Gå til innhold

Jeg er helt knust!!! :'(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på tidlig UL i dag, og skulle liksom være 8+2... Har hatt absolutt alle symptomer på graviditet og vært superkvalm siste to ukene, men har hatt litt brunlig utflod, så ville dobbeltsjekke... Og der fant jordmor bare en liten "oppklarning" inni livmora, men ikke noe embryo som hun kunne se... Hun sa det enten kunne tyde på at det ikke hadde utviklet seg til et foster, eller at jeg var kommet mye kortere på vei enn antatt, men akkurat det kan umulig stemme :'(

Da jeg kom hjem brast jeg ut i gråt og lå og skreik i 1 time før resten av gjengen kom hjem igjen.... Har mest lyst til å skrike og skrike hele tiden, men hva hjelper vel det....

Ble henvist videre til sykehuset for en ekstra sjekk om en ukes tid, men hva er oddsen for at det har skjedd noe nytt da liksom?

Huff, for noe dritt!!!! :((((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ånei, så utrolig trist :( :(

Anonym poster: e4797ac0fc10d4a837c6779e979000b2

Skrevet

uff så leit...:(

Anonym poster: d261e050024e84dec9ec0d8a510ea7ea

Skrevet

Så dumt :( Masse lykke til på kontroll neste uke :)

Anonym poster: 4d7c483adc707868fda2910bc8232aa8

Skrevet

Jeg var til ultralyd når jeg skulle ha vært i uke 9. Det var jeg helt sikker på. De fant ikke noe annet enn et svart hulrom. Ventet halvannen uke og fikk ny UL. Da så de et foster med bankende hjerte. Noen ganger er det uforklarlig, men man kan faktisk være mye kortere på vei enn man tror. Jeg er i uke 33 nå og alt har gått fint.

Anonym poster: aafd9db8c55a877a0411532c472818f0

Skrevet

Huff så trist :(

Aner ikke odds på noe slik, men håper det ordner seg for deg.

Skrevet

Jeg har en oppmuntring til deg. Jeg var på ultralyd da jeg skulle være 8+2. Legen så INGENTING! Regnet med at det ikke var noe der, og ventet på å begynne å blø. Var tilbake 1 uke senere, og hjertet på lille minstemann slo så fint atte. Ble satt tilbake til 6+2 når jeg egentlig skulle vært 9+2.

Når jeg kom tilbake igjen, fikk jeg også svar på HGC-prøvene. Gynekologen sa at det dessverre ikke var noen graviditet, men han hadde lest feil på prøvesvarene, han hadde sett på referanseverdien.

Det er ikke helt håpløst, selv om det kanskje virker svart akkurat nå..

Anonym poster: f3cbfe41f1059d8df2c6257559f1fef0

Skrevet

Trist, men vanlig. Du får være litt trist en stund, så kaster dere dere rundt og prøver på nytt.

Anonym poster: 22d7ab3ec751d4f6d7ad1a6c2c3cd5f5

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg ble satt seks uker tilbake på ultralyd i "uke 18" (dvs uke 12). Så alt håp er ikke ute.

Skrevet

Uff, takk for gode svar, det varmer!

Men jeg klarer ikke å skjønne at jeg kan være kortere på vei, for vi har jo hatt sex såååå sjelden siden jeg testet positivt for eggløsning 16.desember. Kan ikke skjønne at noe skal ha skjedd senere enn det, men men... Får bare tenke at det har gått galt, frem til jeg evt. blir overrasket på neste UL, så slipper jeg å bli skuffet en gang til... :(

Skrevet

Jeg har en oppmuntring til deg. Jeg var på ultralyd da jeg skulle være 8+2. Legen så INGENTING! Regnet med at det ikke var noe der, og ventet på å begynne å blø. Var tilbake 1 uke senere, og hjertet på lille minstemann slo så fint atte. Ble satt tilbake til 6+2 når jeg egentlig skulle vært 9+2.

Når jeg kom tilbake igjen, fikk jeg også svar på HGC-prøvene. Gynekologen sa at det dessverre ikke var noen graviditet, men han hadde lest feil på prøvesvarene, han hadde sett på referanseverdien.

