Gå til innhold

Hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått invilget støttekontaktordning til gutten vår på 5 år som har Downs

Støttekontakten er en ung jente som i mange år har vært passepike for gutten vår og moren hennes står som ansvarlig siden hun er under 18 år.

Det er snakk om likt antall timer i uken nå under ordningen som tidligere barnepass.

Forskjellen er at tidligere var både hun og jeg litt mer fleksible med både tid og sted Jeg kjørte de til ulike aktiviteter og hun var her og spiste kvelds og hjalp til med kveldsstellet av og til.

Nå etter at det har blitt offisielt så er det faste dager til fast tidspunkt og hun har ftt beskjed av faren om å være kort og konsis ved levering.

Mandagen tar hun han med på barnetrim fra 17-19 og torsdag samme tid men til ulike aktiviteter avhengig av været.

Tidligere så har som sagt jeg eller mannen min bringt og hentet til aktiviteter men er det ikke egentlig støttekontakten eller i dette tilfellet hennes foreldre som skulle tatt seg av den biten.

Mannen min kommer ikke hjem før rundt 16.30 for normalt å ha en time før han skal ta fjøsstellet. Slik det har blitt nå så må han da hive i seg middag for så å kjøre avgårde med dem på barnetrimmen.

Synes dette blir mer stress enn avlastning

Jeg har flere barn og vet alt om hektiske hverdager men denne ordningen skulle jo nettopp lette litt på det, var tanken.

Vil gjerne ha andres syn på saken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som mer arbeid enn hjelp. Men jeg kjenner ikke til regelverket. Kanskje du skulle sjekke opp i det?

Skrevet

Hva står i kontrakten angående hvem som skal kjøre og ikke kjøre? Kontakt evt kommunen for å få svar, for det høres ut som om du kan ha rett... Om det er støttekontaktens oppgave må dere forlange at hennes foresatte kjører om de har godkjent at hun skal jobbe der og påtatt seg ansvaret for å dekke inn der hun ikke klarer det på grunn av alder.

At man holder fast ved avtalt arbeidstid ser jeg ikke problemet i egentlig, det gjøre vi andre jo også.

Anonym poster: 6ecabc475fd07060031e0b392cd7a693

Skrevet

Kan ikke huske vi skrev noe konkret om det i kontrakten men skal ta kontakt med kommunen i morgen.

Ser at det kan fremstå som at jeg syns faste tider er negativt men med dt så tenkte jeg mer på at hvis alt skal gå riktig for seg nå så må det gjelde på alle plan.:)

Likevel litt bemerkelsesverdig at den gode tonen som jeg og jenta har hatt i alle år plutselig skal bli så formell og negativt ladet nesten.

Har på ingen måter utnyttet denne jenten det har isåfall gått begge veier.

Jeg har hjelpt henne med faglige og praktiske ting.

Det var jeg som foreslo å la henne bli støttekontakt istenfor bare passeepike slik at hun kunne få litt høyere lønn og kunne dokumentere jobben, men nå er det nesten som jeg angrer på hele greien.

Vil jo ikke at det skal ødelegge det fine forholdet våres men jeg føler foreldrene hennes bidrar til det!

Skrevet

Synes det er litt rart at dere må hente og levere de når de skal på aktiviteter. Jeg ville trodd det var støttekontakten som stod for den biten.

Jeg har også ett barn med en diagnose, er 5 år samme som ditt barn. Hvem kontakter man angående støttekontakt? Er det kommunen eller NAV? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...