Gå til innhold

hvor lenge kan man gå uten søvn da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid, har bekkenplager og de siste 4 nettene har jeg virkelig ikke fått sove. Har vurdert å ta en egenmelding og bare sove en hel dag, men det er ikke akkurat god søvnhygiene å sove på dagen heller. Holder snart ikke ut..... Tips??

Anonym poster: aecbd5fa703dce2d1256ee0ab2181816

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hva med å snakke med legen din eller ta behandling? Er ingen skam å ikke klare alt alltid, for du får ikke premie av noen for å holde ut.

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1359446405' post='144992853]

Hva med å snakke med legen din eller ta behandling? Er ingen skam å ikke klare alt alltid, for du får ikke premie av noen for å holde ut.

Hva slags behandling tenker du på? For bekkenet? Går til fysio 1 gang pr uke, kiropraktor hver 14.dag og bassengtrening 2 ganger i uka...

Skrevet

Om du får behandling så er det vel ikke mange alternativ igjen. Ta egenmelding om du føler det hjelper, eller snakk med legen om å få gradert sykmelding.

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1359446956' post='144992876]

Om du får behandling så er det vel ikke mange alternativ igjen. Ta egenmelding om du føler det hjelper, eller snakk med legen om å få gradert sykmelding.

Ja. Huff...SnillPikeSyndromet finnes det så dårlig behandling for. Skal snakke med legen :)

Skrevet

Jeg sov (og dette er helt sant og uten overdrivelser) mellom 0 og max 4 timer per døgn de tre siste månedene av graviditeten! Oftest 1-2 timer per natt. Etter 2 netter med nesten ingen søvn, pleide jeg å være så utslitt at jeg kollapset og sov 4 timer! Hurra! ;-) Man kan dessverre gå uten søvn ufattelig lenge. Mitt tips : sov når du kan! Bedre å få litt søvn enn ingenting! Du må få deg så mye hvile som mulig før babyen kommer!

Anonym poster: b0e541c05434c5b9109c9fa315f4ad65

Skrevet

Jeg sov (og dette er helt sant og uten overdrivelser) mellom 0 og max 4 timer per døgn de tre siste månedene av graviditeten! Oftest 1-2 timer per natt. Etter 2 netter med nesten ingen søvn, pleide jeg å være så utslitt at jeg kollapset og sov 4 timer! Hurra! ;-) Man kan dessverre gå uten søvn ufattelig lenge. Mitt tips : sov når du kan! Bedre å få litt søvn enn ingenting! Du må få deg så mye hvile som mulig før babyen kommer!

Anonym poster: b0e541c05434c5b9109c9fa315f4ad65

Det er så lenge til den kommer at det er uutholdelig å gå sånn til termin hvertfall! :)

Jeg får jo ikke sovet på dagen, da er jeg på jobb. På ettermiddagen er jeg alene med barn. Så jeg får lagt meg til kvelden, men jeg sovner jo ikke :(

Sov ikke når jeg hadde permisjon med eldste, all den tid han skrek hele døgnet i 8 mnd...men da hadde jeg litt mer overskudd enn nå merker jeg :)

Skrevet

Sover du ikke i det hele tatt, eller får du litt hvile i løpet av døgnet? Ofte sover man, eller i alle fall dupper, mer enn man tror. Dersom du ikke har sovet i det hele tatt, altså null, på flere døgn må du oppsøke lege! Det kan være farlig å gå totalt uten søvn. Får du imidlertid noe hvile, er det ikke farlig, men det er forferdelig likevel, og du bør oppsøke lege da også for å se om du kan få hjelp. Jeg hadde samme problemet, men opplevde at det var vanskelig å få hjelp fordi få vil skrive ut medisiner til gravide. Men fikk til slutt hjelp på sykehuset da søvnen var lik null.

Anonym poster: ba13254500671cea19debddcd3866b9f

Skrevet

Sover du ikke i det hele tatt, eller får du litt hvile i løpet av døgnet? Ofte sover man, eller i alle fall dupper, mer enn man tror. Dersom du ikke har sovet i det hele tatt, altså null, på flere døgn må du oppsøke lege! Det kan være farlig å gå totalt uten søvn. Får du imidlertid noe hvile, er det ikke farlig, men det er forferdelig likevel, og du bør oppsøke lege da også for å se om du kan få hjelp. Jeg hadde samme problemet, men opplevde at det var vanskelig å få hjelp fordi få vil skrive ut medisiner til gravide. Men fikk til slutt hjelp på sykehuset da søvnen var lik null.

Anonym poster: ba13254500671cea19debddcd3866b9f

Inatt lå jeg våken og vrei meg. Forsøkte å hvile da jeg jo vet at det er viktigere enn å ikke få noe søvn overhodet! Natt til igår sov jeg kanskje en times tid (utfra klokka å bedømme...)

Skal snakke med legen om det ikke gir seg ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...