Gå til innhold

I dag har sjefen min gjort noe forkastelig:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

ba om permisjon for og følge datteren min til legen, sjefen ba om kopi av timekort eller bekreftelse på timen. Greit nok tenkte jeg, men han var også på legekontoret for og se at det var jeg som fulgte henne til legen:( Ble mildt sagt sjokkert og spurte han etter timen om han også skulle til legen, men da sa han at han skulle begynne og følge med oss ansatte når vi ba om permisjon og skulle følge barn til tannlege, lege etc, kan vanskelig se at han vil ha tid til alt dette og er det lovlig?

Anonym poster: e152a7985b3259d08ab1a72cfd29e58b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Kontakt fagforeningen.

Anonym poster: ba65a05068698a3c89779c6ab8bbfe35

Skrevet

Er dette sant?

Her lukter det frustrasjon lang vei. Tydeligvis et problem med mye fravær på arbeidsplassen din, men dette var å gå litt vel langt.

Ved mistanke om misbruk av sykedager og permisjon kan dokumentasjon kreves, men å forfølge de ansatte... Sært!

Skrevet

Sykt.. Hadde blitt veldig irritert. Så sjefen driter i sin jobb for å passe på at du gjør som du sier? Da er det jo to som ikke får gjort jobben sin denne tiden da. Greit sjefen er mistenksom, men slik mistillit viser man ikke sine ansatte. Da ber man heller om dokumentasjon.

Skrevet

Er dette sant?

Her lukter det frustrasjon lang vei. Tydeligvis et problem med mye fravær på arbeidsplassen din, men dette var å gå litt vel langt.

Ved mistanke om misbruk av sykedager og permisjon kan dokumentasjon kreves, men å forfølge de ansatte... Sært!

Man kan faktisk "stalke" sine ansatte på denne måten. Greit nok at han er frustrert, men dette er uakseptabelt. Kall inn fagforeningA !!!

Anonym poster: d57477fc3b6ebf1652526af190d9c0f0

Skrevet

Er det mulig?? Da hadde jeg faktisk hatt problemer med å behandle sjefen som en sjef, jeg hadde blitt fly forbanna!

Anonym poster: d452033db5e0841b024d28aa771c8552

Skrevet

seriøst? Kanskje sjefen din trenger en utredning selv :D kanskje derfor han var hos legen?

Skrevet

Hvordan får sjefen din gjort jobben sin lurer jeg på hvis han skal bruke sin arbeidsdag på å følge dere andre?? Merkelig og ganske respektløst spør du meg.

Skrevet

Seriøst?? Har ikke sjefen din en jobb å gjøre??? Merkeligste jeg har hørt.

Anonym poster: 5ee52dde72091459ba523bea1b04f866

Skrevet

Hæ?

Jøss, det var drøyt!

Skrevet

Snakk om tillitsbrudd! Fysj, jeg hadde blitt sint og lei meg!

Skrevet

Har du mye permisjoner til slikt? Mulig han mistenker juks

Skrevet

Jeg lurer mest på hvordan han visste hvilken lege dere skulle til, jeg! Hadde det vært her i distriktet, så hadde han fått det travelt med å rekke rundt til 50-60 ulike kontor for å sjekke venterommene.

Jeg hadde snakket med verneombudet på jobben, tror jeg. Dette går jo helt klart ut over arbeidsmiljøet.

Skrevet

Jeg er hovedtillitsvalgt i en stor bedrift. Det er uheldig for arbeidsmiljøet, men ikke ulovlig. Fagforening( ene) kan jo forsøke å snskke han til fornuft. Men kreve at han holder seg unna kan de ikke.

Anonym poster: 7dd9dc5cba4de760bb370ab4c98df74a

Skrevet

Slikt er ulovlig i følge arbeidsmiljøloven, og det regnes som trakassering.

Anonym poster: 57ea47543a1e8cb2397e47c314bcc98b

Skrevet

Dette er forresten ikke en klassisk fagforeningssak, men handler mest om brudd på arbeidsmiljøloven og trakassering. En advokat kan hjelpe om du trenger det. En kan også lure på om bedriften egentlig vil ha en sjef som bruker arbeidstiden sin til å mistro og stalke de ansatte, fremfor å gjøre jobben sin.

Skrevet

Fy søren, det der finner ikke ord for. Høres ut som han er herskesyk! Jeg hadde blitt fly forbanna, om sjefen hadde gjort noe slik mot meg hadde jeg slutta på dagen! Blæh, blir kvalm av slike menn!

Anonym poster: 4811441d3c9d9cb7164029d4a6cb9298

Skrevet

Dette er forresten ikke en klassisk fagforeningssak, men handler mest om brudd på arbeidsmiljøloven og trakassering. En advokat kan hjelpe om du trenger det. En kan også lure på om bedriften egentlig vil ha en sjef som bruker arbeidstiden sin til å mistro og stalke de ansatte, fremfor å gjøre jobben sin.

Hjemmel for brudd på aml? Og nå er det gjerne brudd på aml som fagforeninger typisk jobber med..

Skrevet

På min gamle arbeidsplass fikk min gamle sjef kona sk til å følge etter to personer som var hos lege og psykiater. Han skjønte ikke hvorfor man måtte til psykiateren så han måtte få kona si til å følge etter ..

Tragisk!

Skrevet

På min gamle arbeidsplass fikk min gamle sjef kona sk til å følge etter to personer som var hos lege og psykiater. Han skjønte ikke hvorfor man måtte til psykiateren så han måtte få kona si til å følge etter ..

Tragisk!

Han har vel i utgangpunktet ikke en gang rett til å vite at det er psykiater man skal til... Makan!

Anonym poster: 0a641654786c3ef88ff17879e7ba4873

Skrevet

Hjemmel for brudd på aml? Og nå er det gjerne brudd på aml som fagforeninger typisk jobber med..

Tillitsvalgte er ikke arbeidsrettsjurister, men kan gjerne hovedavtalen og lokale tariffavtaler veldig godt. At du ikke vet hvor i arbeidsmiljøloven du finner noe som dekker dette, sier meg at du er en tillitsvalgt som ikke kan så mye arbeidsjus og rettspraksis på området, men som sikkert er god på andre ting. Det er en grunn til at fagforeninger ofte tilbyr juridisk bistand også, da ikke alle tillitsvalgte er så sterke på dette området.

Skrevet

Tragisk!

Han har vel i utgangpunktet ikke en gang rett til å vite at det er psykiater man skal til... Makan!

Anonym poster: 0a641654786c3ef88ff17879e7ba4873

Vet.. er virkelig et tillitsbrudd og sjefen viste seg fra en utrolig dårlig side og mistet respekten ganske så brått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...