Gå til innhold

50 % sykemeldt, veldig lavt blodtrykk


glerme81

Anbefalte innlegg

5+6, og allerede sykemeldt 50 % i 14 dager. Jeg var bare sååå heldig med første svangerskap, der jobbet jeg helt til jeg gikk ut i permisjon før fødsel, jobber som frisør. Men denne gangen vil spiren det anerledes, er bare sååå tappa for energi, får en følelse av at "blodet forsvinner" og huden blir helt nummen, jeg blir svimmel og rar! dette kunne gå over etter 2-3 uker, eller vare svangerskapet ut (krysser fingrene for det første). Noen andre med sånne symptomer? har litt blodmangel også. fikk velge om jeg ville ha gradert eller full sykemelding. Men, vi gir alt vi kan for de små ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt lavt blodtrykk i begge min forrige svangerskap. Svimmel var en del av hverdagen, men det er det r jeg ikke er gravid også. Mitt normale blodtrykk er hele tiden lavt. Denne gangen blir jeg svimmel mens jeg sitter i sofaen så vet ikke helt hva som foregår nå. Er frisør jeg og. Hvis det blir værre så får jeg høre med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da synes jeg du skal snakke med legen igjen Amabolla. Men hun sa at lavt blodtrykk ikke er farlig for den lille, da var det visst værre med høyt blodtrykk.

Jeg gjør alltid alt for jobben min, har bare vært sykemeldt 2 ganger i mitt liv, begge gangene var det i forbindelse med graviditet, men nå kjenner jeg at jeg må roe meg litt, da gjør jeg det med god samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk med lavt blodtrykk hele forrige svangerskap. Ike bare blir man svimmel, men man blir veldig trøtt og energiløs i perioder.

 

Selv gikk jeg 50% sykmeldt mesteparten av tiden. De siste ukene før permisjon gikk jeg 70% sykmeldt.

 

Hos meg gikk det bra på grunn av en arbeidsgiver og kolleger som tilrettela det de bare kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er jo selvstendig næringsdrivende, og jobber som frisør, så det er ikke så mye rom for tilrettelegging, jeg er 50% eier for bedriften, myyyyye å sette seg inn i da i denne situasjonen (lover, regler, penger), iforhold til de som "kun" er ansatt :) men skal få puslespillet til å gå opp denne gangen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...