Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #1 Skrevet 29. januar 2013 Jeg ser nå at jeg ikke klarer alt alene. Så hvordan gjør man det egentlig når man er alene med fire barn? Når to av barna skal kjøres på friitidsaktiviteter når det er leggetid for de minste? eh... snømåking, fixing av biler, husarbeid, og ja jeg jobber 80% Tja, nå har tantene, det ene søskenbarnet og svigermor stilt opp i et par uker, men tror de begynner å bli forsynt. De har jo egne jobber og barn. Mannen kommer hjem en av de nærmeste dagene. Han har vært utsatt for en arbeidsulykke, så operert i et ben, (komplisert brudd) og fikk skulderen ut av ledd. Så en stund til han er oppe og går igjen. Gode tips? Anonym poster: 25a860f7096b85525eca7d7fb8dd9ea6
Gjest Gullguttene Skrevet 29. januar 2013 #2 Skrevet 29. januar 2013 Familie, leie inne hjelp, høre om det er mulighet for å sitte på med andre til fritidsaktiviteter for en periode, folk har sikkert forståelse for deres situasjon for en liten periode.
Spiffie Skrevet 29. januar 2013 #3 Skrevet 29. januar 2013 Kan du avtale at barna får kjøre med noen andre på fritidsaktiviteter? Venner eller naboer som også skal? Gjør bare det du må, og la de største barna hjelpe til.
Musemorbr / Skrevet 29. januar 2013 #4 Skrevet 29. januar 2013 Ta kontakt med de andre foreldrene som har barn på samme fritidsaktiviteter. Jeg er sikker på at noen av dem vil la dine barn sitte på til og fra trening. Snømåking betaler du deg fra. Det trenger ikke være så veldig dyrt hvis du ordner deg avtale med ungdommer i gata. Og noen ganger klarer du det vel selv? Hvis fiksing av biler er et kjempeproblem, kan du kanskje fokusere på å ha en bil, og få den fikset på verksted? Mange med et, eller ingen barn, klarer heller ikke fikse sin egen bil. Alt har en løsning. Du kommer sikkert inn i en fin rutine etter hvert. Håper mannen din heler raskt og blir helt bra. Lykke til.
Gjest yrild Skrevet 29. januar 2013 #5 Skrevet 29. januar 2013 du må avtale med andre foreldre at de kan kjøre med dem til og fra fritidsaktiviteter. Det ordner seg stort sett når de vet at du har en grunn god til det. Snømåking betaler du noen for å gjøre, det samme med bilmekking (hvis du ikke kjenner noen som er handy som du kan spørre). Husarbeide må du nok ta selv i tillegg til at de eldste barna muligens må hjelpe til noe mer enn vanlig.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #6 Skrevet 29. januar 2013 Når jeg var innlagt på sykehus ringte jeg en god venninne som hjalp mannen med henting og levering. Men vi har bare ett barn da så lettere å spørre om hjelp. Men jeg tenker at det er greit å spørre venner i en slik situasjon. Regner med dere ikke har familie som kan stille opp ellers hadde det vel ikke vært noe prob. Anonym poster: b5b2bf84e04ca23f3e3dc0db25b74be7
Ikkenonick Skrevet 29. januar 2013 #7 Skrevet 29. januar 2013 Man lager nye rutiner, rett og slett. Man tilpasser seg til den nye hverdagen, for dette er jo ikke "bare denne uka". Her gjør vi det med ujevne mellomrom pga endringer i turnus etc. Noen må legge seg litt senere innimellom, noen dager får man haik til fritidsaktiviteter med venner, noen dager kutter man alt slikt og tar kvelden hjemme for å få koblet av litt både store og små, og sånn går dagene rundt for oss i alle fall. Når jeg måker eller mekker på bilen er ungene ute og leker i snøen sammen med meg. Ok, det tar leger tid og inkluderer en del forstyrrelser men er stort sett ganske hyggelig også
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #8 Skrevet 29. januar 2013 Du kan søke nav om.omsorgspenger eller hva det heter, for å få betalt permisjon en periode når mannen din er syk og ikke kan bidra. Eller du kan søke kommunen om å få en assistent i hjemmet noen timer i uka. Anonym poster: 3c2717755a37d9d60f16ba19e0313efe
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #9 Skrevet 29. januar 2013 Hva hadde du gjort om du hadde blitt aleneforelder? Anonym poster: 5814493fb5c695f15cdd606fc29c57c7
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #10 Skrevet 29. januar 2013 Hører med venner ang kjøring og henting på aktiviteter. Sykemelder deg fra jobb hvis det er ekstra ille. Hadde jeg gjort. Anonym poster: ea6fb3f22ab9f8183f64c81ae23cafb4
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #11 Skrevet 29. januar 2013 Home start kanskje? De fleste kommuner har tilbudet.. Anonym poster: 15a505024f44115e898896d0e569ed3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå