Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 fising! Jenta mi på 5 har vanvittig illeluktende småfjerter. Og da mener jeg skikkelig ILLE! Det er som å åpne en septiktank! Og de kommer hele dagen. Det er faktisk så ille at jeg er redd for hva de andre barna i barnehagen skal si til henne. Jeg har aldri kjent liknende, faktisk. Det har forsåvidt vært sånn i flere år, men akkurat nå er det spesielt ille og mye. Hun er ikke oppblåst i magen og har ikke trøbbel med avføring. Jeg kan heller ikke merke forskjell ut i fra hva hun spiser. Noe vi kan gjøre? Anonym poster: f42a9a726b437c73c65d263a2424effe
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Kan være hun har mage og tamrproblemer eller at det er matvarer hun ikke tåler. Jeg ville fått det utredet, spesielt om hun plages av det selv i form av smerter og dårlig mage. Anonym poster: 51a8e91a09fafa3f58978b845ec3a0a6
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 Sikker på at hun ikke tåler melk? At hun har laktoseinntoleranse? Da er det veldig vanligt at noen reagerer sånn. Anonym poster: 78bd8c168877e5968dbc199755e4b8bd
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Kan være hun har mage og tamrproblemer eller at det er matvarer hun ikke tåler. Jeg ville fått det utredet, spesielt om hun plages av det selv i form av smerter og dårlig mage. Anonym poster: 51a8e91a09fafa3f58978b845ec3a0a6 Hun har ikke klaget over magesmerter og har ikke problemer med magen ellers. Men vi burde kanskje få det utredet. Føles bare litt rart å ringe legen for å time fordi fjertene stinker så veldig :-) Spesielt når det ikke er problemer ellers. HI Anonym poster: 93441571f2317b0a7e9fcddd11a06fe3
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 Hun har ikke klaget over magesmerter og har ikke problemer med magen ellers. Men vi burde kanskje få det utredet. Føles bare litt rart å ringe legen for å time fordi fjertene stinker så veldig :-) Spesielt når det ikke er problemer ellers. HI Anonym poster: 93441571f2317b0a7e9fcddd11a06fe3 Men det er jo et slags problem at jenta di fiser hele dagen. En person med et godt fungerende tarmsystem skal ikke ha så mye luft i magen som hun har. Så noe er det jo...
HvittHus Skrevet 28. januar 2013 #6 Skrevet 28. januar 2013 (endret) Jeg ville ha startet med å kutte laktose/melkeprotein. Så lenge hun ikke står på denne dietten over lengre tid, er den ikke farlig å prøve. Har hun fremdeles illeluktende gass etter en uke eller to, har du iallefall utelukket disse matvarene som årsak til problemet. Endret 28. januar 2013 av HvittHus
Kvitrebekk Skrevet 28. januar 2013 #7 Skrevet 28. januar 2013 Hun har ikke klaget over magesmerter og har ikke problemer med magen ellers. Men vi burde kanskje få det utredet. Føles bare litt rart å ringe legen for å time fordi fjertene stinker så veldig :-) Spesielt når det ikke er problemer ellers. HI Anonym poster: 93441571f2317b0a7e9fcddd11a06fe3 Men det er jo et slags problem at jenta di fiser hele dagen. En person med et godt fungerende tarmsystem skal ikke ha så mye luft i magen som hun har. Så noe er det jo... Det er derfor jeg lurer på om det er noe hun ikke tåler. Det går litt i perioder i forhold til hvor illeluktene det er og akkurat nå er det ille. Kan ikke si at hun spiser noe annerledes nå enn i gode perioder. Vil vi merke bedring raskt dersom vi prøver f.eks. noen dager uten laktoseholding mat? Er det nok? Hi
Kvitrebekk Skrevet 28. januar 2013 #8 Skrevet 28. januar 2013 Der forsvant anonym, ja. Jaja. Gjør jo forsåvidt ikke noe det :-)
Kvitrebekk Skrevet 28. januar 2013 #9 Skrevet 28. januar 2013 Jeg ville ha startet med å kutte laktose/melkeprotein. Så lenge hun ikke står på denne dietten over lengre tid, er den ikke farlig å prøve. Har hun fremdeles illeluktende gass etter en uke eller to, har du iallefall utelukket disse matvarene som årsak til problemet. Takk! Kjenner jeg vet veldig lite om dette, men da skal jeg lese litt mer på nettet og kutte det ut i et par uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå