Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 En lang historie men har endelig klart å fortelle min mor noe av det jeg føler når hun foreksempel ikke ringer på over 5 uker men har vært med de andre søsknene mine. Hvordan det virker som at hun ikke vil bli kjent med mine barn men er verdens beste bestemor for tanteungene mine... Forskjellsbehandling ja... På fredag forklarte jeg henne det og hun sa hun skulle ringe på lørdag. Har enda ikke hørt noen ting fra henne.. En ganske så sårbar melding ble sendt og føler meg latterliggjort når jeg venter på at min egen mor skal ringe meg.. Begynte å gråte på torsdag for jeg skjønner ikke hvorfor min egen mor ikke kan klare å være mot meg slik som hun er med de andre søsknene mine.. Hun endret jobb osv bare for å hjelpe til hos den ene, drar på turer hit og dit med den andre med den n'te nye typen.. Mot meg er hun spydig, nedlatende og klarer ikke å rose, og svigerfamilien min ble målløse ovenfor hennes oppførsel i min eldstes dåpsselskap. Jeg klarte endelig å si ifra til henne om hva jeg følte og mente, fikk bare beskjed om å bremse ned litt og skjerpe meg... Er jo tross alt min mor så ikke rart jeg ønsker at hun skal se likt på meg som med de andre... Bare et lite sukk fra meg... Anonym poster: c8062c23a552882f51f69815e27b6b4f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Huff, dette hørtes ikke bra ut. Kanskje på tide å kutte henne ut, rett og slett? La henne ta kontakt og hellere bli positivt overrasket når hun endelig gjør det? Bare fordi hun er mor trenger hun jo ikke å være verdens beste person... Det er tydeligvis bare en som kan gjøre noe med dette, HI, og det er deg selv. Ta hensyn til dine egne følelser fremover - det er ingen som fortjener å ha et slikt forhold til moren sin. Overvei om det da ikke er bedre med ikke noe forhold og legg energien din i svigerfamilien. Anonym poster: 7d219ef89fd398657f08cd8b262aab76
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Huff, dette hørtes ikke bra ut. Kanskje på tide å kutte henne ut, rett og slett? La henne ta kontakt og hellere bli positivt overrasket når hun endelig gjør det? Bare fordi hun er mor trenger hun jo ikke å være verdens beste person... Det er tydeligvis bare en som kan gjøre noe med dette, HI, og det er deg selv. Ta hensyn til dine egne følelser fremover - det er ingen som fortjener å ha et slikt forhold til moren sin. Overvei om det da ikke er bedre med ikke noe forhold og legg energien din i svigerfamilien. Anonym poster: 7d219ef89fd398657f08cd8b262aab76 Har vurdert å kutte ut kontakt men det min familie har vært flinke på og er flinke på er å gi meg en utrolig dårlig samvittighet. De kan vri om på alt og få meg til å tro det er min feil. Selvom jeg vet det ikke er det. Svigers kan ikke fatte og begripe dette her for de skjønner ikke hvordan det går og behandle sitt eget barn slik. Svigers har virkelig tatt meg under vingene og har tilogmed funnet en løsning for at jeg kan jobbe hjemmefra.. Hvordan manne seg opp til å kutte ut kontakten...? :-/ Anonym poster: c8062c23a552882f51f69815e27b6b4f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 Sympati-klem Takk Anonym poster: c8062c23a552882f51f69815e27b6b4f
Elsker livet Skrevet 28. januar 2013 #6 Skrevet 28. januar 2013 Er du eldst? Slik at de alltid har forventet mer av deg?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #7 Skrevet 28. januar 2013 Er du eldst? Slik at de alltid har forventet mer av deg? Nei, jeg er den yngste. Anonym poster: c8062c23a552882f51f69815e27b6b4f
Elsker livet Skrevet 28. januar 2013 #8 Skrevet 28. januar 2013 Er du eldst? Slik at de alltid har forventet mer av deg? Nei, jeg er den yngste. Anonym poster: c8062c23a552882f51f69815e27b6b4f Ok, tenkte kanskje jeg hadde en forklaring på hvorfor, uten at det var noe greiere av den grunn.
