Gå til innhold

Kolikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 3 uker får fryktelig vondt i magen på kvelden, dette har pågått siden han var 2 dager. Skriker fra 21 til ca 03.30 HVER natt. Jeg er så utslitt! Han får mme på kvelden etter anbefaling fra ammepoliklinikk. Han er prematur og går ikke så mye opp i vekt, derfor får han mme 1 gang på kvelden og 1 gang på natta. På dagen sover han stort sett hele dagen, men kan gråte litt etter amming da han får vondt i magen da også, men langt fra så ille som på natta.

Er det starten på kolikk? Bør jeg bytte mme, evt til hva? Bruker nan nå.

Anonym poster: 63cb2b56c880003adf7cd60d624430d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldigut som kolikk.

Men kan og være an reagerer på noe du spiser?

Melkeintoleranse er for eksempel veldig vanlig. Du kan prøve å kutte alle matvarer m meieriprodukter i 3-4 dager og se om det hjelper?

Og ring helsestasjonen - de kan dette.

Min førstehadde kolikk fra ca 2-3 uker til 5-6 mnd. Vi ble slitne...... Hn skrek dog hele ettermiddagen fra ca kl 15 og utover, og var utslitt når natten kom. Dermed sov hun gjennom fra ganske tidlig. Det ble redningen for oss.

Skrevet

Kva slags mme får ho då?

Skrevet

Kva slags mme får ho då?

Nan

Hi

Skrevet

Høres veldigut som kolikk.

Men kan og være an reagerer på noe du spiser?

Melkeintoleranse er for eksempel veldig vanlig. Du kan prøve å kutte alle matvarer m meieriprodukter i 3-4 dager og se om det hjelper?

Og ring helsestasjonen - de kan dette.

Min førstehadde kolikk fra ca 2-3 uker til 5-6 mnd. Vi ble slitne...... Hn skrek dog hele ettermiddagen fra ca kl 15 og utover, og var utslitt når natten kom. Dermed sov hun gjennom fra ganske tidlig. Det ble redningen for oss.

Takk, skal prøve det. Skal prøve å ikke gi mme i natt for å se. Hittil er han roligere, litt vondt i magen, men gråter ikke, bare vrir seg og sutter iherdig på smokken, så spørs om det ikke er der problemet ligger

Hi

Skrevet

Jenta mi sleit på same viset - og fekk anbefalt av andre at hipp kunne vere noko mildare. (Eg syntes ikkje det var forskjell, personleg, men det kan vere det hjelp før jenta di.)

Du har vore med kiropraktor som har lisens for småbarn? Ofte kan kolikken komme fordi barna har fått låsningar, gjerne i forbindelse med fødselen.

Dette hjalp mykje meir.

Eg fann og ut at den einaste gongen ho var stille og ikkje sutra/skreik, var då eg skifta bleie på ho, så det vart nokre stunder på teppet på golvet under tisselaken utan klede og bleie nedantil. Då fekk ho bevege seg fritt, og det virka som det hjalp. Lykke til, eg veit at det kan slite ein fullstendig ut:)

Skrevet

Enig m innlegg over - hadde helt glemt det. Babykiropraktikk hjalpmoss masse! Spesielt om det har vært en eldig kjapp eller eldig lang fødsel kan de få låsninger i ryggen som overstimulerer magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...