Var du på innvendig ultralyd den gangen de ikke fant noe? Da du var 8+2?

Skrevet

Noen embryoer deler seg fort, andre ikke fullt så fort. Kanskje det som er grunnen til at termin blir satt tilbake?

Vi fikk barn ved prøverør, tok ut egg samtidig, som ble befruktet samtidig, men som delte seg ulikt i løpet av de to neste døgnene.

Anonym poster: 78be3a9c338b27b157578b7e156142a5

Skrevet

Noen embryoer deler seg fort, andre ikke fullt så fort. Kanskje det som er grunnen til at termin blir satt tilbake?

Vi fikk barn ved prøverør, tok ut egg samtidig, som ble befruktet samtidig, men som delte seg ulikt i løpet av de to neste døgnene.

Joda, men kan ikke være snakk om sååå lenge? Og med tanke på at jeg testet positivt allerede før ventet mens, så MÅ jeg jo være minst 7 uker på vei... Men takk for oppmuntrende svar uansett.

Skrevet

Joda, men kan ikke være snakk om sååå lenge? Og med tanke på at jeg testet positivt allerede før ventet mens, så MÅ jeg jo være minst 7 uker på vei... Men takk for oppmuntrende svar uansett.

Jo det kan faktisk være at kroppen din bruker lengre tid på å lage akkurat denne babyen. Sikkert fordi den skal bli helt perfekt ;) En venninne av meg blir ALLTID satt tilbake 4-5 uker, og hun har også alltid testet positivt før forventet mens.

Anonym poster: 7816ba5453aa15f20d5db82ae18a84b2

Skrevet

Jo det kan faktisk være at kroppen din bruker lengre tid på å lage akkurat denne babyen. Sikkert fordi den skal bli helt perfekt ;) En venninne av meg blir ALLTID satt tilbake 4-5 uker, og hun har også alltid testet positivt før forventet mens.

Jeg har også blitt satt tilbake 2 og 3 uker med de to første, så får kanskje klamre meg til det bittelille håpet til neste UL...!

Skrevet

Jo det kan faktisk være at kroppen din bruker lengre tid på å lage akkurat denne babyen. Sikkert fordi den skal bli helt perfekt wink.png En venninne av meg blir ALLTID satt tilbake 4-5 uker, og hun har også alltid testet positivt før forventet mens.

Jeg har også blitt satt tilbake 2 og 3 uker med de to første, så får kanskje klamre meg til det bittelille håpet til neste UL...!

Men en liten ting: Er dette noe som er blitt forsket på? Eller er det bare noen som tenkt seg til at det kan være sånn? Synes det høres så rart ut...

Skrevet

Var på tidlig UL i dag, og skulle liksom være 8+2... Har hatt absolutt alle symptomer på graviditet og vært superkvalm siste to ukene, men har hatt litt brunlig utflod, så ville dobbeltsjekke... Og der fant jordmor bare en liten "oppklarning" inni livmora, men ikke noe embryo som hun kunne se... Hun sa det enten kunne tyde på at det ikke hadde utviklet seg til et foster, eller at jeg var kommet mye kortere på vei enn antatt, men akkurat det kan umulig stemme :'(

Da jeg kom hjem brast jeg ut i gråt og lå og skreik i 1 time før resten av gjengen kom hjem igjen.... Har mest lyst til å skrike og skrike hele tiden, men hva hjelper vel det....

Ble henvist videre til sykehuset for en ekstra sjekk om en ukes tid, men hva er oddsen for at det har skjedd noe nytt da liksom?

Huff, for noe dritt!!!! sad.png(((

Oppmuntring! Jeg var på UL for 13 dager siden. Etter mine beregninger skulle jeg da være minimum 7 uker på vei. Over 2 uker tidligere hadde jeg nemlig tatt en cb digital som viste 3+... Vel, UL viste ikke noe særlig. Fikk beskjed om at jeg var 4-5 uker på vei. Ikke noe fosteranlegg og ikke hjertelyd, bare en prikk. Det visste jeg at ikke stemte ut i fra positiv test og befruktning, så jeg regnet dermed med at løpet var kjørt. Har vært ekstremt dårlig hele veien og symptomene har vært der, men har opplevd mange ufrivillige aborter tidligere og vet at ikke kroppen alltid skjønner at det ikke er liv laga.. MEN, i dag var jeg på ny UL. Jeg var forberedt på nok en utskrapning. Men jaggu så vi ikke et embryo med hode og kropp og hjertelyd. H*n bevegde til og med på seg. Nå ble jeg plutselig satt til 9+0 og er i rute igjen ;) Samme lege og samme ul-apparat forresten. Og han tok seg god tid begge gangene! Så jeg hoppet fra 4 uker til 9 uker på 13 dager. Håper du får samme opplevelse som meg! Ønsker deg masse lykke til!

Anonym poster: a5615a2e4a5492d4c366b79d67fbb85c

Skrevet

Huff, for noe dritt!!!! sad.png(((

Oppmuntring! Jeg var på UL for 13 dager siden. Etter mine beregninger skulle jeg da være minimum 7 uker på vei. Over 2 uker tidligere hadde jeg nemlig tatt en cb digital som viste 3+... Vel, UL viste ikke noe særlig. Fikk beskjed om at jeg var 4-5 uker på vei. Ikke noe fosteranlegg og ikke hjertelyd, bare en prikk. Det visste jeg at ikke stemte ut i fra positiv test og befruktning, så jeg regnet dermed med at løpet var kjørt. Har vært ekstremt dårlig hele veien og symptomene har vært der, men har opplevd mange ufrivillige aborter tidligere og vet at ikke kroppen alltid skjønner at det ikke er liv laga.. MEN, i dag var jeg på ny UL. Jeg var forberedt på nok en utskrapning. Men jaggu så vi ikke et embryo med hode og kropp og hjertelyd. H*n bevegde til og med på seg. Nå ble jeg plutselig satt til 9+0 og er i rute igjen ;) Samme lege og samme ul-apparat forresten. Og han tok seg god tid begge gangene! Så jeg hoppet fra 4 uker til 9 uker på 13 dager. Håper du får samme opplevelse som meg! Ønsker deg masse lykke til!

Anonym poster: a5615a2e4a5492d4c366b79d67fbb85c

Hmm... Jaja, får bare vente og se, men dette blir nok den lengste uka i mitt liv :( Synes bare det er så rart at hun så tydelig så fostersekken (13x8 mm stor), men ingenting inni. Kan jo ha vært noe inni der, men hun sa ikke noe om det.

Det jeg kjenner jeg angrer veldig på nå er at jeg ikke spurte mye mer da jeg var der, for nå er det så mye jeg hadde ønsket å spørre om! Tror rett og slett jeg gikk i sjokk-modus :( Tror dere jeg kan sende henne en mail med litt spørsmål?

Skrevet

Jeg skjønner at du er veldig, veldig lei deg. Men nå er den harde sannheten slik at svært mange embryo går til grunne i løpet av første trimester. Det er som regel aldri noe den gravide kunne ha gjort fra eller til dersom det er noen trøst. Det er kroppen selv som frastøter et sterkt misdannet og ikke levedyktig foster. Jeg syns det er veldig på kanten når kvinner løper ut og kjøper nusselig babytøy straks streken viser to blå, de setter seg selv i en fryktelig sårbar posisjon..

Anonym poster: f9ca7d99ddda9b15862350aff4356bc3

Skrevet

Nå har ikke jeg begynt å handle babytøy allerede altså, men det er da virkelig tøft likevel...

Skrevet

Det var jeg.. Det var helt tomt, og for å si det sånn, vi hadde ikke akkurat sex hver dag vi heller..

Skrevet

Det var jeg.. Det var helt tomt, og for å si det sånn, vi hadde ikke akkurat sex hver dag vi heller..

Men hvor tidlig testet du positivt da? Om det skulle vise seg at jeg er 2 uker kortere enn forventet, så må jeg i så fall fått positiv test rett etter befruktning eller før, for jeg testet positivt rett før ventet mens og jeg VET at jeg hadde eggløsning senest 17.desember...

Jaja, nå har jeg sendt en mail med spørsmål til jordmor som undersøkte meg i går. Jeg gikk inn i en slags sjokk-tilstand i går, så da fikk jeg ikke spurt om alt jeg lurer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...