HvittHus Skrevet 28. januar 2013 #9 Skrevet 28. januar 2013 Huff, dette hørtes ikke bra ut. Kanskje på tide å kutte henne ut, rett og slett? La henne ta kontakt og hellere bli positivt overrasket når hun endelig gjør det? Bare fordi hun er mor trenger hun jo ikke å være verdens beste person... Det er tydeligvis bare en som kan gjøre noe med dette, HI, og det er deg selv. Ta hensyn til dine egne følelser fremover - det er ingen som fortjener å ha et slikt forhold til moren sin. Overvei om det da ikke er bedre med ikke noe forhold og legg energien din i svigerfamilien. Anonym poster: 7d219ef89fd398657f08cd8b262aab76 Har vurdert å kutte ut kontakt men det min familie har vært flinke på og er flinke på er å gi meg en utrolig dårlig samvittighet. De kan vri om på alt og få meg til å tro det er min feil. Selvom jeg vet det ikke er det. Svigers kan ikke fatte og begripe dette her for de skjønner ikke hvordan det går og behandle sitt eget barn slik. Svigers har virkelig tatt meg under vingene og har tilogmed funnet en løsning for at jeg kan jobbe hjemmefra.. Hvordan manne seg opp til å kutte ut kontakten...? :-/ Anonym poster: c8062c23a552882f51f69815e27b6b4f Behøver du gjøre noe aktivt da? Hvis du lar være å ta kontakt via sms, telefon og face, vil kontakten nok bli minimal siden det ser ut som det er du som står for initiativet.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #10 Skrevet 28. januar 2013 skulle nesten tro du egentlig ikke var i familie med dem. Du er ikke adoptert, eller unnfanget ved utroskap eller slike ting? slik at famlien din har ett annet syn på deg. Uansett, dette hadde ikke jeg giddet å være en del av. Selv om det er sårt så bare ha en overfladisk forhold til dem...bare svar på konkrete ting, ikke spør om noe. Vet det er kjempevanskelig å gjøre, men du må bare bestemme deg Anonym poster: b535606ee3ebed76adb71105bd13a3fa
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #11 Skrevet 28. januar 2013 Er du eldst? Slik at de alltid har forventet mer av deg? Nei, jeg er den yngste. Anonym poster: c8062c23a552882f51f69815e27b6b4f Ok, tenkte kanskje jeg hadde en forklaring på hvorfor, uten at det var noe greiere av den grunn. Ja, hadde det bare vært så enkelt.. Er jo slik det er for de eldste i de fleste tilfeller.. Anonym poster: c8062c23a552882f51f69815e27b6b4f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #12 Skrevet 28. januar 2013 Huff, dette hørtes ikke bra ut. Kanskje på tide å kutte henne ut, rett og slett? La henne ta kontakt og hellere bli positivt overrasket når hun endelig gjør det? Bare fordi hun er mor trenger hun jo ikke å være verdens beste person... Det er tydeligvis bare en som kan gjøre noe med dette, HI, og det er deg selv. Ta hensyn til dine egne følelser fremover - det er ingen som fortjener å ha et slikt forhold til moren sin. Overvei om det da ikke er bedre med ikke noe forhold og legg energien din i svigerfamilien. Anonym poster: 7d219ef89fd398657f08cd8b262aab76 Har vurdert å kutte ut kontakt men det min familie har vært flinke på og er flinke på er å gi meg en utrolig dårlig samvittighet. De kan vri om på alt og få meg til å tro det er min feil. Selvom jeg vet det ikke er det. Svigers kan ikke fatte og begripe dette her for de skjønner ikke hvordan det går og behandle sitt eget barn slik. Svigers har virkelig tatt meg under vingene og har tilogmed funnet en løsning for at jeg kan jobbe hjemmefra.. Hvordan manne seg opp til å kutte ut kontakten...? :-/ Anonym poster: c8062c23a552882f51f69815e27b6b4f Behøver du gjøre noe aktivt da? Hvis du lar være å ta kontakt via sms, telefon og face, vil kontakten nok bli minimal siden det ser ut som det er du som står for initiativet. Det er sant. Kan jo bare la være å være den som tar kontakten ja! Takk Anonym poster: c8062c23a552882f51f69815e27b6b4f
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #13 Skrevet 28. januar 2013 skulle nesten tro du egentlig ikke var i familie med dem. Du er ikke adoptert, eller unnfanget ved utroskap eller slike ting? slik at famlien din har ett annet syn på deg. Uansett, dette hadde ikke jeg giddet å være en del av. Selv om det er sårt så bare ha en overfladisk forhold til dem...bare svar på konkrete ting, ikke spør om noe. Vet det er kjempevanskelig å gjøre, men du må bare bestemme deg Anonym poster: b535606ee3ebed76adb71105bd13a3fa Svigermor lurte på det en gang for hun syns jeg ser litt utenlandsk ut. Retning mot spansk/brasil/italiensk.. Hadde nesten vært en lettelse for da hadde det vært en forklaring! Orker ikke mer av dem nå for jeg merker jeg kun tenker på dette, så Jeg gidder ikke mere nei! Takk for svar! Anonym poster: c8062c23a552882f51f69815e27b6b4f
