Gå til innhold

For mye leker... Hva gjør dere da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er de siste i vennegjengen og familien på begge sider til å få barn. Resultat - vi får leker til gutten vår fra alle kanter. Digre leker!! Han er tre år, og rommet hans på 10 m2 er smekkfullt av leker. Fjerner ting han blir for stor til og legger det som er brukbart tilside til lillebror.

Hva gjør dere med overflod av leker? Kaster?

Vi må jo bare sette ned foten også og si st vi ikke ønsker å arve mer.

Anonym poster: 89ac5444b223f09269e9c4b900cb9047

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt det som kan brukes til en eller annen organisasjon (feks hjelp oss å hjelpe), resten ville jeg kastet.

Anonym poster: e25702172faafdee02d3aeacf06da88f

Skrevet

Du kan jo gi bort til et loppemarked eller legge ut på gis bort på fb sidene.. Da henter de jo det selv så null stress for deg :) Hvis det er brukbart syns jeg ikke det skal kastes.

Skrevet

Vi har gitt bort leker som er hele til asylmottak, krisesenter, til og med legesenter (duplo, dukker).

Leker som ikke er hele, kaster vi.

Anonym poster: 24ce9617badb326af5498cd6eab14981

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Her har vi hatt det slik også, fått masse leker på alle kanter, vi har passet på å kun ha de lekene som passer alderen, fremme til bruk, men etter lillesøster kom, så ble det jo en god del, for de har jo da hver sit de liker.. Nå er de snart 1 og 2 år, og jeg har akurat fjernet leker de ikke trenger lenger, har også tatt bort noe av de lekene de ikke viser like mye interesse for, å gitt de bort gratis via facebook, første som henter får med seg det de ønsker.. Ellers har jeg delt lekene i 2, så vi har fremme noe av lekene nå, også bytter vi ut litt etter som det blir mindre interesse for div leker.

Skrevet

Pay it forward!

Skrevet (endret)

Vi er de siste i vennegjengen og familien på begge sider til å få barn. Resultat - vi får leker til gutten vår fra alle kanter. Digre leker!! Han er tre år, og rommet hans på 10 m2 er smekkfullt av leker. Fjerner ting han blir for stor til og legger det som er brukbart tilside til lillebror.

Hva gjør dere med overflod av leker? Kaster?

Vi må jo bare sette ned foten også og si st vi ikke ønsker å arve mer.

Anonym poster: 89ac5444b223f09269e9c4b900cb9047

Vi arver også det meste av klær og leker. Alt som er ødelagt eller mangler deler kaster vi. Alt som er brukbart gir vi bort til bruktbutikken i byen eller gir bort til privatpersoner via facebook på kjøpe-selge side.

Om det er nytt og ser pent ut (ikke mye brukt), selger vi det. Men det er veldig sjelden jeg orker å selge innetøy og inneleketøy, orker ikke å plukke ut det som er finest/dyrest..

Vi har forresten også en i familien vi gir til, men de bor så langt unna, og barnet er en gutt født på vinteren. Min er en datter født på våren.

Endret av stearin
Skrevet

Det går jo fint an å takke nei til arv. Det enkleste grepet er å sørge for at det kommer færre ting inn døra. Det andre grepet er å hele tiden sortere unna, kaste, legge til side, levere på loppis osv. Jeg gjør det stadig vekk og aldri sammen med barna. Det er forundringsverdig sjelden de etterlyser noe jeg har ryddet vekk...

Skrevet

Kan fint takke nei til arv ja. Men gi beskjed til den som vil gi deg noe på forhånd, så ikke vedkommende spør barnet ditt "vil du ha denne leken etter xxx" og så må du skuffe barnet ved å si nei.

Skrevet

Skulle ønske vi hadde noen å arve etter.

Anonym poster: 85578488cfbe0592488a8a7ec2db27f4

Skrevet

Barnehagen her blir veldig glad for leker, så vi prøver å gi litt den veien.

Skrevet

Vi har gitt masse til et flyktningemottak.

Både klær og leker - de ble utrolig galde for det.

Arvet også masse, og mye av det var flott. Men jeg går gjennom alt, og tenker : Kommer vi virkelig til å bruke dette plagget/leken mye ? Trenger vi den virkelig ?

Hvis nei - gi videre.

Anonym poster: e8618031a0617f0a14b9d6db7e7dac7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...