Gå til innhold

Dumt å dra på Ultralyd alene? Uke 9.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tilbud om tidlig ultralyd i morgen, da jeg ba om å få time litt tidligere enn først bestilt. Er så bekymret for om alt står bra til med den bittelille. Problemet er bare at mannen ikke har mulighet til å være med i morgen. Han syntes det gikk greit om jeg dro alene, men er det "vanlig" å gjøre det da? Synes det er litt trist å dra alene også, samtidig som jeg veldig gjerne vil komme meg i vei så fort som mulig!

Anonym poster: 394ba0d1b6c1c55601febe2c420fd338

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg var alene første gang i første svangerskap. Syns ikke det var dumt

Skrevet

Okei, takk :) Kanskje jeg bare skal gjøre det da. Har spurt om mamma kan bli med meg, så får se hva hun svarer. Dette er mitt tredje barn, så har heldigvis vært borti ultralyd før, bare ikke så tidlig. Har heller aldri vært så bekymret tidligere, så greit å få sjekket.

Skrevet

Men ærlig talt! NOE må da vi kvinner klare uten å måtte holde lanke med mannen?!

Hadde ikke kosta meg en kalori å dra på ultralyd alene!

Anonym poster: 97cdbdaf1f9dc6888a2cd6961bb86f2c

Skrevet

Så tidlig ul er vel innvendig ? Det var ihvertfall det jeg tok. Kunne ikke falt meg inn å ha med noen da....

Skrevet

Jeg var på UL i uke 11 grunnet blødninger. Tenkte ikke på å ha med noen engang.. :P Det går nok bra alene, lykke til :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hyggelig å ta med mor da :) jeg hadde med min bestemor en gang, og hun hadde aldri sett sånt før! Var jo så stas. Var mye alene og, men fikk UL hver gang jeg var hos jordmor pga leie da

Gjest Gullguttene
Skrevet

Jeg var på tidlig ul alene både første og andre svangerskap. Tenkte ikke noe over det, syns ikke det var trist. Pappaen var med på begge ordinære ul. Og i første svangerskap var han med på 3D ul mot slutten, og andre gangen ikke fordi han var syk. Jeg har gleda meg like mye hver gang, uavhengig om han skulle være med eller ikke.

Men du kan jo ta med deg noen andre om du er nervøs for dårlig nytt?

Skrevet

Innvendig UL det ja sikkert, det tenkte jeg ikke på faktisk.. Ja da blir det i hvert fall rart å skulle ha med mamma :P

Da går det vel bra alene da.

Skrevet

Aldri vært på innvendig UL før, så vet egentlig ikke hvordan det er og om det da er rarere å ha med meg noen eller dra alene :P

Skrevet

Jeg har tatt UL i uke 8-9, utvendig. Var nok til å se antall foster, urinblære, hjerteaktivtet osv.

Skrevet

Innvendig ul foregår i gynekologstol vanligvis, med en probe oppi der.

Jeg hadde aldri tatt noen med til gyn.undetøkelse. Ei heller innvendig ul.

Skrevet

Det er velikke det faktum at det er så "trist" om mannen ikke er med som er poenget vel, poenget må vel være om man evt får dårlige nyheter og ikke har noen osm kan dele det med deg?

Eller om du får viktig info som du ikke husker fordi du ble tatt på senga osv, det er da det er fint å være begge to, å dele på evt dårlige nyheter.

jeg klarer fint å gjøre masse alene jeg, men så er det kjekt å være to om man virkelig skulle trenge det...

Anonym poster: 2ba7dbd002ed08ba9328e1a63f58e6a0

Skrevet

Det er velikke det faktum at det er så "trist" om mannen ikke er med som er poenget vel, poenget må vel være om man evt får dårlige nyheter og ikke har noen osm kan dele det med deg?

Eller om du får viktig info som du ikke husker fordi du ble tatt på senga osv, det er da det er fint å være begge to, å dele på evt dårlige nyheter.

jeg klarer fint å gjøre masse alene jeg, men så er det kjekt å være to om man virkelig skulle trenge det...

Anonym poster: 2ba7dbd002ed08ba9328e1a63f58e6a0

Ja, selvfølgelig var det det jeg mente, selv om det kanskje ikke kom frem. Men får sikkert alltids noen til å hente meg om det skulle vise seg å bli triste nyheter..

Skrevet

Jeg dro alene for å sjekke at alt sto bra til,mot det var mest for å berolige meg selv så følte ikke noe behov for å ha med mannen. Viste seg at det var to inni der, men da var det det jo morsomt å vise frem bildene da jeg kom hjem. Ham har vært med på 3-4 ultralyder til nå, og må nok blir med på noen av de siste også, mulig jeg ikke orker å dra selv.

Skrevet

Hehe, ja det hadde jo ikke vært det verste å få vite at det var to der da :) Mye bedre enn ingen i hvert fall!

Skrevet

Jeg lå på en benk tildekt og ingen, ikke en gang legen ser noe. Innvendig så tidlig mange plasser.

Skrevet

Har du ikke annet valg så drar du alene :) Jeg hadde med mannen. Nei, ikke fordi jeg ikke klarer å gjøre noe uten han, men fordi vi har fått dårlige nyheter på ul som jeg absolutt ikke hadde taklet å gå gjennom alene. Føler det er en trygghet å vite at jeg har mannens støtte dersom noe sånt skulle skje igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...