Hønemor30 Skrevet 28. januar 2013 #14 Skrevet 28. januar 2013 Noen ganger må man gå i seg selv å tenke på hvilke mennesker man vil ha i livet sitt. Og vil du ha mennesker i livet ditt som hele tiden trekker deg ned, og tråkker på deg? Du må tenke igjennom om det er det du ønsker med livet ditt. Høres ut som du har en flott svigerfamilie,mann og barn. Kan ikke det være nok? Jeg forstår behovet etter annerkjennelse fra egen mor, men nå er det jo en gang sånn at vi ikke kan velge våre foreldre. Ei heller forandre på mennesker. Så kanskje er det like greit å kutte de ut, og ha minst mulig kontakt. Jeg forstår det er sårt, og det vil det sikkert være en stund. Men jeg tror, ut i fra det du forteller her at livet ditt vil være mye bedre uten. Du sier jo hun aldri ringer så for din del å kutte kontakten blir vel den enkleste jobben, følelsene rundt det den tyngste. Slett henne fra sosiale medier, så slipper du få alt opp der. Lykke til, jeg håper du finner ut av det som er best for deg! Klem
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #15 Skrevet 28. januar 2013 Midt oppi akuratt det samme . Jeg kuttet dem ut ,og det virker som om det var likegreit .Har ikke hørt noe ifra dem heller . Jeg orket og hadde ikke ork til å ofre en eneste tanke til .Eller en eneste følelse for alt det urettferdige . KUTT dem ut . man vet ikke hva man har før man har mistet det . Anonym poster: 1888df8d7b76e170968ba6d5c5ffc941
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #16 Skrevet 29. januar 2013 Noen ganger må man gå i seg selv å tenke på hvilke mennesker man vil ha i livet sitt. Og vil du ha mennesker i livet ditt som hele tiden trekker deg ned, og tråkker på deg? Du må tenke igjennom om det er det du ønsker med livet ditt. Høres ut som du har en flott svigerfamilie,mann og barn. Kan ikke det være nok? Jeg forstår behovet etter annerkjennelse fra egen mor, men nå er det jo en gang sånn at vi ikke kan velge våre foreldre. Ei heller forandre på mennesker. Så kanskje er det like greit å kutte de ut, og ha minst mulig kontakt. Jeg forstår det er sårt, og det vil det sikkert være en stund. Men jeg tror, ut i fra det du forteller her at livet ditt vil være mye bedre uten. Du sier jo hun aldri ringer så for din del å kutte kontakten blir vel den enkleste jobben, følelsene rundt det den tyngste. Slett henne fra sosiale medier, så slipper du få alt opp der. Lykke til, jeg håper du finner ut av det som er best for deg! Klem Takk for svar Jo, det er nok det beste og fokusere på det beste i livet. Jeg er i hvertfall heldig som har en super svigerfamilie, for dem er virkelig de beste Er sårt å ikke få noe tilbake når man prøver og prøver; og det uansett er feil. Så skal gjøre noe jeg har tenkt på på lenge; Å kutte ut kontakten fremtil de kanskje vil ha meg i livet.. Mine barn har i hvertfall en fantastisk farmor og farfar som de elsker så det er mer enn nok Takk for oppløftende svar Anonym poster: c8062c23a552882f51f69815e27b6b4f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #17 Skrevet 29. januar 2013 Midt oppi akuratt det samme . Jeg kuttet dem ut ,og det virker som om det var likegreit .Har ikke hørt noe ifra dem heller . Jeg orket og hadde ikke ork til å ofre en eneste tanke til .Eller en eneste følelse for alt det urettferdige . KUTT dem ut . man vet ikke hva man har før man har mistet det . Anonym poster: 1888df8d7b76e170968ba6d5c5ffc941 Nesten godt at flere kjenner til den følelsen! Orker ikke å bruke energien min på dem lenger selv. Så får se om de merker at jeg ikke tar kontakt. Anonym poster: c8062c23a552882f51f69815e27b6b4f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #18 Skrevet 29. januar 2013 Min mor hadde det nogenlunde slik med sin mor.. Hun følte gjennom hele oppveksten at hun bare var til bry, og har aldri gjort noe som er bra nok. Hennes to eldre søsken er vellykkede, mens mamma er familiens sorte får. Gjennom livet har hun tatt noen "feil" valg, og de har ført til enda dårligere forhold. Det har aldri vær noe støtte å hente for henne. Hun er som deg yngst, og teorien vår er at hun rett og slett ikke var ønsket. Familien var muligens "perfekt" med to noenlunde tette barn, og så kom mamma og ødela idyllen.. Anonym poster: 108755a1ff5c4207030a039bf1e22281
