Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Barnets far har tatt kontakt med familievernkontoret for å få en samværsavtale. Barnet er 7 mnd og jeg har foreldreansvaret alene. Hva kan jeg forvente av et slikt møte? Det er uaktuelt for meg at barnet skal være alene med barnets far. Anonym poster: 17f773b0452c46637448cfb33cf5121f
Gjest yrild Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Er det noe galt med far som gjør at du ikke vil at han skal ha baby alene? Uansett vil jeg ikke tro at de anbefaler noe annet enn at han har samvær med baby med deg eller noen baby kjenner og som du stoler på til stede.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 De færreste overlater babyen til fremmede og om babyen ikke kjenner far så er han, for babyen, en fremmed. Det som anbefales er samvær hjemme hos mor med mor tilstede. Korte og hyppige samvær slik at baby og far får bli kjent med hverandre i omgivelser som er trygg for babyen. Etterhvert kan samværet utvides med at far har babyen noen timer alene (trilletur, hjemme hos far etc.) og til slutt overnatting når barnet kjenner far og er trygg på far. Dette er en prosess som skal gjøres på babyen sine premisser. En samværsavtale er noe du og far skal bli enige om. Familievernkontoret har ingen juridisk myndighet så verken du eller far er pliktig til å signere på en avtale dere ikke er enige i eller klarer å følge opp. Anonym poster: b95141626fbf5ec2ddf2a7ad6b1765db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå