Gå til innhold

Dere som legger barna med døra på gløtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye lyd lager dere frem til de sovner?

Vi har akkurat funnet ut etter lang tid med leggeproblemer at guttungen på 16 mnd faktisk klarer å legge seg uten mamma og pappa på rommet og uten gråt hvis vi lar døra stå littegrann på gløtt. Begynte med dette for fire kvelder siden og det går overraskende bra. Han ligger og prater en stund før det etterhvert blir stilt.

Men vi lurer litt på hvor mye lyd vi kan lage. Føler jo egentlig at vi må liste oss rundt. Hvis vi lager litt lyd så begynner han bare å prate/rope (vi er i første etasje og rommet i andre), men samtidig så er det jo dumt å venne han til totalt stillhet frem til han sovner. Hva når vi har gjester f.eks, skal alle sitte musestille i 20 minutter, hehe

Hva gjør dere og hvordan påvirker det ungene deres?

Anonym poster: 0b8556b1ceb1eeea1a36204409b500f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var veldig nøye på å lage de vanlige hus lydene ;) Resultatet hos oss er at han tåler alt! Vi kan se film med Goood lyd osv :) pluss at det er betryggende for barna å høre at dere er der :)

Anonym poster: 8c25ae64f6e22b59cf188c882a4d8633

Skrevet

Her har vi døra på gløtt, men hu må bare tåle lyd fra oss og tv, gir beskjed om at det skal være stille, men hu får snakke/bable/synge for seg selv.. :) Mi er litt eldre da...

Skrevet

Her går alt som om de skulle vært våkne. De har soverom ved kjøkkenet, men jeg bråker og styrer der likevel. Kan godt finne på å støvsuge også. Synes det er greit at de venner seg til bråk selv om de skal sove. Tullete å gå rundt og liste seg hver kveld.

Anonym poster: 74290b4186db4526b93c18b18205ab2c

Skrevet

Vi har helt fra hun ble født vært veldig obs på å ikke gjøre noen forsøk på å være tille i det hele tatt når hun har lagt seg! Vårt mål var å så langt det lot seg gjøre å skape et barn som sov igjennom det meste. Det har vi klart :-)

Vi kan ha besøk, se på film med forholdsvis høy lyd og støvsuge uten problemer når hun sover. Det har også vært veldig deilig når vi har vært på ferie og på ingen måte kunnet styre lydnivået rundt oss :-)

Hun er snart 3 år nå og har et eldig godt sovehjerte. Vi snakker ofte sammen på soverommet med normal stemme når vi legger oss og rommet hennes ligger vegg i vegg! Håper nestemann blir like lett i tilvenne lyder :-)

Skrevet

Har normalt støynivå, og litt høyere ved besøk :)

Har aldri hatt problem med at jentungen har våknet ;)

Døra står på gløtt til hun sovner, og det er veldig lytt her

Skrevet (endret)

Vi har helt fra hun ble født vært veldig obs på å ikke gjøre noen forsøk på å være tille i det hele tatt når hun har lagt seg! Vårt mål var å så langt det lot seg gjøre å skape et barn som sov igjennom det meste. Det har vi klart :-)

Vi kan ha besøk, se på film med forholdsvis høy lyd og støvsuge uten problemer når hun sover. Det har også vært veldig deilig når vi har vært på ferie og på ingen måte kunnet styre lydnivået rundt oss :-)

Hun er snart 3 år nå og har et eldig godt sovehjerte. Vi snakker ofte sammen på soverommet med normal stemme når vi legger oss og rommet hennes ligger vegg i vegg! Håper nestemann blir like lett i tilvenne lyder :-)

Vi har gjort akkurat det samme med vår to, eldste er 5 og yngste er 2,5. De har sovet seg gjennom flyshow av alle ting....

Vi har bodd på Valle Hovin, der fikk de Iron Maiden, Metallica, AC/DC osv fra 6mnd-alder :-P

Sov seg gjennom det og!

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Takk for svar :)

Måtte bare sjekke siden jeg er litt uvant med hele døra på gløtt tingen ;) Men dere bekreftet magefølelsen min, bare å venne han til lyder.

Etter han har sovnet lukker jeg faktisk døren, han sover natten igjennom, er bare leggingen som har vært styr. Så vi lister oss ikke på tå da. Men nå skal vi ikke liste oss på tå lenger i det hele tatt :)

HI

Skrevet

Vi har heller aldri listet oss etter at barna er lagt, de har alle sammen dørene på vid gap og sovner uten problemer om jeg så skulle finne på å støvstuge...

Noe av greia for barna, noe av tryggheten, er jo å høre at mamma og pappa er i nærheten. Barn trenger ikke ha det musestille for å sove, de vil føle seg trygge og vite at mamma og pappa er her og passer på. Det vet de når de hører klirrelyder fra kjøkkenet, tv fra stua, latter og prat.

Skrevet

Vi skravler, ser på tv, vasker opp osv osv. Vanlig bråk :-)

Skrevet

Her har alle barna døra helt åpne. Vi lager like mye lyd som ellers. Ingen av de reagerer på at andre gråter eller roper om de først har sovnet. Men på morgenkvisten er de lettere å vekke, sett bort i fra 7 åringen som kan sove til 8-9 om han ikke blir vekket fysisk.

Skrevet

Mine liker gjerne at vi pusler litt rundt og lager lyd. Tror det gir trygghet, de hører vi er i nærheten. I vårt hus sover alle med åpen dør. Den som er varest på lyd er meg:)

Skrevet

Tror dere må prøve dere frem der.Veldug individuelt. Noen er mer var får bråk. Størstejenta vår sover seg igjennom det meste og tåler at jeg f.eks legger klær i klesdkapet hennes mens hun sover. Minstegutt er mer var og våkner lettere. Prøv å gjøre han vant til litt lyder, kanskje det et en trygghet i det også,men må dere liste dere, så må dere jo bare det og kanskje lage mere lyder når han har sovnet godt inn.

Anonym poster: c1ed45d7a730b3a4380a3d21d61d9cf9

Skrevet

På kvelden er det sjelden problem med lyd. Det er verre på morgenen, da er de lette å vekke.

Tror ikke dette er noe man må venne barna til fra de er små altså. Den eldste begynte med dette da han var 3.

Det er vel bare så enkelt som at de er født sånn.

Anonym poster: 2b7aa00784b1e5971af52b2a41d13caf

Skrevet

Hehe, jeg trodde da jeg fikk barn, at døren til rommet skulle være igjen og at vi måtte være musestille..

Oppdaget at hos oss var det helt feil. Ungen sovnet fortere hvis døren stod åpen og barnet fikk med seg de lyder som var i huset.

Kunne ha tvèn ganske høyt, eller musikken for den del. Jo mer lyd jo fortere sovnet ungen:-)

Anonym poster: 07bf4a6e9255b103d654d7aee65f308c

Skrevet

Takk igjen :)

Som sagt når han først har sovnet kunne vi revet ned huset, da er det ikke noe problem heldigvis. Var bare usikker på hva vi skulle gjøre i innsovningsfasen ;)

Høres faktisk ganske kos ut at han skal sovne til våre lyder i huset. Fatter ikke at vi ikke har tenkt på å ha døra på gløtt før, han nok spart oss masse leggetrøbbel....

HI

Skrevet

Ungen her har alltid tålt veldig mye lyd. Vi kan se filmer a la Ringenes Herre på full guffe på surroundanlegget feks, uten problemer. ;)

Er nesten sånn at hun våkner lettere om det er helt stille i huset, når vi har lagt oss feks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...