Tonetralletroll Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Er hjemme med minstemann til september og lurer på når jeg bør begynne å søke jobb? Tenker å begynne tidligst 1.september og er ingen krise å gå uten jobb en liten periode, men lurer på hvor lenge før det er vanlig å begynne å søke. Har en etterspurt utdanning så det er mange jobber å søke på.
Tonetralletroll Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #2 Skrevet 28. januar 2013 Synes forresten det er helt forferdelig slitsomt med jobbsøking og intervjuer... Huff og huff, men er nok ikke alene om det.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 Kan du ikke legge inn din cv og evt skrive en uoppfordret søknad? Da kan de kontakte deg om det blir noe ledig til 1/9. Anonym poster: e4ef6f753da65d10d332f26b33a9f8f8
3xJ? Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Jeg hadde begynt å søke mye før - det kan ta månedsvis å få jobb...
TPK Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 Ville begynt i april/mai kanskje. I juni stopper det gjerne litt opp, mange som tar tidlig ferie eller ikke vil annonsere i ferietiden. Hvis du har oppsigelsestid i nåværende (?) jobb bør du legge til denne tiden.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #6 Skrevet 28. januar 2013 Hva er du utdannet som? Jeg er jurist og ser etter ny jobb. Siden jeg har krav til at jobben ikke må være langt unna der jeg bor, så kan det være lenge mellom hver gang noe lyses ut her i byen. I høst søkte jeg på 5 jobber og var på 4 intervjuer på 4 måneder. Ofte tar det tid før de innkaller til intervju, så må man vente på intervju, så må man vente på svar og det trekker ut. Så det kan være greit å starte tidlig før det blir sommer. På den annen side er du kanskje ikke aktuell hvis de ønsker en som kan begynne fortere, men det finner dere ut av hvis du er aktuell. Er du ingeniør eller noe sånt så har du sikkert mye mer å velge i og kan utsette det litt, selv om jeg kjenner til ingeniører som bruker månedsvis på å lande jobbkontrakten de og. Anonym poster: 33313f0de95ff098c97fc45480e8479a
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #7 Skrevet 28. januar 2013 Det er egentlig helt umulig å svare på, som du sikkert skjønner av svarene du får her. Jeg har en spesiell utdanning og det er veldig tilfeldig når det blir lagt ut jobber. Jeg fulgte med det siste halvåret i permisjonen (jeg var også uten jobb da jeg var ferdig med permisjonen) og først da det var litt over 3mnd igjen var det noen jobber det var aktuelt for meg å søke på. Da var det to på en gang og en av dem fikk jeg... Den andre kunne jeg antagelig også fått hvis jeg hadde hatt mulighet for å jobbe 100%. Anonym poster: ce6d817158b3d0e1e94f7afd1cca7d27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå