Gå til innhold

inspirert: Har du en dårlig sjef? i tilfelle...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hva er det "styggeste" h*n har gjort mot deg.

Jeg hadde en jobb som butikk sjef i en butikk, jeg hadde bare jobbet i 3 mbd før jeg ble gravid. Så jeg fortalte sjefen dette og han ble mildt sagt forbannet!

Han ville jeg skulle si opp siden jeg hadde "lurt" han med å si at jeg ikke har planer om barn i nærmeste framtid. Graviditeten var IKKE planlagt!!

Siden jeg ikke ville si opp måtte han jo finne på noe orginalt!

Og hva gjorde han?

Jo han "leide" inn folk for å komme å kjøpe klær og være litt spydige sånn at jeg skulle være frekk tilbake. Dette skulle de selvfølgelig ta opp på mobilen sånn at han hadde bevis! en av disse spillte han for meg like før jeg gikk i permisjon.

Jeg sa opp selv etter hvert, selv om jeg ble frarådet dette fra tillitsvalgt.

Orket rett og slett ikke komme tilbake etter permisjonen.

Anonym poster: 9cb3ff8bca1858092c7e6f761910f19b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På personalmøte ble jeg bedt om å holde kjeft hvis jeg ikke for en gangs skyld kunne være så fornftig og være enig med sjefen, det er jo klart at HAN alltid har rett.

Jeg reiste meg opp og gikk! Snakket ikke med han i flere mnd annet enn høyst nødvendig!!

Han kom til slutt, etter nesten 4 mnd og ba om unnskyldning.

Skrevet

- En gang slo sjefen min meg i ansiktet på personalfest.

- Jeg ble kalt patetisk fordi jeg ble gravid med det samme jeg kom tilbake på jobb igjen etter endt foreldrepermisjon.

- Jeg måtte avbestille en legetime fordi sjefen min nektet meg å gå fra jobb i en time.

- Jeg ble bitt i puppen av en mann jeg jobbet sammen med, og jeg sa i fra om dette og fikk beskjed om å ti stille å heller konsentrere meg om jobben min, eller så kunne han lett finne en annen å sette inn for meg.

- Jeg ble ringt midt i sommerferien min å fikk beskjed om å komme tilbake på jobb i noen dager fordi det manglet folk.

- Jeg ble trukket en dag i lønn fordi jeg ikke hadde mulighet å jobbe overtid.

Dette er bare en brøkdel av hvordan jeg har det på jobben min, men dette synes jeg er noe av det styggeste.

Skrevet

Jeg hadde en jobb som butikk sjef i en butikk, jeg hadde bare jobbet i 3 mbd før jeg ble gravid. Så jeg fortalte sjefen dette og han ble mildt sagt forbannet!

Han ville jeg skulle si opp siden jeg hadde "lurt" han med å si at jeg ikke har planer om barn i nærmeste framtid. Graviditeten var IKKE planlagt!!

Og hva gjorde han?

Jo han "leide" inn folk for å komme å kjøpe klær og være litt spydige sånn at jeg skulle være frekk tilbake. Dette skulle de selvfølgelig ta opp på mobilen sånn at han hadde bevis! en av disse spillte han for meg like før jeg gikk i permisjon.

Å hjelpes, for noen historier!

Min sjef;

- Sa jeg trengte å begynne en time senere på jobb en dag grunnet legetime og hun presset meg til å innrømme at jeg var gravid fordi hun var sikker på at det var derfor jeg skulle til legen ( Ikke tilfelle). Det er forresten ikke lov å presse noen til å innrømme sånt uansett?

- Anklagde meg for ting jeg ikke hadde gjort. Kalte meg tregere og mindre serviceinnstilt enn de andre på jobb selv om det slettes ikke er tilfelle.

- Tvang meg på jobb en dag selv om ungen hadde hatt feber dagen før og ga meg dårlig samvittighet fordi hun ikke hadde vikarer. En annen gang jeg ringte inn spysyken ( Og jeg jobber med mat) sa hun at jeg fint kunne komme på jobb senere den dagen om jeg følte meg bedre. Hadde jo kastet opp, herregud..

- Gav meg et advarselsbrev om truelse av oppsigelse, + en rekke falske anklager. Tror rett og slett ikke hun liker meg. Så jeg sa opp frivillig ;) Siste dag på jobb snart, takk gud.

Anonym poster: ad4210219af23049d867f91ee7c7a34e

Skrevet

Og hva gjorde han?

Å hjelpes, for noen historier!

Min sjef;

- Sa jeg trengte å begynne en time senere på jobb en dag grunnet legetime og hun presset meg til å innrømme at jeg var gravid fordi hun var sikker på at det var derfor jeg skulle til legen ( Ikke tilfelle). Det er forresten ikke lov å presse noen til å innrømme sånt uansett?

- Anklagde meg for ting jeg ikke hadde gjort. Kalte meg tregere og mindre serviceinnstilt enn de andre på jobb selv om det slettes ikke er tilfelle.

- Tvang meg på jobb en dag selv om ungen hadde hatt feber dagen før og ga meg dårlig samvittighet fordi hun ikke hadde vikarer. En annen gang jeg ringte inn spysyken ( Og jeg jobber med mat) sa hun at jeg fint kunne komme på jobb senere den dagen om jeg følte meg bedre. Hadde jo kastet opp, herregud..

- Gav meg et advarselsbrev om truelse av oppsigelse, + en rekke falske anklager. Tror rett og slett ikke hun liker meg. Så jeg sa opp frivillig wink.png Siste dag på jobb snart, takk gud.

Anonym poster: ad4210219af23049d867f91ee7c7a34e

Trodde et sekund at vi jobber på samme plass, men så jobber ikke jeg med mat. Da var den teorien død. :P Det kunne lett ha vært samme sjef, for sånn er det her også.

Skrevet

Der jeg jobbet før var sjefen ille!

Jeg tenkte egentlig ikke så mye over det før jeg ble gravid (tross dårlig miljø og mange sykmeldte hele tiden).. Jeg fikk jo fri når jeg ønsket det, ekstra vakter i ett sett og lønn langt høyere enn kollegaene mine fikk (enda de var både bedre utdannet og hadde lengere erfaring) :) så jeg var fornøyd!

..men så ble jeg gravid, og sjefen forandret seg totalt ovenfor meg! Jeg ble rett og slett mobbet gjennom svangerskapet, av min sjef. Husker at jeg skulle inn til 3 samtaler i løpet av sv.sk. (var mye syk.m. I sv.sk.), dette var da samtaler mellom meg, sjefen og kommunejordmor.. Og jeg følte meg så dårlig etter en samtale at det i seg selv var grunn nok for videre sykm.! Der satt de å diskuterte hvor lat jeg var, mellom seg, uten å ha noe som helst info. Om mitt sv.sk. (annet er termindatoen)! Og det toppet seg for meg når de begynte å diskutere kollegaene mine sine sykm. Mens jeg satt der!

..og det ble bare verre i permisjonstida, så tilslutt greide jeg å skive ned en oppsigelse og sende den. Det er det smarteste jeg har gjort i mitt liv:)

Skrevet

Jeg skal si opp jobben min i sommer. Det skal feires med sjampis etterpå!

Skrevet

- Jeg ble kalt patetisk fordi jeg ble gravid med det samme jeg kom tilbake på jobb igjen etter endt foreldrepermisjon.

- Jeg måtte avbestille en legetime fordi sjefen min nektet meg å gå fra jobb i en time.

- Jeg ble bitt i puppen av en mann jeg jobbet sammen med, og jeg sa i fra om dette og fikk beskjed om å ti stille å heller konsentrere meg om jobben min, eller så kunne han lett finne en annen å sette inn for meg.

- Jeg ble ringt midt i sommerferien min å fikk beskjed om å komme tilbake på jobb i noen dager fordi det manglet folk.

Dette er bare en brøkdel av hvordan jeg har det på jobben min, men dette synes jeg er noe av det styggeste.

Jobber du der enda? Herregud, hva er det for en mann som biter en kollega i puppen?????

Anonym poster: 7b5bf300899b698da9545483d0c11fb4

Skrevet

Jobber du der enda? Herregud, hva er det for en mann som biter en kollega i puppen?????

Anonym poster: 7b5bf300899b698da9545483d0c11fb4

Ja, hadde det vært så enkelt å bare stikke så hadde jeg gjort det for lenge siden. Men i sommer skal det skje, og det gledes!! Han som bet var en skummel mann i fra Palestina som sendte meg drapstrusler etter jeg hadde sladret på ham. Han påsto jeg var rasist pga dette, så derfor skulle han ta meg. Er glad DET er over i det minste. Huff..

Skrevet

Trodde jeg hadde hatt en vanskelig sjef i tidligere jobb, han ville at vi somjobbet skulle være tankelesere og uansett hva vi gjorde så var det feil og ikke bra nok og han mobbet en som var i hans øyne tykk, i alle andres øyne var hun normal! Men etter og ha lest de andre historiene var jo han nesten fra himmelen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...