Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #1 Skrevet 29. januar 2013 Noen som har fått hjelp? Jeg har (på grunn av at jeg har drevet mye bæring i sjal og diverse) vært mye inne på tett-inntil. Der får hun det glatte lag. Jeg er nok selv mest tilhenger av å trøste barna med kos og ta de opp hvis de gråter veldig, men mener jeg ikke er fanatisk. Ferber metoden er ikke noe for meg og jeg syns at å la barn ligge og gråte alene uten at man går inn er ganske fælt, men jeg vet det praktiseres mange varianter av metoden og at Ferber selv nok ikke var så steil som metoden kanskje har blitt. Jeg har ingen problemer med å måtte sitte inne hos barna til de sovner, og vi gjør det fortsatt innimellom med eldste på 3,5 fordi vi syns det er koselig. Men hva mener egentlig Napphaug? Jeg leste boka hennes med førstemann, og var like (u)klok etter å ha lest den. Mye av rådene gjorde vi allerede. Vi forsøkte å gå ut og inn, men det ble helt jævlig for alle involverte. Innen han var to gikk leggingen på skinner, han sov hele natta og ber ofte selv om å få legge seg. Nå sliter vi med yngste, og jeg lurer litt på om vi skal kontakte Napphaug? Er helt ødelagt av søvnmangel. Jeg har avskrevet henne, men syns hun gjorde en god figur i magasinet. (Mini er ni måneder). Anonym poster: 0ff121dae1b99d967074652a856f4c92
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #2 Skrevet 29. januar 2013 Jeg syns hun er for hard. Anonym poster: 9418e4ef6a2ca66b525faf31cd0bd2c5
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #3 Skrevet 29. januar 2013 Hun kan tilpasse opplegget ift hvor "harde" dere ønsker å være. Har flere ulike metoder hun bruker. Mange kritiserer henne fordi barna ofte må skrike litt på den ene eller andre måten. Men jeg synes det er et stort paradoks at mange heller lar barna slite med søvnproblemer i lang tid uten å gjøre noe med det. Dette gir etter min erfaring, trette uopplagte barn som ofte opplever leggesituasjonen og/eller oppvåkning på natta som kaotisk og en ond sirkel de ikke kommer ut av. Kan ikke skjønne hvordan det er til barnas beste? Anonym poster: 1ed0d3a520f812772d93f414af9bbe9e
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #4 Skrevet 29. januar 2013 Hun kan tilpasse opplegget ift hvor "harde" dere ønsker å være. Har flere ulike metoder hun bruker. Mange kritiserer henne fordi barna ofte må skrike litt på den ene eller andre måten. Men jeg synes det er et stort paradoks at mange heller lar barna slite med søvnproblemer i lang tid uten å gjøre noe med det. Dette gir etter min erfaring, trette uopplagte barn som ofte opplever leggesituasjonen og/eller oppvåkning på natta som kaotisk og en ond sirkel de ikke kommer ut av. Kan ikke skjønne hvordan det er til barnas beste? Anonym poster: 1ed0d3a520f812772d93f414af9bbe9e Kan godt hende du har rett, men den beskrivelsen syns jeg ikke passer på oss. Takk for svar! Men er hun litt sånn "greit, dere er noen blautfiser, men jeg får hjelpe dere likevel", eller respekterer hun de forskjellige utgangspunktene? Hi Anonym poster: 0ff121dae1b99d967074652a856f4c92
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #5 Skrevet 29. januar 2013 Jeg har brukt henne. Hun er veldig flink på å se hvilke feil man gjør og sier det rett ut. Så det må man tåle. Så snakker man sammen om hva man ønsker og hva man skal gjøre. Da er det viktig å følge det helt. Vårt barn gikk fra å våkne hver 1-2 timer hele natten til to ganger en kort stund, så 1 gang og innen kanskje 1 måned sov han hele natten. Han ble en mye blidere og mer fornøyd baby også. Det var ikke ferber metode Anonym poster: 15bd3fef6ad5f387685214d0c7fae1bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå