Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Jeg har en mann fra et ikke~vestlig land, vi har det helt fantastisk, men han har jo en mamma... Hun blander seg opp i alt! Hva vi spiser, hva ungene har på seg, hvordan vi har det møblert og hun kan finne på å komme hit å sjekke om det er ryddig nok hvis hun vet vi venter besøk. Hun bor ( heldigvis) ikke i norge, men vi er der en gang i året og hun er her en gang. Mannen kan ikke si noe for da er han respektløs i tillegg er hun en skikkelig sladrekjwrring. Hvis noen sier henne i mot så prater hun dritt om dem til alle. Hun pratet dritt om ungene sine også. Mannen er redd for drittsnakket hennes og vil at vi ikke skal bry oss med alt hun gjør. Når vi er der klarer Jeg det greit, men når hun er hjemme hos oss, i vårt hjem, da sliter Jeg med å late som ingenting... Akkurat nå er hun hos oss, skal være her i fire uker og Jeg er fly forbanna! Hun kom i går å idag har hun vasket vinduer, kjefta og smelt førdi mannen ( gud forby) skiftet bleie på guttungen og bestemt at vi skal i middagsbesok hos noen slektninger i morgen, selv om vi har sagt at det ikke passer. Vet ikke hva Jeg ville.med.dette, måtte få ut litt damp og kanskje noen har et godt råd for hvordan Jeg skal takle de.neste fire ukene..? Anonym poster: 093c1f34c3548fe9b1cb7f6d336b1474
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Jeg hadde latt henne vaske det hun vil og jeg hadde sagt til mannen at det er uaktuelt at han ikke skal skifte bleier mens hun er der og så hadde jeg gitt svigermor beskjed om (en gang til) at dere ikke har mulighet for å være med bort i morgen. Så hadde jeg ringt slektningene og sagt at det dessverre har skjedd en misforståelse mellom dere og svigermor og at dere ikke har mulighet for å komme og avtalt en annen dag. Gjør det beste ut av det og gjør som dere pleier og så lar dere henne holde på uten å egentlig ta hensyn til hva hun sier. Dere trenger jo ikke direkte si henne i mot likevel. Anonym poster: 056ff535895b236ac5ffa3d31f357b3e
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 Tenk det sånn..du møter henne bare en gang i året og har jævelskapet samlet i de få ukene hun besøker dere... Andre har jævelskapet igjennom hele året i ti fold mer enn deg.. Du har det nok ikke så ille nei.. Anonym poster: 3693bcb37cbdb740210e046a34d194a7
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Prøv å tenk at det kun 4 uker i året du må være med hun. Resten av året (48) uker slipper du unna hun..
Elsker livet Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 (endret) Tror jeg hadde funnet frem min falske side. Jattet med og gjort det til en sport å få tilfredstilt alle hennes krav og ønsker. Så hadde jeg fnist av hvor moro dette skuespillet var gjennom dagene, og hoppet av glede den dagen hun dro. 4 uker klarer du? Vet ikke om det er mulig, men det går an å prøve. Endret 28. januar 2013 av Elsker livet
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #6 Skrevet 28. januar 2013 Joda, jeg prøver å tenke.sånn, det er 6 mnd til neste gang Jeg overser det hun gjør, men det koker innvendig. Det går ut over mannen, en plass må Jeg slippe ut damp. Når det gjelder besøket i morgen så pratet mannen med slektningene på telefon tidligere og sa at vi ikke rakk det. Men svigermor ringte opp igjen og sa vi skulle komme.allikevel, vi kom bare til å være litt forsinket. Nå sitter hun og er sur fordi det komme til å være flaut å komme så sent..forstå det den som kan.. Hi Anonym poster: 093c1f34c3548fe9b1cb7f6d336b1474
Gjest yrild Skrevet 28. januar 2013 #7 Skrevet 28. januar 2013 Jeg klarer ikke å bare late som i mitt eget hjem, så jeg ville vært supersvigerdatter hos henne og krevende, vanskelig og masete svigerdatter hos meg selv ;-) Hva sier mannen din da? I vår familie er det min mor som er den krevende, som bryr seg med alt og bestemmer over hodene på oss. Min nydelige utenlandske svigermor er kun søt og blander seg ikke opp i en ting ( selv om hun nok stusser over vår europeiske måte å gjøre ting på). Kan ikke du ta litt husmorferie med noen venninner i midten av svigermorsoppholdet da? Så får du litt egentid ut av at hun er på besøk. Prøv også å kose deg med at hun vasker, rydder og styrer på... Det er utrolig tett å ha noen inne i sin lille familie i 4 uker. Vi har lånt hus av venner slik at vi ikke alltid må bo hos min mor når vi er i Norge. 4 uker for oss betyr at det til slutt blir krig ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå