevet

Gutten min er akkurat blitt 4, en liten tenker :) Veldig reflektert og har pratet rent i flere år.

Har nettopp begynnt å tegne mer detaljert med ansikter og motiver. Har noen engelske uttrykk.

Skriver navnet sitt, nesten alle bokstavene og tallet 4 for hvor mange år han er :)

Han er helt normalt vil jeg tro :)

Skrevet

Datteren min ble 4 for noen dager siden og kan

skrive navnet sitt

skrive mamma

Skrive 1 2 3 4 5 6 7 8

Er veldig interessert i engelsk og sier ofte hello my name is *****

Kan telle til 27

Gjennkjenner eller leser det veit jeg ikke. men var hu som delte ut julegavene, og det var riktig :o

Hu kn og er veldig interessert i tall, sånn som om hun har 4 blyanter, men gjemmer 2, så har hu bare 2 igjen. Sånn elsker hu og holde på.

Prate rent har hu gjort siden hu var 11 mnder og har alltid blitt tatt for og være eldre enn det hun er.

Pratet med helsestasjon ang skolestart ett år før, så utviklingen hennes er lngt forran.

Skrevet

Mamma

Datteren min ble 4 for noen dager siden og kan

skrive navnet sitt

skrive mamma

Skrive 1 2 3 4 5 6 7 8

Er veldig interessert i engelsk og sier ofte hello my name is *****

Kan telle til 27

Gjennkjenner eller leser det veit jeg ikke. men var hu som delte ut julegavene, og det var riktig :o

Hu kn og er veldig interessert i tall, sånn som om hun har 4 blyanter, men gjemmer 2, så har hu bare 2 igjen. Sånn elsker hu og holde på.

Prate rent har hu gjort siden hu var 11 mnder og har alltid blitt tatt for og være eldre enn det hun er.

Pratet med helsestasjon ang skolestart ett år før, så utviklingen hennes er lngt forran.

Høres litt ut som min, :) Greiere å vurdere tidligere skolestart for en som er født i januar enn i november som min :), men på en annen side, siden hun er født så sent på året så vil hun for det første ikke bli vurdert for tidlig skolestart så jeg trenger ikke å ta den kampen

for det andre vil hun være blant de yngste og mest sannsynlig vil jo det gjevne ut litt.

Jeg så foresten på tegningen hennes i går og ser at her ligger hun nok ikke foran 4-åringer flest for å si det sånn, men hun har blyantgrep og det ser jeg gjør at hun tegner ustødigere.

Det er tydeligvis lettere å skrive bokstaver og tall som har fast form enn å tegne fritt for henne.

Skrevet

Min jente blir 4 år om to uker og hun er ganske flink, kanskje litt over gjennomsnittet, men jeg anser henne ikke som vidunderbarn altså ;)

Har også en jente som snart fyller 6 år, så yngste lærer mye av henne. Tror det har mye å si, hvem de strekker seg etter og hermer etter.

Min straks 4 åring har snakket rent i flere år, hun kan hele alfabetet og hører hvilken bokstav som kommer først i ord. Hun kan f.eks si "Siri begynner på S", hun kan skrive sitt eget navn og mamma, men hun kan ikke lese eller skrive mer enn det. Hun bare vet hva bokstavene heter, kan ikke sette de sammen til ord, enda.

Hun tegner ganske bra, men det kommer nok mye av at hun hermer etter storesøster. Hun tegner prinsesser med kjole, krone på hodet, hjerte på magen, øyevipper og krøllete hår. I går hadde hun tegnet en dinosaur med skarpe tenner :)

Hun tegner også hånden sin, tegner på negler som hun farger så det der ut som neglelakk, tegner på klokke o.l.

Men engelsk har vi ikke prøvd oss på, det er fremmed for henne enda.

Anonym poster: eca0fe1e67b376e7ddc5a34941b64d9c

Skrevet

Vela her ble 4 i september. Flink og tegne, er ikke ikkert på hvor langt hun kan telle, men iallfall over 20.

Snakker helt rent, og det har hun gjort lenge. Veldig opptatt av bokstaver, og kan vel nesten hele alfabetet. Skriver en god del allerede.

Skrevet

Jenta her ble 4 i høst. Hun er veldig flink å prate (var veldig tidlig ute å prate). Hun er flink å tegne å skrive bokstaver. Hun kan nesten alle bokstavene, altså viss jeg sier skriv A, skriv H osv.. så vet hun hvilke de er:)

Hun lager seg mat selv, smører på brødskive eller knekkebrød, tar seg melk osv. Så er ingen problem for henne å stå opp selv:)

Hun kan å telle til 29.. etter det blir det tjue-ti, tjue-elleve...;)

hehe, men prøver å lære henne det nå;)

Anonym poster: 294b9f43079ee9f1d25842b7c36a88fe

Skrevet (endret)

Frøkena her,4 år i høst, prater rent og gramatisk riktig, gjort det veldig lenge. Har et enormt ordforråd, skjønner ikke hvor alt kommer fra. Veldig interessert i engelsk (regner med Dora har en del av æren) så kan en del gloser. Teller til 100, kan alfabetet og staver, skriver og leser en del. Tegning derimot har aldri interessert henne særlig, tegner helt greie strekmenn,men få/ingen detaljer, mye kruseduller og dill. Mer glad i å fargelegge enn å tegne.

Endret av Mamma til lille M&L

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...