Blomstogbier Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 På IKEA, står det at dynene til babyer anbefales fra 12 mnd. Stemmer dette? Kan man ikke kjøpe den til en nyfødt, da? Er det evt. noen andre dyner som anbefales, litt tynne sommerdyner kanskje? Er f. eks denne bra? http://www.princessbutikken.no/display.aspx?menuid=52&prodid=770
2010 Mammaen Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Sikkert greie dyner på IKEA, men ofte har de litt ukurante mål der sånn at det ikke passer med sengetøy kjøpt andre steder. Det er litt synd for de har så mye fint i sengetøy andre steder. Jeg har kjøpt både de to babydynene (i ulike str) og nå juniordynen i andedun fra princess. Veldig fornøyd
♥♂13 + ♂15♥ Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 Vi fikk andedun dyne til jul, de anbefalte det i butikken Den er også fra princess.
Blomstogbier Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2013 Ok Burde jeg ta den minste strl eller den strl større?
Tordensky Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 IKEA følger andre veiledninger (som er mer generell for hele verden) enn her i Norge og da anbefales ikke dyne til babyer under ett år. Men her i Norge, og særlig om vinteren, er man jo nødt til å ha dyne. Men da må du altså annetsteds å kjøpe det. Princess har rimelige fiberdyner til baby som jeg syns er god hvertfall. Vi bruker 60x80 nå, i vuggen og vognbagen som han bruker til seng om natten, og har en 80x100 til han blir større og går med på å sove i sprinkelsengen. Hilsen en som jobber på barneavdelingen til IKEA ;-)
Blomstogbier Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2013 Ok Men jeg bare lurer.. godtar babyer vugger med enn sprinkelsenger? Skal kjøpe sprinkelseng, hadde ingen planer om å kjøpe vugge, men
Tordensky Skrevet 28. januar 2013 #7 Skrevet 28. januar 2013 (endret) Ikke nødvendigvis. Vuggen vår er mye mindre enn sprinkelsengen så det er nok derfor den går greit. Småen vil ikke sove i spinkelsengen fordi den er for stor og åpen. Hjalp ikke å bygge rundt ham for å gjøre det lunere og tryggere. Vuggen og vognbagen sover han godt i :-) Men det er nok ulikt fra baby til baby. (men det er ikke uvanlig at de trives i "trangere" reder, er jo vant til lunhet og nærhet fra magen) Edit: Småen er 3 måneder og sover fortsatt i bagen. Har ikke fått bruk for sprinkelsengen enda, selv om den ble kjøpt inn i god tid før fødsel :-P Endret 28. januar 2013 av Tordensky
Nikamo Skrevet 28. januar 2013 #9 Skrevet 28. januar 2013 Vi kjøpte dyne på Ikea, og den er for det første veldig stor til en nyfødt. I tillegg har den helt spesielle mål, som kun passer til Ikea-sengetøy. For det tredje er den relativt tynn, så den passer best som sommerdyne
Blomstogbier Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 28. januar 2013 Ok Jeg må ha sommerdyne da, men dumt hvis den er veldig stor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå