Gå til innhold

Tidlig ul. Hvem ha vært? Hvorfor? (Altså før uke 12)


minni09

Anbefalte innlegg

Jeg var i dag. Ville nok venta til uke 12, men jeg hadde influensa og høy feber i begynnelsen av januar. Og så stod det en lang artikkel i Aftenposten like etter at det kan være veldig skadelig/ dødelig så tidlig i svangerskapet for fosteret.

 

Orket ikke bekymre meg mer, så ville vite...

 

Og heldigvis var alt fint! Så hjerte banke;)

Nå er bare å krysse fingre for at det fortsetter slik. Nurket stod av feberen- det var godt;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i uke 7+3, pga at jeg har mistet mange ganger. Alt bra så langt! Skal tilbake om en uke, håper alt fortsatt er bra da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært... Mest fordi jeg hele tiden går å tror at noe er galt ( helt håpløst ,i know) var litt for tidlig med tanke på at jeg bare var 8+1 så vi tenker oss tilbake om noen uker... Men fikk både se å høre det lille hjertet slå <3 og fikk med oss et 3D bilde av en liten reke Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i dag!!! Gruer og gleder meg på samme tid... Er 8+2 nå og går stadig og bekymrer meg for at ting ikke er bra med den lille, så trenger å få det sjekket slik at jeg kan slappe av! Håper virkelig alt ser bra ut, ellers tror jeg at jeg får meg en knekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på torsdag. Blir spennende å se om alt er ok inni der, og få en mer sikker termindato. Tror det stemmer noenlunde med det jeg tror (at jeg er i uke 10 nå), men ikke helt sikkert siden jeg ikke har hatt regelmessig mens det siste året. Håper det er én frisk krabat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært en gang allerede, og skal en gang til i morgen. Jeg får fordi jeg har mista flere ganger. Jeg gruer meg så hinsides, klarer ikke å forestille meg at jeg får se noe annet enn et svart hull! Er så irritert på meg selv fordi jeg er så negativ... Jeg er jo gravid! Klarer heldigvis å kose meg mer i hverdagen, er selve ultralyden som er hinsides skummel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var idag! :) Vi har vært hos privat jordmor. Vi har prøvd en stund og jeg har slitt litt med å slappe av og tenke at vi faktisk har fått det til. Idag fikk vi se et lite hjerte som banket fint! Jeg var litt nysgjerrig på om det kunne være flere også, så greit å få sjekket det. Jeg er 9 uker nå.

 

Med førstemann så tenkte jeg ikke tanken engang, på å dra på tidlig ultralyd, så var litt mer avslappet den gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her ble det bare en drittopplevelse desverre :'( Jordmor fant bare en "oppklarning" (som hun kalte det) inni livmora, men kunne ikke visualisere noe embryo.... Skjønner ikke dette i det hele tatt jeg :( Hvordan kan man ha ALLE symptomer og være i sååå dårlig form uten at det er noe embryo der??? Og at jeg er mye kortere på vei enn antatt stemmer ikke, for jeg testet jo positivt før IKM....

 

Nå er jeg bare så lei meg og deppa at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her ble det bare en drittopplevelse desverre :'( Jordmor fant bare en "oppklarning" (som hun kalte det) inni livmora, men kunne ikke visualisere noe embryo.... Skjønner ikke dette i det hele tatt jeg :( Hvordan kan man ha ALLE symptomer og være i sååå dårlig form uten at det er noe embryo der??? Og at jeg er mye kortere på vei enn antatt stemmer ikke, for jeg testet jo positivt før IKM....

 

Nå er jeg bare så lei meg og deppa at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.... :(

 

Huff , nå ble jeg lei meg :(

Skulle ønske jeg kunne gi deg svar men det eneste jeg kan gjøre er å sende varme tanker og en god klem...

Kan du ikke ringe en god venninne eller ta en lang og god prat med mannen så fu får ut litt tårer ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her ble det bare en drittopplevelse desverre :'( Jordmor fant bare en "oppklarning" (som hun kalte det) inni livmora, men kunne ikke visualisere noe embryo.... Skjønner ikke dette i det hele tatt jeg :( Hvordan kan man ha ALLE symptomer og være i sååå dårlig form uten at det er noe embryo der??? Og at jeg er mye kortere på vei enn antatt stemmer ikke, for jeg testet jo positivt før IKM....

 

Nå er jeg bare så lei meg og deppa at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.... :(

 

Huff , nå ble jeg lei meg :(

Skulle ønske jeg kunne gi deg svar men det eneste jeg kan gjøre er å sende varme tanker og en god klem...

Kan du ikke ringe en god venninne eller ta en lang og god prat med mannen så fu får ut litt tårer ?!

 

Takk for det. Jo, jeg fikk grått så mye i går at det ble tomt for tårer tror jeg... Mannen prøvde å trøste meg og oppmuntre meg, men ga nok opp til slutt :( Jeg kan på en måte skjønne at han ikke greier å sette seg inn i hvor tungt dette føles for meg, men likevel er det vondt at ingen forstår... Godt man har dette forumet da, så man får trøst fra andre i lignende situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd rett etter vi fant ut at jeg var gravid. Hadde brunlige blødninger og trodde det var mensen. Fikk komme på ultralyd og legen var usikker på lengde på svangerskapet, rundt 6 uker kanskje, men mente at han så hjerte flimmer så han kunne ikke si noe sikkert. Så positivt har det aldri vært for oss. Skal på ny ultralyd i neste uke. Spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd nr 2 i dag, 10+3. Alt bra, og den lille rørte på seg og hjerteslagene var perfekte :-) får ekstra ultralyder pga habituell abort. Ser ut til å gå bra denne gangen, da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har og vært på to til nå (har mistet noen ganger så får litt ekstra oppfølging.) Var på en kjempetidlig mellom 4+0 og 4+4 og en gang ca 6+2 og 6+6. Og på den siste fik vi se en liten pipelort med hjerte som banka! Ble så glad! Så nå får det værsågod fortsette sånn. :) Skal tilbake neste onsdag når jeg er mellom 8+2 og 8+6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i uke 9, og skal igjen i uke 11 for kontroll. Første gangen for å fastsette termin, men så oppdaget de litt feil (på meg, ikke baby), så de vil følge med.

 

Synes det er godt å bli fulgt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planlagt å ta en tidlig UL siden jeg har vært syk i 2 uker nå... Først fikk jeg influensa, deretter omgangssyke. Har nettopp fåt vite at moren min (som har hatt samme tingene) ble diagnostisert med lungebetennelse OG fugleinfluensa ! Er livredd for at noe har gått galt inne i magen nå... :( Gleder meg til legetime i morgen hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var igår, er 8+5 idag=) var på vika fysikalske i oslo og fikk se klart og tydelig både hjertet og en overraskende tydelig babyfigur! hadde med kjæresten og for han var det veldig stort, hittil har det jo liksom bare vært jeg som har merket alle forandringene i kroppen..

fikk bilde vi stolt kunne vise frem til familien og er veeldig glad nå selv om det fortsatt er en kritisk fase som gjenstår..

var der mest fordi jeg plutselig mistet alle symptomene tidligere i uken og da ble jeg så nervøs! men gyn. sa at jeg nok bare var veldig heldig som følte meg så plutselig frisk så tidlig da dette som regel ikke skjer før rundt uke 12 og nå håper jeg på å slippe mer av kvalmen jeg har slitt sånn med hittil=)

 

huuurrraaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede vært 3 ganger. Har exu bak meg og flere aborter, derfor tidlig ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 7+5 for å sjekke at alt var der det skulle være, at det var liv etc.

Vet av erfaing at magen kommer tidlog, og det er usannsynlig å skulke det til uke 12 som jeg ideelt ville ønsket. Da er det jo greit å sjekke at alt er på stell :)

 

Og joda. Er 8+1 og sliter med å skjule tuten..... Selvsagt er det større og mer oppblåst om kvelden, men ar ikke sjans til å gå med vanlige buser lukket. "Hårstikk fra knappehull til knapp"-trikset nå i bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Klarte ikke holde meg i dag, og brukte ul-apparatet på jobb ;-) Er 7+2 i dag. Reke med hjertebank identifisert! Det var koselig :-) Vet ikke om det har blitt noe mer virkelig da -P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på to. En 6+3 og en i går 8+1. Fikk se hjertet slå begge ganger og i går fikk vi også høre d:) deiligste lyden i hele verden. 152 slag i min. Jeg er utredet for habituell abort og får derfor tett oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

vi trodde en stund vi hørte til her på september og vil gjerne høre hva dere mener rundt den triste opplevelsen vår..

 

Forrige fredag var jeg og samboeren min på utvendig ultralyd hos ei privat jordmor.Vi trodde vi var i uke 11 siden siste menstrasjon var litt kortere i starten av januar og da trodde vi det hadde vært en slik feste blødning.Etter noen minutter på ultralyd sist fredag sa jordmoren jeg har triste nyheter til deg..Det er ikke noe foster her bare tykkere livmorhalsvegger og det kan være du har en mola siden du har graviditets symptomer(ømme pupper,litt verk i magen og tretthet) Hun bestilte en utskrapnings time mandagen etter til meg og vi ble veldig lei oss..

 

Men jeg nektet å tro det var en mola...Hadde ingen av likhetstrekkene og på ultralyd bilde kunne man ikke se noe blærer i livmoren...Så stakk ned på legevakten helt knust dagen etter og de tok blodprøve,GU og urin prøve.Hcgen var på 8943 og positiv urinprøve. Legen sa at alle tegn her viser at du er nok heller 5+4 uker på vei...Og da kan man ikke se noe på utvendig ultralyd...Og ba meg avlyse utskrapningen..

 

Sitter å venter på svar på andre blodprøve i dag og er verdien ca 10-15000 hcg så er vist nok alt ok foreløpig...Men sitter jo med litt angst på hva jeg har i magen...samboeren min sier vi skal vente med ny ultralyd til uke tolv..Hva hadde dere gjort?

 

Hilsen ei som er gravid for første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kokosbolla,

 

Håper du bare er kortere på vei enn du trodde!

Jeg har selv hatt en partiell mola, som er noe litt annet, men jeg har lært en god del om komplett mola også i denne prosessen. Jeg er lei meg for at legen skremte deg med det før dere vet noe mer. Jeg synes det virker usannsynlig, for som du selv sier ville livmoren ha vært full av blærer. I tillegg ville hcg ha vært MYE høyere, man har gjerne hcg på over en million ved mola.

 

Håper du bare er kortere på vei enn du trodde, hold oss oppdatert da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...