Gå til innhold

Blir man trøtt/sliten av å slanke seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på en lavkaloridiett i disse dager. Skal gå ned ca 15 kg. Har gått ned to kg på tre uker. Problemet er at jeg er sååå trøtt og sliten hele tiden. Jeg spiser 1200 kcal per dag, for jeg kan ikke trene av diverse grunner. Kan det være at jeg spiser for lite? Føler meg mett og spiser veldig variert, mye frukt, grønnsaker, grove kornprodukter og fisk... Tar i tillegg ekstra vitaminer så skulle være dekket sånn sett. Noen som har opplevd lignende? Jeg kan si at jeg har en underliggende sykdom, men pleier aldri å være såååå sliten som jeg er nå...

Anonym poster: 87667304322f9fb07fb20bb125115ead

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en kan blir mer trøtt og sliten ja. jeg spiser også mindre, og merker at lunta har blitt mye kortere.. så skal øke litt nå og legge til litt sukker ;) , for det skal jo ikke gå utover resten av huset her at jeg slanker meg.. blir gående å være sliten og glefse etter de andre.

Anonym poster: f7a70a4ba94596a26e9eb4831942c68d

Skrevet

Siden du kaller det lavkarboDIETT; vil jeg tro den er ganske ekstrem mtp utelukking av brød, frukt og pasta osv? Jeg prøvde det, for det skal være så j....sundt,- og leve lavkarbo, men selv med en del frukt, grovt brød og fullkornsris/-pasta i mitt kosthold, så ble jeg slapp, uopplagt og jeg slet på trening og ble i dårligere form..

Etter en drøy måned var det slutt. Da var jeg forstoppa, konstant småkvalm, hadde lagt på meg, kvisete, sur var jeg også og magesmerter hver dag osv osv...Så gikk jeg tilbake til "vanlig kost";- og jeg gikk ned det jeg hadde lagt på meg, men jeg måtte "trene meg opp" igjen :(

Ikke alle kropper som takler lavkarbo like bra. Ikke en gang moderat utgave. Noen trenger mer karbohydrater enn andre for og fungere normalt rett og slett. Kanskje du bør prøve deg litt frem her?

Raffinert sukker, er dog noe man bør bestrebe og få lite som mulig av,- og hvetemel (som i finbrød, boller osv) er jeg forsiktig med, pga vi får så fort treg mage her i familien :) Men hadde det ikke vært for det, hadde jeg spist mer av det også :)

Anonym poster: 404c8c3bba57139a48146a1b8e15296f

Skrevet

Hun skriver lavkalori....

Anonym poster: 2f040438559e7b84f12b63c291e2f2d0

Skrevet

Om du slanker deg på SUNN OG RIKTIG måte skal du ikke bli sliten - men få mer overskudd!!! Du spiser altfor lite kalorier. Det handler om kalorisammensetning også, ikke bare antall. Ikke minst antall måltider om dagen, 5 helst. Da blir du ikke trøtt og sliten, men holder blodsukkeret oppe.

Skrevet

Ta en tur til legen for en blodprøve for å se om du mangler noen stoffer. (f.eks. jern). Siden du har en sykdom som gjør at du ikke kan trene, er det enda viktigere at du får i deg de rette næringsstoffene.

Anonym poster: 152d967e7fa071784e6572e49604032b

Skrevet

Jeg mener at det er normalt å bli litt trøtt og sliten i en slankeperiode fordi kroppen bruker masse energi på selve slankeprosessen. En over her skrev at man skal heller få overskudd, det skjønner jeg ikke noe av, for man får ikke overskudd av å gå på mindre kalorier enn vanlig. Man kan derimot få overskudd av sunt kosthold og trening.

Mitt råd til deg er å sørge for å få i deg nok NÆRING, altså ha et balansert og sunt kosthold, samt mosjonere lett. Ser du skriver at du ikke får til å trene, men en gåtur i ny og ne kan du vel få til? Lett mosjon i frisk luft mener jeg er alfa omega for overskuddsfølelsen.

Ellers bør du vel innta en multivitamin og omega 3. Aller helst kunne du gjerne investert i Eqologyprodukter, den multichi`en er fenomenal på ekstra energi!!

Se link om EQ: http://www.eqology.com/

Lykke til :)

Skrevet

Man blir sliten når man ikke får nok energi, ja. Om du har kuttet ut sukker, hvitt mel/brød og pasta har du kanskje en del av svaret der. Men over tid blir det nok bedre.

Men synes også at 1200 kcal hørtes veldig lite ut. Tror ikke man skal ligger under 1500 altså - det tar litt lengre tid, men tipper det er verdt det og lettere å holde.

Anonym poster: edaadd8eaa3e74a639394381a238a603

Skrevet

Hmm... Takk for mange svar. Jeg går tur hver dag med barnet mitt, men kan ikke klare å gå lenger enn ca 10-15 minutter, da svikter bena. Skal til legen og sjekke for mangel av vitaminer osv, men skjønner ikke hva det skulle vært, for som skrevet spiser jeg svært variert. Jeg spiser pasta, men fullkornversjonen, spiser også grovt brød. Spiser jeg 1500 kalorier legger jeg på meg, siden jeg er så inaktiv. Jeg har gjerne 4-5 måltider per dag. Spiser mye grønnsaker for det er det lite kalorier i. Jeg har hørt at alt under 1200 kalorier er farlig, men kanskje jeg har bomma? Går ikke sulten, så er lett å holde. Hvitt sukker har jeg aldri spist mye av, kun til høytider.

Jeg gikk på en kortisonkur for en stund siden og sliter noe fryktelig med å ta av de 9 kg jeg gikk opp da, men det er jo selvfølgelig fordi jeg er inaktiv. Men kanskje jeg skulle prøvd å spise litt mer og se om det hjelper...

Anonym poster: 87667304322f9fb07fb20bb125115ead

Skrevet

1200 kalorier pr dag er for lite og vil gjøre deg trøtt ja.

Du bør vel ligge på en 1500-1600 pr dag mener jeg Grete Roede sier

Skrevet

Ved lavkalori har jeg slitt litt med energinivået, aldri med lavkarbo. Men har aldri slanket meg på den harde måten med lavkarbo, og heller ikke hatt slanking som hovedårsaken til å legge om kosten.

Skrevet

Det er vanlig å få mer overskudd når en spiser riktig. Det kan være du spiser for lite og at du vil få stort utbytte av litt trening.

Anonym poster: 31774c6311dc1b2d9dcdbcf544859b6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...