Gå til innhold

deppa idag.. savner å være gravid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten en på 4 måneder .. Idag merker jeg skikkelig på følelsen av at jeg savner graviditeten. Alt man gleder seg til og all spenningen..

Alle som bryr seg og spør hvordan det går.

Men nå som babyen er her er det ikke så nøye for noen lenger.

Har samboer.. Men føler meg ensom..

Til og med foreldrene mine hører jeg nesten ikke fra uten at jeg tar kontakt.. Så da går jeg hjemme hver dag med den lille og ingen å prate med..

Uff.. Bare litt trist idag..

Anonym poster: 6056fe264be5d27629fb9f375dfa71d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne gitt deg mange gode grunner til å ikke savne å være gravid!! Det er vel ikke selve graviditeten men oppmerksomheten du savner? Åhh, bare vent til barnet blir større så får du bøtte og spann av oppmerksomhet og kjærlighet:)

Skrevet

Bare et lite tips: Finnes det babysang eller babysvømming/babykino o.l. du kan delta på der du bor? Så har du iallefall noe sosialt å se fram til :-) Evnt. barselgruppe?

Skrevet

Kunne gitt deg mange gode grunner til å ikke savne å være gravid!! Det er vel ikke selve graviditeten men oppmerksomheten du savner? Åhh, bare vent til barnet blir større så får du bøtte og spann av oppmerksomhet og kjærlighet:)

Jeg hadde faktisk en veldig fin graviditet. Mye kvalm og blødninger osv.. Men klarte å nyte det fordet:)

Men ja.. Er nok mye med oppmerksomheten og..

Plutselig går man fra å få sms og tlf hver dag til å ikke høre noe fra noen..

I tillegf er babyen sur og lite villig til å sove både idag og igår..

Men tror på deg at det er koselig når babyen blir større:)

Skrevet

Bare et lite tips: Finnes det babysang eller babysvømming/babykino o.l. du kan delta på der du bor? Så har du iallefall noe sosialt å se fram til :-) Evnt. barselgruppe?

Det kan jeg sjekke:) har en barselgruppe.. Alle er mer enn 10 år eldre enn meg.. Så føler ikke helt en connection. Men er med av og til..:)hi

Skrevet

Bekkenløsning, kvalme, slite med å få på seg klær, vanskelig å leke med de andre barna, konstant trøtt og sliten, hormonell and the list goes on... Hva var det du savnet av dette? :P

Neida, fra spøk til alvor.

Hva er det som gjør at du savner det? Oppmerksomhet, mage, spenningen?

Nå er du jo så heldig at du har fått en frisk og velskapt baby. Prøv heller å være flink til å oppsøke andre, ring til veninner, ta en telefon til din mor og si at du ønsker hun skal ringe deg oftere og gjør noe du selv vet gjør godt for deg. Det er bare DU som velger hva du vil gjøre utav dagene, og du som velger om den skal være positiv eller negativ.

Kom deg ut, trill en tur og kjenn på følelsen av å ha gjort noe fornuftig og godt :)

Finner det babymassasje, babysang, babysvømming eller barselgrupper i regi av helsestasjonen eller noe? Det er jo en super måte og oppnå kontakt med andre mødre på, og da har man jo fort noe til felles som man kan prate om.

Sender deg en klem jeg, er ikke alltid en dans på roser å være småbarnsforeldre.

Anonym poster: 9aa12301d2f76fa7cb033e14159c23ec

Skrevet

Tusen takk for gode ord:) og ja.. Man kan jo lure på hva som er å savne. Hehe. Dette er første barnet da så alt er veldig nytt;)

Drar som regel ut hver dag og gjør noe.. Men alt var tungt idag.. Man har vel noen sånne dager. Og er kjempe takknemlig for verdens fineste lille gull!! <3

Er vel det at jeg savner alt.. Oppmerksomheten og spenningen.. Bare å vente på noe så stort. Og allikvel ha livet sitt uten det ansvaret.

Men ikke misforstå asså.. Elsker lille over alt!!

Forsøkt å forklare til mamma at jeg vil at de skal ringe mer. Men de gjør det ikke.. Og vet ikke hvorfor.. Samboern har ny jobb og har ikke tid til å prate på dagtid.. Men.. Kanskje sånn sanggruppe eller noe går an å prøve:)

Tusen takk!! :) Hi

Skrevet

Skjønner godt hva du mener. Det er en helt ny hverdag å få en liten i hus, og man merker godt alt man må ofre i begynnelsen. Det blir et savn, men etterhvert kommer du over det :) Du virker som ei flott mor, og det er ikke noe galt i å si at du savner noe av det gamle. Det er ei stor omveltning, og slik vil det være. Gi det tid og gjør det beste ut av det. Noen dager er man giddesløs, og som du sier, da er det lett å bare bli liggende å føle seg ensom.

Stå på! :D

Skrevet

Skjønner godt hva du mener. Det er en helt ny hverdag å få en liten i hus, og man merker godt alt man må ofre i begynnelsen. Det blir et savn, men etterhvert kommer du over det :) Du virker som ei flott mor, og det er ikke noe galt i å si at du savner noe av det gamle. Det er ei stor omveltning, og slik vil det være. Gi det tid og gjør det beste ut av det. Noen dager er man giddesløs, og som du sier, da er det lett å bare bli liggende å føle seg ensom.

Stå på! :D

Åh du er snill!! Tusen takk.. Nå fikk du meg til å føle meg bedre!!:)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...