Gå til innhold

Buksetips som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken bukse liker dere best å bruke når dere er gravid?

Er litt lei nå av å føle meg ufresh i joggebukse. Er 23 uker på vei nå og olabuksene mine er ikke mye behagelige :-P

Bruker en del tights også, men kunne tenke meg å få tak i noen myke bukser som er gode å gå i med den store magen og som ikke ser så gale ut!

Tenker da fortrinnsvis vanlige bukser, ikke gravidbukser :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du ikke bruke gravidbukser?

ANbefaler h&m sine, de er knallgode, speiselt jeansen deres!

Anonym poster: f1d6daea017e3da24b53b2dced09f644

Skrevet

Har du prøvd strikk-trikset? Fest en strikk i knappen øverst slik at den tøyer seg etterhvert som magen vokser. Da kan du nesten bruke hvilke bukser du vil.

Skrevet

Fordi magen min henger litt fra før pga vektnedgang. Har sett at de er så ekstremt lave i skrittet før tøydelen begynner så har liksom bare dømt dem til å ikke være gode for meg å gå med....

Men kan jo ta med et par inn på prøverommet i det minste :-)

Skrevet

Har du prøvd strikk-trikset? Fest en strikk i knappen øverst slik at den tøyer seg etterhvert som magen vokser. Da kan du nesten bruke hvilke bukser du vil.

Det har jeg prøvd, å det som skjer da er at glidlåsen bare åpner seg slik at hele bukse sklir ned fra hoftene...

Så det er ikke et godt tips i mine øyne!

Skrevet

Jeg syns mammabuksene er veldig gode. De er jo lave for å ikke stramme på magen. Det finnes jo mammatights også, så kan du ha Tunika over feks.

Skrevet

Takk for svar :-)

Er nok bare meg som har føtt drt for meg st de buksene der ikke er gode... Tenkte jeg skulle til byen en av dagene nå så får vel krype til korset da og prøve en av de buksene! Vet jo at de fleste liker dem :-)

Tights bruker jeg stort sett hele tiden nå, men vil gjerne ha bukse så jeg kan bruke genser også :-)

Skrevet

Det har jeg prøvd, å det som skjer da er at glidlåsen bare åpner seg slik at hele bukse sklir ned fra hoftene...

Så det er ikke et godt tips i mine øyne!

Nei, trikset funker tydeligvis ikke på alle buksemodeller.

Har god erfaring med HM gravidbuksene, såpass at jeg har brukt de som ikke-gravid også.

Skrevet

happymum.no har kjempestort utvalg i bukser, og veldig god service :)

Skrevet

Frem til uke 28 brukte jeg mye strikk. Bukser med litt stretch i stoffet, som jeg satte en strikk i livet på.. Og ett magebelte (kjøp på HM) over, så ingen kunne se at jeg hadde jukset litt! ;-) Dresscode på jobb, så må se ordentlig ut.

Ellers må jeg si at jeg også har hatt et par favoritter fra HM. Hvis de passer, kjøp nøytrale farger så de kan brukes mye!

Ellers fryktelig mye stretchskjørt og strømpebukset. Eller kjoler med tights nå på vinteren. HM sine tights er nydelige for gravide mager. Og jeg er normalt absolutt ikke en tights jente!

PS. Etter jobb: Pysjbukse eller joggings.

Skrevet

Prøv mammabukser.

Jeg gikk gjennom to svangerskap før jeg prøvde det i mitt tredje og angret som en hund på at jeg ikke prøvde i de to første ;)

Jeg innbilte med nemlig også at det ikke kom til å være godt å gå med, at det kom til å se teit ut og sånne ting, men de er superbehagelige og sitter veldig pent på. Så prøv!

Anonym poster: 9cd6a9e7f8652b9aad2ca4d38f27b887

Skrevet

Jeg brukte sånn magebånd, bestilte en 3 pk billig fra ebay :) brukte mine vanlige bukser gjennom hele svangerskapet, men glidlås og knapp var åpne. Magebåndene strammet såppas at buksene ikke datt ned, måtte dra de litt opp, men buksa havnet aldri rundt knærne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...