Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Synes hele greia begynner å bli skummel. For det første så er det så mye ellers på nettet som er linket sammen med facebook så alt man foretar seg blir publisert på facebookveggen. For det andre har de en ekkel greier som registrerer hvor i verden du befinner deg og publiserer det på facebookveggen. For det andre kan noe man trykket "liker" på for 4 år siden spores opp å brukes i mot deg i fremtiden. Jeg synes det er blitt så skummelt at hele livet skal publiseres på facebook, og at det er enkelt for en arbeidsgiver å sjekke ut livet ditt på facebook om du søker jobb, tyver ser om du er på ferie, pedofiler ser på badebilder av barna. Det er så mange som er naive om ikke tenker over hva de publiserer. Jeg selv er blitt litt paranoid av dette og må alltid sjekke over profilen min om noe har blitt publisert uten min viten, så nå skal den slettes. Anonym poster: 4b58baf8a6437fadbb56b27cfebafad2
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Enig. Men er jo nysgjerrig ... Anonym poster: 2b4484d5c6061bc1c640bd1f4a99deac
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 den ekle greia som registrerer hvor du er i verden og publiserer på veggen din kan du slå av. Ingenting blir publisert uten din tillatelse. At det du likte for 4 år siden kan spores opp til deg gjelder ikke kun facebook. Alt du publiserer på nett kan spores tilbake til deg. Det som står på face kan du skjule, men det er likevel registrert. Tyver kan ikke se om du er på ferie med mindre du skriver det. Pedofile kan ikke se på badebilder av barna dine med mindre du legger de ut. Du kan velge å måtte godkjenne alt før det havner på veggen din, enten det er bilder, tagger eller vanlige vegginnlegg. Nettvett gjelder hele internett, ikke bare sosiale fora.
millemille Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Enig, er dritlei hele greia, hadde det ikke vært for at jeg og noen venninner har en privat gruppe der inne som er kjekk å bruke hadde jeg meldt meg ut,
Hybelkanina Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 Det er vel egentlig så enkelt som at man viser litt nettvett og ikke kommenterer eller liker ting man ikke kan stå for. Men tenkte faktisk litt av det samme da jeg nettopp fikk klint inn på news feed'en min at en kompis har likt et bilde av to israelske transer. Noe sier meg at han ikke er klar over at alle vennene hans ser det
stylees Skrevet 28. januar 2013 #6 Skrevet 28. januar 2013 Nettvett! Facebook publiserer heller ingenting på din profil uten ditt samtykke, og du kan styre hvem som ser det.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #7 Skrevet 28. januar 2013 Kompisen din har ikke likt de transene. Er virus. Anonym poster: 6b5348358641bb1bb4f2c21900738cb2
Mamma4livet Skrevet 28. januar 2013 #8 Skrevet 28. januar 2013 Jeg har som en leveregel på FB at jeg kun legger ut bilder, publiserer tekst eller ytringer som jeg ikke hadde hatt noe i mot at "alle" kunne sett uten å ha innpass på min side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå