Gå til innhold

noen som har erfaringer med basebarnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke om jeg ønsker at datteren min skal gå i det eller ikke. har søkt på det på førsteplass, men vurderer å bytte ettersom jeg ser for meg at det ikke er så bra at hun går så mye oppi de eldre barna.

tenker det må være bedre med en vanlig avdelingsbarnehage?

men det hadde vert sååå praktisk å hatt henne i denne basebarnehagen.

noen med erfaringer, positive eller negative?

setter pris på alle svar!! må evt endre søknaden før 1. feb!!

Anonym poster: 1623be8874d20b8b4ed3205b9f028be3

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi fikk plass i basebarnehage når vi flytta. Det er den dårligste barnehagen jeg noensinne har vært borti. Den er dårlig organisert, stor utskiftning av personale, altfor mange barn og voksne å forholde seg til. Unger spinner rundt som gale, det er hyl og skrik fra ende til annen.

Venninna mi jobber i en annen basebhg hvor det er helt anderledes, hvor alt går på skinner.

Så å si at basebarnehager er sånn eller sånn, det går ikke. Tror mye kommer ann på ledelsen og personalet.

Skrevet

Jeg jobber i en base barnehage. Der er vi 30 barn mellom 0—3 år, men igjen er disse delt inn i 3 grupper slik at det er 10 barn på 3 voksne. Deler oss hele tiden slik at vi ikke er 30 barn i et rom samtidig. Fungerer helt fint men er jo selvfølgelig roligere i en barnehage.

Anonym poster: cc5a3e8ab709f706facf4924a4e9dba3

Skrevet

men hvordan fungerte det hos deg? hvor mye var ungen din med de eldre barna? er det sånn at hun er mest med de små mesteparten av dagen?

Anonym poster: 1623be8874d20b8b4ed3205b9f028be3

Skrevet

Jeg jobber i en base barnehage. Der er vi 30 barn mellom 0—3 år, men igjen er disse delt inn i 3 grupper slik at det er 10 barn på 3 voksne. Deler oss hele tiden slik at vi ikke er 30 barn i et rom samtidig. Fungerer helt fint men er jo selvfølgelig roligere i en barnehage.

I en avdelings barnehage skulle det stå

Skrevet

Vi har hatt basebarnehage. For småbarna er basene fysisk adskilt, slik at barna kun forholder seg til sin base. 3 grupper på basen som har egne rom, + fellesareal og felles kjøkken. Dette fungerte kjempefint, var rolig og harmonisk stemning.

For de store barna var basene uten fysisk skille. 2 baser med hver seg 2 grupper i samme lokale. Hver gruppe har eget rom, hver base har eget kjøkken, egen inngang og garderobe, og så har de 1 stort fellesrom. Kunne være litt høylydt rundt hentetider, men relativt godt organisert så det var svært skjelden at alle gruppene var i barnehagen samtidig (turdager o.l.)

Skrevet

Jenta mi har gått i basebarnehage helt siden hun begynte i barnehagen. Rett og slett fordi vi bor på landet og ikke nok barn ute i distriktene til å ha avdelinger.

Dette har fungert veldig fint. Hun kommer godt overens med de andre barna og hun storkoser seg i barnehagen :-)

Veldig ofte plukker de ansatte ut grupper etter alder slik at de kan finne på ting med hensyn til alderen deres.

Savner på ingen måte å ha avdelinger nå som hun er snart 3 år. Savnet det litt det første året, men dette var fordi hun da ikke gikk skikkelig og språket var ikke på plass enda, hun havnet da litt på utsiden.

Venter nestemann nå, og i mellomtiden fra min første til andre så har de opprettet en småbarnsavdeling i tillegg til base på barnehagen her så han begynner i småbarn og etter han blir 3 år flyttes han også til base med barn fra 3-6 år :-)

Skrevet

Det var en tråd om dette i helgen også, googler du så kommer den nok opp. Orker ikke svare utfyllende nå. Vi har 1åringen i basebhg og er kjempefornøyd. De små er skjermet og for seg selv.

Anonym poster: 5511da64121feff7d184489e95a00892

Skrevet

Jeg jobber i en basebhg og barna mine går i en annen basebhg. 0-6 avdelinger begge stedene, så de små og store er selvsagt sammen mye av tiden. Når det er sagt så er det aldersgrupper flere dager i uka, de små spiser tidligere enn de store osv. Fungerer veldig bra.

Anonym poster: c80edfe4c9a48342bedc176215ae9a39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...