Gå til innhold

Ang. svangerskapskvalme. Sykmeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 7+6 på vei. Nå har kvalmen kommet for fullt og jeg kom meg ikke på jobb i dag. Jeg er mer eller mindre konstant kvalm og kaster opp hver gang jeg putter noe i munnen eller lukter en spesiell lukt.. Jeg er dermed kjempe sliten. Har vært veldig kvalm siste uken og så vidt orket jobb, men nå går det bare ikke. Skal til legen i morgen. Tror dere det er mulighet for en sykmelding en ukes tid eller er det vanlig å jobbe når man er gravidkvalm/kaster opp? Jeg jobber i barnehage. Vi mangler folk på jobb for tiden og jeg har sjelden pause. Noe ekstra pauser er det dermed umulig å få. Dette er nr 4. Har aldri vært så kvalm og kastet opp så mye i mine tidligere graviditeter.

Anonym poster: 0d4e5b2cb9704ec7241edebae8a608d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fult mulig å bli sjukemeldt. Jeg er 13+3 og har vært sjukemeldt siden jeg var 5+5. Har fått for to-tre uker i slengen, og er nå sjukemeldt til 10. Februar. Da vil jeg være 15+2.

Håper da at kvalmen og spyinga skal gi seg.

Forklar hvordan du har det. Ingen lege kan tvinge deg på jobb i den formen du er i.

Skrevet

Jeg ble sjukmeldt. Jeg jobber også i en barnehage og jeg klarte ikke det lenger... Jeg ble sjukmeldt 5 uker (+ 3 dager egenmelding + 1 uke ferie). Kom tilbake på jobb i uke 14 selv om jeg fortsatt var dårlig. Jeg sluttet å kaste opp i uke 20. Jeg klarte ikke å gjøre noen ting hjemme (lå på sofa hele dagen) så det var ikke mulig å jobbe heller...

Skrevet

jeg ble sykemeldt pga svangersapskvalme... kastet opp flere ganger til dagen. viste seg å være hyperemisis. når du er så kvalm orker du jo ikke å være på jobb. det er ikke din feil at du er kvalm, og det er ikke ditt problem at det er lite folk på jobb. tenk på deg selv nå... ta vare på deg selv. du har all rett til sykemelding, og du bør ta den for din egen del.

jeg husker så godt hvordan det var... og gruer meg litt til neste svangerskap for det kommer ofte igjen..;)

håper det går fort over hos deg.

husk å drikke masse vann!!! det er så lett å bli dehydrert, og da blir du bare enda mer kvalm. ond sirkel... så prøv vertfall å drikke mye... prøv å spis eple, dundersalt, ren pasta eller spaghetti med bittelitt ketsjup. cola?

lykke til... husk det varer ikke for alltid..:) selv om d føles slik..;)

Anonym poster: e2ade895ac9ad4943a58f60f97ed0352

Skrevet

Ok, da får jeg satse på at jeg får en sykmelding. Jeg ligger i sengen hele dagen jeg også. Orker minst mulig pga kvalmen og så er jeg utmattet og svimmel pga lite næring. Jeg kaster jo opp etter hvert måltid. Håper virkelig det er over på en uke eller to.

Anonym poster: 0d4e5b2cb9704ec7241edebae8a608d2

Skrevet

Jeg var sykemeldt pga kvalme og oppkast frem til etter ultralyd (det gav seg desverre sent). Ikke noe kjekt å være sykemeldt så lenge, men det var absolutt nødvendig.

Skrevet

det er helt forferdelig <3 prøv å ha det så konfertabelt så mulig...å går det ikke over snart, ikke vent for lenge med å gå til legen å spørre om hjelp. de la meg etterhvert inn for å få væske. det hjalp med en gang!!! så kjenner du på kroppen at det er gått for langt, ikke gi deg før du får komme deg på sykehus litt. det hjelper så masse!!

Anonym poster: e2ade895ac9ad4943a58f60f97ed0352

Skrevet

Jeg skal også til legen i morgen og be om sykemelding p.g.a. kvalme! Er 8+1 nå og jobber også i barnehage (ped.leder)... Har to barn hjemme som krever sitt også, så det går bare ikke..

Skrevet

jeg er nå høygravid og har vært sykemeldt for svangerskapskvalme ( hyperemesis) hele svangerskapet.. Denne kvalmen er ikke noe å spøke med, en helt forferdelig tilstand å være i.. kom deg til legen og skaff deg sykemelding..

hvil, spis ofte om du klarer, og drikk masse vann. Hvis du ikke får i deg noe kan du legges inn å få væske på sykehuset <3

God bedring til deg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt i mange uker for det.. og jeg er ingen unnasluntrer. Jeg er alltid på jobb og jobber mer enn de fleste der.Kvalmen er ikke holdbart, og deft er vel en grunn for at den kommer!:) Slapp av og ring legen

Anonym poster: 4e47b8b71a85e6414be7f290c3be78fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...