Gå til innhold

Dere som har menn som gjør mer husarbeid enn dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de alltid vært slik? At de er vant med å gjøre det hjemmenfra?

Lurer på hvordan en slik mann er. Skjønner godt de som blir singel å lei av å mase på det voksne barnet.............

Anonym poster: f90285efa81482cabc129543a4c34f55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er absolutt ikke vant til å gjøre det hjemmefra, han bodde hjemme til han var 19, og svigermor smurte matpakkene hans hele veien ut videregående.

Da vi først flyttet sammen, rundt 20 år begge to, gjorde vi like mye husarbeid; tilnærmet null :P

Med årene har vi begge blitt voksne, og han tar ansvar også for hjemmet. Han har mer overskudd enn meg, og tar seg derfor helt på egenhånd av en storpart av husarbeidet. Stort sett helt uoppfordret.

Men så er jeg heller ikke av de damene som kritiserer mannen hver gang han forsøker. Jeg forlanger IKKE at han skal sette alle koppene med hanken pekende samme retning eller brette altt øy med tellekanter - slik jeg helst gjør det selv ;)

Anonym poster: e2fbdf8fc3bf50eab12afac4c173906a

Skrevet

Han har ikke lært noe hjemme. Han kommer fra et hjem med dårlig hygiene og manglende adl-ferdigheter. At han er en dreven husfar er utelukkende min fortjeneste.

Har jobbet oss litt og litt i riktig retning. Nå, etter fire år sammen er det meste en selvfølge i husholdningen, og det er deilig for oss begge to at ting går på skinner i hverdagen:)

Anonym poster: fe196fc8d83a41b93e33c6575e342077

Skrevet

Har de alltid vært slik? At de er vant med å gjøre det hjemmenfra?

Lurer på hvordan en slik mann er. Skjønner godt de som blir singel å lei av å mase på det voksne barnet.............

Anonym poster: f90285efa81482cabc129543a4c34f55

Ja! Til vanglig deler vi 50/50, men han vasker og bretter mer klær enn meg.

Nå er jeg gravid, og har vært mye trøtt, så mannen har vasket hele huset en gang i uken siden jeg var 20 uker ca. Jeg har støvsugd og holdt kjøkkenet rent og ryddig hver kveld.

Min mann har alltid vært ryddig. Han har til og med brettekanter på alle klærne i kleskapet. Mitt kleskapet ser bomba ut.

Anonym poster: d4ee8c553604913fc400159dddcb6cc7

Skrevet

Min er kontrollfreak og har støv på hjernen av natur. ;)

Dessuten krever yrket hans at han holder god orden, har oversikt og holder ting rent.

Og så er han godt oppdratt hjemmefra, er vokst opp med en far som har bidratt og brødre som også har stilt opp. Og både mora og søsknene hans er likedan, skal ha det rent og ryddig til enhver tid. SÅ han er vel litt miljøskadd. :P

Anonym poster: 6082810ad809ec862e29bd91158fa16d

Skrevet

Vanligvis deler vi ca 50/50, men nå er jeg gravid og sliter med både kvalme og blodtrykket. Veldig så som så hva jeg orker å gjøre...

Han har lært det hjemmefra. Moren har vært alenemor i alle år og jobbet turnus slik at barna laget stadig middag osv selv. Hun var også flink til å lære dem at ingenting gjorde seg selv i huset :-)

Skrevet

Min mann kommer fra et hjem hvor far og mor delte husarbeidet likt allerede på 60-tallet, og hvor moren hadde en jobb som medførte mye reising, slik at far måtte stelle hjemme med 3 små gutter i perioder. Så min mann er jo vokst med at dette er det normale. Jeg er også vokst opp med fullt arbeidende mor, men har alltid hatet husarbeid og gjør det ikke før jeg MÅ, mens min mann er en skikkelig og ordentlig fyr. Så hvis han synes gulvene trenger en vask, gjør han det selv. Enkelt og greit.

Anonym poster: 1e66be5f2d2c9fcfd3e299f330d30afd

Skrevet

Min mann kommer ikke fra Norge, og er vokst opp i en familie hvor menn stort sett ikke gjør husarbeid. Han har brødre i midten av 30-årene som fortsatt bor hjemme, og mor rer opp sengene og rydder deres rom..

Gubben ville sikkert vært slik selv dersom han ikke flyttet ut da han var 18 og pent måtte lære seg at rotet ikke forsvinner av seg selv:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...