Gå til innhold

Jeg angrer på navnet til ettåringen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vilde er ett nydelig navn:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vilde Martine blir veldig pent . Selvom bare Vilde oxo er vakkert synes jg :)

Skrevet

Vilde er et nydelg navn da :)

Jeg har følt noe av det samme med min mellomste, hun fikk et mllomnavn fordi vi mente der å da at fornavnet hennes ble for kort alene. Etterpå har jeg tenkt at det var unødvendig og at vi egentlig bare kunne kalt henne for fornavnet. Men nå er hun fem år og jeg er glad hun heter det hun heter...

Skrevet

Men Vilde er jo et nydelig navn!!

Anonym poster: a21a91e55ac05699316eeae1d4c98dec

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg følte det også sånn i lang tid med datteren min, men det gikk seg til da hun vokste inn i navnet. I dag kunne hun ikke hett noe annet. Det er ingenting galt med Vilde.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Når ble Vilde poppisnavn? Synes det er kjempefint btw...

Skrevet

Jeg synes Vilde er fint, men det er jo dere som skal like navnet og har dere dårlig følelse etter så ldng tid bør dere kanskje vurdere navneendring?

Vi byttet navn da barnet var 6 måneder og jeg er veldig glad for det i dag. Følte at det heller ikke gjorde noe for barnet. Det første året så skjønner det jo ikke hva det heter.

Anonym poster: 5718dca39befffceb6a04c2c54319f3b

Skrevet

Jeg synes Vilde er fint, men det er jo dere som skal like navnet og har dere dårlig følelse etter så ldng tid bør dere kanskje vurdere navneendring?

Vi byttet navn da barnet var 6 måneder og jeg er veldig glad for det i dag. Følte at det heller ikke gjorde noe for barnet. Det første året så skjønner det jo ikke hva det heter.

Hvordan reagerte omgivelsene på at dere skiftet navn? Familie, venner og bekjente?

Anonym poster: 87eaecc79bfc92c04c73d49e4a72addc

Skrevet

Vi byttet navn på vår jente da hun var 8 mnd. Eller, dvs vi la til et ekstra navn og begynte å bruke navn nr 2. Nå er jenta vår 2 1/2 år og jeg er veldig glad for at vi "byttet" :) Jeg vil alikevel si at det ikke var lett. Det var uvant og rart i starten å kalle min lille jente for et annet navn. Det føltes ut som om jeg gikk igjennom en kjærlighetssorg. For når vi først byttet navn - så måtte vi selvfølgelig bruke det vi hadde byttet til. Det er rart med det. Man blir glad i et navn - for man forbinder navnet med personen. Jeg vil nok aldri gjøre dette igjen. Anbefaler dere å tenke nøye igjennom det.

Jeg synes Vilde er et nydelig navn og vurderte navnet selv ;)

Lykke til.

Det tok forresten en god stund før alle i familien og vennene ble vant med det nye navnet. (men hun har jo dobbeltnavn, så det gjorde jo ingenting....) Men nå kaller alle henne for navn nr 2. :)

Anonym poster: dc68d83b112a5eb8d86ce48f63d96286

Skrevet

Vilde er et fint navn, synst jeg! Prøv og ikke stresse med det, tror at jo mer du tenker på det, jo mere angrer du!

Vilde er absolutt et poppisnavn som har lagt høyt på listene en god stund nå. Kjenner du mange små som heter det siden du tenker så masse på det? Syns det er et veldig flott navn!

Anonym poster: c8e15d4e0bcb97e63eac3d80b99f8e50

Skrevet

Åh, Vilde er kjempefint!

Anonym poster: 408f3a8c4b3e39d9abf63219255c401f

Skrevet

Hvordan reagerte omgivelsene på at dere skiftet navn? Familie, venner og bekjente?

Anonym poster: 87eaecc79bfc92c04c73d49e4a72addc

Ingen som reagerte negativt på det, de synes bare set var litt morsomt.

Men nå hadde jeg snakket om det andre navnet siden barnet var født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...