Gå til innhold

Akutt tannverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt å drakk en kopp te kl 21 i kveld og merket da jeg skulle spise kveldsmat at venstre side nede var Øm. Sluttet å spise og det ga seg litt. Etter en time ble det værre og nå kl 23 har jeg konstant vondt! Har aldri hatt tannverk før og synes at dette gikk veldig fort, har ikke merket noe tidligere. Er 23år og får fortsatt visdomstenner, det gjør vondt bare jeg åpner og lukker munnen:(

Er dette visdomstann eller har jeg hull et sted tro? Lurt å ta ibux eller paracet i natt for å få sove?

Dette er ikke noe godt:(

Anonym poster: 7c714828ab3c9365de08f70857d4b4b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et lite hull skal ikke gjøre så vondt. Ordentlig tannverk er for folk som sliter med tenner altså... Enten det eller kjevebetennelse, som du kan få i forb. med visdomstenner, eller et hull helt nede ved tannhalsen som lurer seg inn i rota... Hmm.. eller begynnende bihulebetennelse da... det kjennes ofte ut som tannverk.

Anonym poster: 227f172e2949b261e244e24013f16063

Skrevet

Ta ibux. Masser av det :P 600 mg kan du ta. 3 fra den rosa pakken, 1 1/2 fra den lilla. Tannpine er det verste.

Skrevet

Ibux og Paracet er en god kombinasjon mot tannverk, ja.

Skrevet

Hilsen apotektekniker forresten :)

Skrevet

Jeg hadde skikkelig tannverk under den første graviditeten min pga visdomstenner. Tannlegen kunne ikke trekke de pga blødningsfare så jeg måtte gå med det, fikk beskjed om å komme tilbake 6mnd etter fødsel. Veldig frustrerende å ha så sterke smerter og se firkantet ut i ansiktet pga hevelse. Heldigvis gikk det over etter en uke. Det sies at vanligvis går smertene over, men det er fryktelig vondt når det står på. Veldig mange trekker visdomstennene sine, men om de hadde holdt ut smertene hadde det ikke vært nødvendig, for det går seg som regel til. Mange tannleger er raske med å anbefale å trekke pga fortjenesten.

Anonym poster: 4a57fd01e9fe7cbf382f3a7f1c5b94f3

Skrevet

Har begge dele så får dope meg ned i natt:P

Har vondt både oppe og nede, så det "må" vel være visdomstanna, hvis den presser seg frem så dytter den jo de andre tennene bort. har vondt i de tre bakerste nede og den bakerste oppe! Helt grusomt og dt kom så fort og uventet! Ikke gøy! Tenkte å prøve å pusse tenna og legge meg nå, så sette vann og smertestillende klart tilfelle jeg ikke får sove! ;)

Anonym poster: 7c714828ab3c9365de08f70857d4b4b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...