Påtidemedentil Skrevet 28. januar 2013 #1 Skrevet 28. januar 2013 Jeg har termin i mars og jeg bor ikke sammen med barnefaren! Vi er glade i hverandre, men det funker bare ikke! Vi er gode venner og han kommer til å stille opp år barnet kommer Men har jeg krav på overgangsstønad da? Jeg er lærling og tjener 15000 i mnd, skal ha 80% lønn i svangerskapet. Så får ca 9000 utbetalt i mnd. Har husleie på 6500 i mnd, så litt ekstra hadde hjulpet mye!! Når jeg svarer på overgangsstønadskjemaet, skal jeg legge med noe dokumentasjon? Hvilke? Takk for svar jenter:) Hilsen førstegangsmor
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Du har krav på overgansstønad. Det trekkes 40,- øre per krone av det du får i foreldrepenger. Du kan regne selv på hvor mye du vil få. Overgangsstønad søker du om på eget skjema hos NAV. Du kan også søke om utvidet barnetrygd, dvs. at du får en barnetrygd ekstra, og barnebidrag (anbefaler å ta det gjennom NAV så slipper du noe plunder dersom far av en aller annen grunn plutselig ikke vil betale lengre). Ring NAV og be om en time hos en saksbehandler. Han / hun kan hjelpe deg med å fylle ut papirene og forklare hva du har av rettigheter og plikter som enslig forsørger. Anonym poster: 1c057f7922eecf51465f4a9139f5d0e8
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 Du har og rett på os inntil 2-3 mnd før barnet er født. Tenker du vil få ca likemye i os som du får i llønn Anonym poster: 4fae8acd87d603fd71dc97af716fca94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå