Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #1 Skrevet 29. januar 2013 Ok, jeg trenger deres råd...Jeg har en sønn på 11 måneder, som har har grått sin han ble født. Mistanken har vært reflux siden han var liten, og vi beskjed om å se Ann med tiden, da det dette er normalt.. Han har grått hver eneste kveld når vi har lagt han, våkner opp etter en time hver eneste gang, og gråter og er utrøstelig. Har tatt dette opp med lege og helsestasjon menge ganger, og de sier det er sikkert reflux. vi synes det er grusomt å se gutten vår ha så vondt, og vi har vell knapt sovet to timer hver natt i elleve måneder. Nå har vi time hos barnelege i begynnelsen av mars, og det er egentlig latterlig at vi må vente så lenge. En venninne kom innom med nexium hun ga til sin baby da den var 9 måneder, og det forandret livet deres. En kveld vi fikk vi bare nok, og ga han denne etter mye lesing og diskutering. Den nAtten var det en liten bedring,og siden dette legemiddelet bruker tid på full virkning, ville vi prøve litt til. Nå har han fått det i 5 dager, og er en totalt forandret unge. Mitt problem er hvordan formidle dette til legen jeg skal til på torsdag? Jeg er sykepleier, og vet at dette er fyfy, man gir selvfølgelig ikke babyen sin en annens medisin. Men har tre venninner som ga dette til sine babyer uten noe undersøkelse eller oppfølging fra legen sin side, så jeg tenker jo på hvor ufarlig det var å prøve. Desperate foreldre ja:(( råd anyone?! Anonym poster: 36744e59aacec8e97c789eb7b5cbc7e8 Anonym poster: 36744e59aacec8e97c789eb7b5cbc7e8
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #2 Skrevet 29. januar 2013 Du sier som det er. Nexium er jo ikke farlig å gi til små barn som ikke har reflux. Legen blir kanskje litt snurt, men da ser han at den hjelper. Anonym poster: bd85f2dfd97478a7d80eff8084b03470
Berta_78 Skrevet 29. januar 2013 #3 Skrevet 29. januar 2013 1000 ganger verre å dikte for legen. Innrøm "skyld", så får dere ryddet opp. Sikkert ikke det verste legen har hørt.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #4 Skrevet 29. januar 2013 Vi fikk råd om å bruke nexium på vår jente som hadde kidd-syndrome. Vi fikk en helt ny baby! Si det som det er til legen, hva er det verste han kan gjøre? Si at dere var desperate, har pratet med andre om det og fant ut at dere skulle prøve. Man skal jo ikke medisinere i hytt og pine, men når man ikke får hjelp og man setter seg inn i hva det vil si å gi den type medisin, så vil jeg si det er ok. Det er ikke noe jeg personlig ville gjort flere ganger. Anonym poster: bb4e75d8fd371f48eb08b5d5db04eef3
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #5 Skrevet 29. januar 2013 Si som det er.... Anonym poster: ab3eabb752a22bf01aa112620f1a2f22
Hringariki Skrevet 29. januar 2013 #6 Skrevet 29. januar 2013 Du sier som det er. Nexium er jo ikke farlig å gi til små barn som ikke har reflux. Legen blir kanskje litt snurt, men da ser han at den hjelper. Anonym poster: bd85f2dfd97478a7d80eff8084b03470 What she said. Siden du er sykepleier vet jo også at ungen din ikke har spesielle sykdommer som skulle tilsi at Nexium er kontraindisert, og da syns jeg ikke det var så uforsvarlig.. Men, for all del ikke fremstå sint på legen som ikke ville forskrive det, gi heller inntrykk av at det sikkert var en forglemmelse fra legens side e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå