Gå til innhold

Tips til å få babyen til å ta flaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 4 uker som fullammes. Ønsker likevel å ha mulighet til å gi flaske dersom feks jeg skal noe (dvs far kan mate) eller dersom jeg er i en situasjon hvor jeg syns det er ubehagelig å amme (er litt "ammesky").

Har prøvd forskjellige flasker (dvs ulik flaskesmokk) med mme, malt i mme for å gjøre melka søtere, sukkervann etc. Hun tar heller ikke smokk.

Det eneste jeg ikke har prøvd er å gi morsmelk, har ikke pumpe foreløpig.

Hun er helt uinteressert i flaske med mme, er det håp for at hun tar morsmelk på flaske da??

Storebror fikk morsmelk på flaske hele tiden pga prematur, godtok både fersk og opptint morsmelk og mme med og uten vitaminer, jern, tran etc, ulik flaskesmokk og brukte i tillegg smokk- mao totalt ukresen og helt annerledes enn lillesøster. Er derfor i ukjent farvann denne gangen!

Noen som har vært i samme situasjon og fått det til?

Tips mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg smurte inn flaskesutten med morsmelk. Da luktet den nok mer fristende.

Skrevet

Amming er best for babyen

Anonym poster: 81a4ddae9d2b8267d3ec7e1733710ef0

Skrevet

Amming er best for babyen

Anonym poster: 81a4ddae9d2b8267d3ec7e1733710ef0

Ikke det jeg spør om. Som jeg skrev så fullammer jeg. Det er likevel greit å.ha mulighet for å være vekk fra ungen mer enn 2-3 timer sånn etterhvert.

Skrevet

Her hadde vi en flaskenekter, ingenting fungerte. Men du kan jo prøve med morsmelk på flaske og se om hun tar den da?

I forhold til mme kan du kanskje prøve å gi med kopp/skje for å se om det er smaken hun ikke liker..

Skrevet

Du kan håndmelke om du ikke har pumpe.

- varm opp tåtesmokken

- morsmelk

- ha morsmelk på tåtesmokken

- ulike type tåtesmokker

- sukker på tåtesmokken

- sukkervann på flaska

Alt dette ble prøvd her, uten hell. Han har drukket vann av avent sine tutekopper siden han var 4 måneder, men det er først nå hvor han er ni måneder at han drikker melk av dem..

Skrevet

Min har akkurat begynt å ta flaske nå (7mnd), så jeg har ikke så mange tips, men kanskje trøstende ord. Plutselig kommer hun på det!

Her er det kun smokken fra MAM som funker.

Kanskje de låner/leier ut pumper på barselavdelingen du var på, så du kan prøve med morsmelk?

Skrevet

Jeg pumpa morsmelk og lot mannen gi flaske. På denne måten begynte min gutt å ta flaske.

Anonym poster: 1ba9a5f536c7e079c783645e5ca1015f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...