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #19 Skrevet 29. januar 2013 Bli voksen da. ja det gjør vondt og det sårer.. men halo... du må bare se at du ikke kan endre din mor.. men deg selv... om du ikke liker å bli behandlet slik sier man i frå å tar et steg tilbake frå de man ikke blir behandlet godt av. du har din familie der hos deg. barn og mann. du er den sterkeste i kullet av deg å dine søsken. husk på det.. ;-) din mor får nok dette på samvittigheten til slutt... men nå må du ta deg sammen å opp å hoppe. du er selv mamma nå.. :-) Anonym poster: e10f52a0d52c06fa855b96b0ab0f3c56
Gjest Julia1984 Skrevet 29. januar 2013 #20 Skrevet 29. januar 2013 Jeg støtter de som sier at du skal bryte kontakt, gå i "hi" om du skjønner. La de ta initiativet, ikke bare første gangen - men en god stund fremover. Du har som du sier en fantastisk svigerfamilie som har tatt deg under sine, , altså du har da en FAMILIE som er glad i deg. Bor du langt fra foreldre og søsken? Tar søsknene dine noe kontakt med deg? Livet er kort (høres som en klisje, men det er jo sant), velg hvem du vil ha i livet ditt og da velg klokt - velg de som gjør deg godt, som løfter deg og beskytter deg. Send meg gjerne en pm
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #21 Skrevet 29. januar 2013 Er du den eneste jenta? har du 2 brødre? Om så, så er ikke dette noen unsyldning, men en mor vil ofte være mer direkte over for en datter, enn en svigerdatter. Jeg og jeg vet om flere venninner som ville kjent seg litt igjen her! Lykke til med en løsning. Anonym poster: 868ddf59618aca73649cf7ef49307961
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #22 Skrevet 29. januar 2013 Njaaa, jeg er ikke enig med de som sier at du skal kutte kontakten. Min søster føler akkurat det samme overfor pappa, at han ikke liker henne. Pappa ringer meg, og skjønner ikke hvorfor min søster hater han sånn. Det hele er bare en kjempestor misforståelse, og dårlig dårlig kommunikasjon. Jeg anbefaler deg å prøve å snakke med din mor. Forklar henne rett ut hva du føler. Det er verdt et forsøk? Lykke til, jeg føler med deg! Anonym poster: 4e4f070f80ceace3101e2bbb08022390
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #23 Skrevet 29. januar 2013 Jeg støtter de som sier at du skal bryte kontakt, gå i "hi" om du skjønner. La de ta initiativet, ikke bare første gangen - men en god stund fremover. Du har som du sier en fantastisk svigerfamilie som har tatt deg under sine, , altså du har da en FAMILIE som er glad i deg. Bor du langt fra foreldre og søsken? Tar søsknene dine noe kontakt med deg? Livet er kort (høres som en klisje, men det er jo sant), velg hvem du vil ha i livet ditt og da velg klokt - velg de som gjør deg godt, som løfter deg og beskytter deg. Send meg gjerne en pm Ja, har valgt og bestemt meg for å ikke ta initiativet lenger. Er kjipt men som du og flere skriver; Jeg har en fantastisk familie, så er hennes tap om hun ikke ønsker å være en del av det Anonym poster: c8062c23a552882f51f69815e27b6b4f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #24 Skrevet 29. januar 2013 Njaaa, jeg er ikke enig med de som sier at du skal kutte kontakten. Min søster føler akkurat det samme overfor pappa, at han ikke liker henne. Pappa ringer meg, og skjønner ikke hvorfor min søster hater han sånn. Det hele er bare en kjempestor misforståelse, og dårlig dårlig kommunikasjon. Jeg anbefaler deg å prøve å snakke med din mor. Forklar henne rett ut hva du føler. Det er verdt et forsøk? Lykke til, jeg føler med deg! Anonym poster: 4e4f070f80ceace3101e2bbb08022390 Ja, har fortalt henne så mange ganger hva dette gjør med oss og forholdet mellom oss, jeg har prøvd så mange ganger at jeg rett og slett ikke vet hva jeg kan gjøre lenger.. Det går bare ikke inn til henne! :-/ Anonym poster: c8062c23a552882f51f69815e27b6b4f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2013 #25 Skrevet 29. januar 2013 Er du den eneste jenta? har du 2 brødre? Om så, så er ikke dette noen unsyldning, men en mor vil ofte være mer direkte over for en datter, enn en svigerdatter. Jeg og jeg vet om flere venninner som ville kjent seg litt igjen her! Lykke til med en løsning. Anonym poster: 868ddf59618aca73649cf7ef49307961 Vi er bare jenter i flokken. Så er ikke derfor heller.. Anonym poster: c8062c23a552882f51f69815e27b6b4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå