Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Jeg trenger hjelp til å snu om. Har ikke akkurat vokst opp i et hjem for det ble fokusert på sunn mat og felles måltid for hele familien. Vi var ganske splittet og jeg ble introdusert for sjokomelk og sjokopålegg som ettåring. Jeg sliter veldig med uren hud og er konstant slapp og sliten så det er tydelig at kroppen min ikke trives med kostholdet selv om jeg utrolig nok ikke eser ut (enda..) Jeg aner ikke hvordan et sunt kosthold er. Hva er absolutt nei? HJELP!!? Anonym poster: d84a7d87d0b2ff87dfabc73d074c6c21
<3 2G <3 Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Om du spiser, frukt, grønnsaker og grove produkter. Rent kjøtt og minst mulig ferdig/halvferdige produkter er du på god vei.
TPK Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 Grove kornprodukter, velg fullkorn fremfor vanlig pasta og ris. Bruk ren fisk og kjøtt, unngå kjøttdeig, pølser, pizza og junkfood. Unngå alkohol, chips, godteri, brus, is og kaker. Spis mye frukt og grønt. Lag mat fra bunnen for å unngå tilsetningsstoffer. Spis minst 4 måltider for dagen, og ikke for store porsjoner.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Du må nesten fortelle oss hvordan en vanlig dag er for deg når det gjelder mat. Anonym poster: ea4491ef86c5d9561d076f6cb4962821
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 Vi er flere!! Jeg er også tynn, men kjenner at kroppen ikke er så godt rustet som den burde ha vært. Jeg prøver å lure inn litt sunt i hverdagen ved eks. tvinge meg til å spise et eple på vei til jobb, drikker ikke noe annet enn vann før kl 10 og flytter gradivis tidspunketet lenger utpå dagen. Kjøpe blåbær, cherrytomater mm og setter frem på bordet mens jeg gjemmer godteriet langt slik at det "krever" litt å gå å hente det. Jeg har større barn som er med å planlegger middager i familiemøte, skriver da opp middager for 14 dager ad gangen. Barna lager ofte fruktcoctail til dessert. (Jeg hjelper dem selvfølgelig og har alltid frukt i huset) Har ofte med barna når vi handler, de har lov til å kjøpe hva de vil av frukt og grønsaker. Jeg klarer ikke å ikke ha godteri i huset, men klarer å begrense det når jeg har fri tilgang. Kanskje et kurs ala grethe rhode passer for deg? Der er jo fokus på å spise sunt? Evt ta kontakt med erneringsspeialist? Anonym poster: af13c591389ca7bd854509d2777b13da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå