Gå til innhold

Noen som har vært på ferie i Calpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et hyggelig sted? Mye turister? Hvordan er temperaturen der i august? :)

Anonym poster: 12ba9f8f691354da149142f0343fd687

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*opp

Anonym poster: 12ba9f8f691354da149142f0343fd687

Skrevet

Jeg var der i 2011, da leide vi hus. Stranden i byen er veldig fin, en del turister da det var mye folk på stranden hver dag, men man følte seg ikke som sild i tønne. Koselig by med en del gode spiseplasser, og ikke lange veien inn til Altea som er en fantastisk by å vandre i på kvelden. Og så er jo Benidorm også i nærheten med et par gode kjøpesentre på evt. regnfulle dager. Fin plass å være på, men vil anbefale at dere har hotell eller leier hus godt i nærheten av byen :-)

• 2 år senere...
Skrevet

Flere?

Anonymous poster hash: 7eb0e...19c
Skrevet (endret)

Elsket plassen. Vi bodde i privat feriehus. Stranden var nydelig og ikke stappfull. Koslig å vandre langs promenaden og mange spisesteder å velge i. Fin by å shoppe i også. Og går man på den lokale Mercadona så kan man frotse i mange lokale spesialiteter til f.eks tapas eller lunsj. Reiste tidlig i september og det var perfekt temperatur.

Det er visst to strender og to promenader.. På hver sin side av Calpetoppen. En gammel og en ny promenade.. Åååå.. Nå savnet jeg plassen kjente jeg 😭

post-643732-1077766_thumb.jpg

Endret av HeltLykkelig ♥♥
Skrevet

Tusen takk for svar:) Det høres bra ut! Flere som har vært der?

HI

• 2 uker senere...
Skrevet

opp

Skrevet

Familien har hatt hus 20 min nord for calpe i 20 år, kjenner området veldig godt. Elsker det, my home away from home.

Anonymous poster hash: 1a4da...fcb

Skrevet

Barnevennlig? Tenker leie hus... Hvor er det fint å bo uten bil?

Skrevet

Pappa har feriehus der nede og jeg elsker plassen. :)

Om dere skal leige et bosted uten bil, ville jeg gått for enten hotell langs strendene eller et hus som ligger rett i nærheten av saltsjøen. Da er det bare fem minutter å gå til sentrum i så fall.

Calpe sentrum inneholder alt på et sted. Shopping, spisesteder og strendene er plassert innen korte gåavstander. Helt perfekt.

Det er veldig barnevennlig, og på begge strendene har de et lite område med hoppeslott,spill,karuseller for de minste,o.l. Datteren min på 4 snakker fortsatt om desse områdene. ;)

Der er en del turister, men strendene er svære (sandstrand) så det oppleves ikke som veldig trangt.

Nå kjenner jeg at jeg gleder meg veldig til neste tur! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...